Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

[quote="yalla"]
Maakt het voor die paar weken vakantie werkelijk nog uit welke brok je voert???? Volgens mij niets. Mijn honden vinden Hill's Natures Best wel erg lekker (één week per jaar). Vergeleken met wat wij het hele jaar door naar binnen werken (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) als frikandellen, hamburgers en andere vette ongezonde zooi, denk ik dat de honden van Barfplaats per definitie gezonder eten, dus ik zou me niet zo druk maken om een paar weken vakantie.
[/quote]Ik had toevallig FF in huis van zijn broer.Dacht effe uittesten. Nou dat was bij de reu de volgende dag bagger toen het eruit kwam.In mijn geval is testen wel verstandig ;D
Laatst gewijzigd door ~anna~ op zo 15 feb 2004, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="yalla"]
Maakt het voor die paar weken vakantie werkelijk nog uit welke brok je voert???? Volgens mij niets. Mijn honden vinden Hill's Natures Best wel erg lekker (één week per jaar). Vergeleken met wat wij het hele jaar door naar binnen werken (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) als frikandellen, hamburgers en andere vette ongezonde zooi, denk ik dat de honden van Barfplaats per definitie gezonder eten, dus ik zou me niet zo druk maken om een paar weken vakantie.
[/quote]

Voor mijn honden maakt het ook wel degelijk uit welke brokken ze krijgen ,van de goedkope merken gaan ze direkt aan de race als ook van RC,pro plan ,prins en van geperste brokken.hoe ik dat weet.......dit alles hebben ze wel eens gekregen uit proefzakjes op de show,of als we na het showen nog erg lang onderweg zijn naar huis of overnachten.
Nutro is voor mijn honden dus één van de merken die wel goed vallen,lijkt me zeker tijdens de vakantie handig dat je hond niet aan de diaree raakt of giga bergen moet poepen.
Even toch nog wat anders in dit verband. Wie zegt, als je hond het hele jaar gezond eet, wat maakt die paar weken brokken dan uit als je dat vergelijkt met wat wij aan frikadellen e.d. naar binnen werken. Helemaal mee eens, maar aangezien er maar weinig honden blijken te zijn die probleemloos iets anders eten en Nutro nu ook niet bepaald een brok is die je overal kan krijgen (dat is in elk geval mijn ervaring) lijkt het me dan toch nuttig om de hond zo door het jaar heen toch gewend te houden aan brokken.
Ik dat nl. ook dat mensen die het hele jaar heel gezond eten, overal over nadenken, als die op vakantie gaan en zich ineens volstoppen met frikadellen, pizza's en ander junk food, dat die dat ook niet zonder problemen kunnen doen.
gr.
Nicolette
In hoeverre is natuurlijk de brok tot ongezond te noemen, er zitten toch de dingen in die de hond nodig heeft ook al is het niet het allerbeste voor de hond, ik denk niet dat je het kunt vergelijken met ongezond, maar eerder met een andere gewenning.
Als jij namelijk altijd patat eet en in ene een broodje gaat dat ook niet zonder slag of stoot, dus andersom hetzelfde.
Laatst gewijzigd door Lara op zo 15 feb 2004, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="oebaya"]
Even toch nog wat anders in dit verband. Wie zegt, als je hond het hele jaar gezond eet, wat maakt die paar weken brokken dan uit als je dat vergelijkt met wat wij aan frikadellen e.d. naar binnen werken. Helemaal mee eens, maar aangezien er maar weinig honden blijken te zijn die probleemloos iets anders eten en Nutro nu ook niet bepaald een brok is die je overal kan krijgen (dat is in elk geval mijn ervaring) lijkt het me dan toch nuttig om de hond zo door het jaar heen toch gewend te houden aan brokken.
Ik dat nl. ook dat mensen die het hele jaar heel gezond eten, overal over nadenken, als die op vakantie gaan en zich ineens volstoppen met frikadellen, pizza's en ander junk food, dat die dat ook niet zonder problemen kunnen doen.
gr.
Nicolette
[/quote]
Nutro is overal vrij makkelijk te krijgen,nou ja kopen dan,
Ik ben eerlijk gezegd nog geen dierenspeciaalzaak tegen gekomen die het niet verkoopt cq kan bestellen.
En nog steeds ben ik het niet met de stelling eens dat een hond het hele jaar aan een brok gewend moet blijven,mijn honden hebben hun hele leven geen brok gegeten op een paar puppy brokjes na toen de nest broertjes en zusjes er nog waren.Dus die hebben hun hele leven 7 dagen in de week vlees gegeten en die zijn probleemloos overgegaan op brokken.Beetje warm water erover om er een lekker bouillon luchtje aan te geven en geen probleem.En willen ze het niet dan eten ze even lekker niks is dan mijn idee,maar daar heb ik geen probleem mee gehad.
[quote="Lara"]
In hoeverre is natuurlijk de brok tot ongezond te noemen, er zitten toch de dingen in die de hond nodig heeft ook al is het niet het allerbeste voor de hond, ik denk niet dat je het kunt vergelijken met ongezond, maar eerder met een andere gewenning.
Als jij namelijk altijd patat eet en in ene een broodje gaat dat ook niet zonder slag of stoot, dus andersom hetzelfde.
[/quote]

ehhhhh hoe bedoel je dit Sylvia ???
[quote="sylvia"]
[quote="Lara"]
[/quote]

ehhhhh hoe bedoel je dit Sylvia ???
[/quote]
Nou gewoon zoals het er staat, het is toch Nederlands? :P
Als je altijd een bepaalde manier van voeding gewent bent is een overstap naar een totaal andere soort altijd moeizaam, als een hond van brok over gaat op vers gaat het meestal ook wel met diaree, andersom hetzelfde.
Als een mens altijd gezond eet en dan in ene junkfood gaat dat ook niet zonder enig probleem, maar andersom ook, als je altijd junkfood gewent bent en in ene overgaat op gezond zal dat ook niet zonder problemen gaan, dat is wat ik bedoel. Snappie het nou?? ???
Ja het stond een beetje krom en ik begreep niet helemaal wat nu de clou van het verhaal was.....
Maar nu ik de clou heb ben ik het niet met je eens,tenminste niet geheel.Als je mijn stukje er boven leest kun je lezen dat mijn honden van nooit brok te hebben gegeten in 1 keer probleemloos zijn overgegaan op brok en na een maand of 4 weer probleemloos terug.De reden waarom een hond die altijd brok heeft gegeten wel aan de diaree kan gaan is omdat zijn darmflora op een hoop ligt.Een hond die vers eet en die zijn darmen gewoon gezond zijn,die kan je gewoon over zetten brokken,gaat je vers etende hond er wel van aan de race dan geefje de verkeerde brok.
Ik weet bv dat ik mijn honden geen RC moet geven ,daar zit iets in waar ze geen van allen tegen kunnen.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 15 feb 2004, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
ooo vergeet er nog 1 je spreekt hier met mevrouw junkfood,ik lust namelijk niet veel gezonde dingen,junkfood wel,in het kader van het lijnen eet ik ineens heel geregeld en heel gezond,en dat gaat perfekt nergens geen last van gehad,en ik kan ook tussendoor een paar dagen weer op de junkfood zonder ziek te worden of aan de race te gaan ;D
[quote="sylvia"]
Ja het stond een beetje krom en ik begreep niet helemaal wat nu de clou van het verhaal was.....
Maar nu ik de clou heb ben ik het niet met je eens,tenminste niet geheel.Als je mijn stukje er boven leest kun je lezen dat mijn honden van nooit brok te hebben gegeten in 1 keer probleemloos zijn overgegaan op brok en na een maand of 4 weer probleemloos terug.De reden waarom een hond die altijd brok heeft gegeten wel aan de diaree kan gaan is omdat zijn darmflora op een hoop ligt.Een hond die vers eet en die zijn darmen gewoon gezond zijn,die kan je gewoon over zetten brokken,gaat je vers etende hond er wel van aan de race dan geefje de verkeerde brok.
Ik weet bv dat ik mijn honden geen RC moet geven ,daar zit iets in waar ze geen van allen tegen kunnen.
[/quote]

eens, zelfs qyan kon ik een tijd terug, toen ik ff zonder vriesruimte zat, zonder problemen overzetten op brok.
en dat met zijn darmen ;) ;D
wel ff uit moeten proberen en brokken zonder troep kon meneer niet tegen blijkbaar, nutro had ik nog staan ook diaree. klein zakje RC gekocht en daar kon hij wel tegen. dus dat maar ff 3 weken gegeven.
Ik barf ook vrolijk door op vakantie, maar mocht dat niet lukken dan heb ik er geen problemen mee om ff brok te geven. Zelf ben ik meer dan tevreden over Innova. Weinig ontlasting, hoef je weinig van te voeren, terwijl Balou relatief altijd erg veel brokken nodig had. En ook zonder troep.

groetjes Helen
Ik zie ook vaak staan "Ik voer 2 dagen per week brok, vanwege de vakantie" en eerlijk gezegd begrijp ik 'm ook niet... Je hoeft toch niet 2 dagen per week brokken te blijven voeren voor de vakantie? Als je brokken wilt geven tijdens je vakantie, dan geef je gewoon brokken! Toch? Een beetje versgevoerde hond kan er wel tegen om even overgeschakeld te worden naar brokken, voor de vakantie. En als je dat gewoon een paar dagen vóórdat je op vakantie gaat doet, dan is er niks aan de hand. Lijkt mij. Hoeft helemaal geen reden te zijn om de hond het hele jaar door aan brokken gewend te laten zijn. Ik eet ook niet het hele jaar cornflakes omdat ik dat op vakantie in Engeland wel eet!
[quote="sylvia"]
ooo vergeet er nog 1 je spreekt hier met mevrouw junkfood,ik lust namelijk niet veel gezonde dingen,junkfood wel,in het kader van het lijnen eet ik ineens heel geregeld en heel gezond,en dat gaat perfekt nergens geen last van gehad,en ik kan ook tussendoor een paar dagen weer op de junkfood zonder ziek te worden of aan de race te gaan ;D
[/quote]
Hahahahha, ik kan hier ook gewoon op die manier eten en er gebeurd niet met mij, maar er zijn mensen en honden die daar wel last van hebben in ene de overgang. ;)

Wij voeren ook niks geen brokken, ik zit ook nog te twijfelen wat we doen met de vakantie naar Zweden dit jaar, of ik de honden vers zal geven of brok voor die 2 weken :-\

Lara zit bij mijn ouders en krijgt brok daar omdat ze geen vriesruimte hebben op de camping.
Ik heb ze nog wel zo ver gekregen dat ze een keer in een andere plaats Carnibest gaan halen. Maar elke 2 dagen op en neer rijden doen ze niet :-\ Flauw he :P
Hahahahha, ik kan hier ook gewoon op die manier eten en er gebeurd niet met mij, maar er zijn mensen en honden die daar wel last van hebben in ene de overgang.
Maar honden die last hebben van die overgang hebben het dan ook iedere week als ze die brokkendag hebben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door