[quote="blissie"]
Is het nu niet beter om over te gaan op Bibi?Ik heb vlakbij een verkoper dus ik kan zo overschakelen.
Wie heeft ervaring met Bibi en ook Duck?
[/quote]
Ik heb, voordat ik Bibi kende, allerlei merken gegeven, waaronder Duck.
Ik had toen alleen nog maar Bas. Hij vond het erg lekker en zijn ontlasting was, voor zover ik me kan herinneren, goed. Ik stond toen zelfs op het punt om 160 kg te gaan halen, dus het zal wel goed bevallen zijn

Toen kwam ik op dit forum terecht en heb Bibi geprobeerd.
Ook Bibi is Bas gaan eten. Of eigenlijk is Bas Bibi gaan eten

De Bibimix. De andere mixen lust hij niet.
Ikzelf vind Bibi meer op versvlees lijken. Duck vond ik meer een brij-pap. Daarom is mijn keuze op Bibi gevallen.
Aan de andere kant vind ik Duck weer gemakkelijker om te breken. In vier stukken als dat nodig is. Even op de rand van de vriezer en krak. Duck ontdooit ook sneller.
Met Bibi is het eigenlijk altijd een gedoe. Eerst een beetje ontdooien (ik vergeet het dan altijd weer, dus dan wordt het helemaal een zootje), dan in vier stukken snijden, die nooit gelijk van gewicht zijn (is natuurlijk niet zo erg) en dan weer in de vriezer. Bas krijgt naast zijn brokjes, 250 gr Bibi.
Met een grotere hond is het natuurlijk iets gemakkelijker, dan laat je de rest in de koelkast voor de volgende dag.
Ik heb in die tijd allerlei berekeningen gemaakt van de soorten voer, de prijs en de benodigde hoeveelheden per dag.
Duck was toen, samen met Bibi de goedkoopste per maand. Hoeveel precies weet ik niet, want ik gooide vorige week per abuis mijn bestand weg
Ik heb dus uiteindelijk voor Bibi gekozen, omdat ik het er meer uit vind zien als vlees.
Maar Duck vond ik gemakkelijker.
Voor Bas maakt het niet uit, die doet het op beiden goed.