Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Ik heb deze discussie nooit omdat ik nooit in een DSZ kom. Vandaag was ik bij vishandel Volendam en heb 12 zalmkoppen gekocht een nog wat ander, klein spul. Vraagt de verkoper: "Mag ik vragen wat u hier mee gaat doen mevrouw, ben gewoon nieuwsgierig". "Ja hoor", antwoord ik: "Ik geef het aan mijn honden". Goedendag! Toen liet ik de man toch enigszins in verbijstering achter ;D
Rovanna schreef: Ik heb deze discussie nooit omdat ik nooit in een DSZ kom. Vandaag was ik bij vishandel Volendam en heb 12 zalmkoppen gekocht een nog wat ander, klein spul. Vraagt de verkoper: "Mag ik vragen wat u hier mee gaat doen mevrouw, ben gewoon nieuwsgierig". "Ja hoor", antwoord ik: "Ik geef het aan mijn honden". Goedendag! Toen liet ik de man toch enigszins in verbijstering achter ;D
LOL ;D "Mijn" visboer geeft zijn honden nu ook zalmkoppen ;D ;D
pixie schreef: nou ik heb het zakje probeer brok terug gebracht ;D

meneer de brokjes aanprijzer stond al te kijken van: ,,ja ja ze komt nu vast een grotere zak halen.''
maar nee. ik heb het zakje terug gegeven met de mededeling:,,u mag DIT aan een andere klant geven want mijn honden voer ik DIT niet.''
meneer was niet aangenaam verast kan ik jullie zeggen en begon meteen een heeeel verhaal over tandvlees problemen en het hele bla bla brok verhaal.
heb heel netjes mijn mening verteld en hem ook verteld dat hij een klant kwijt is want ik wil graag zelf bepalen wat ik voer. :)
Haha dit zal hem leren om ongevraagd brokkies uit te delen :P ;D ;D
Ik had zijn gezicht wel willen zien ;)
Zo was ik laatst in de DSZ om een zak kattegrid te kopen.
Komt er een meisje op me aflopen met een Nutro shirt aan met de vraag wat voor brok ik aan mijn katten voerde.

Je had haar gezicht moeten zien toen ik zei... Geen, mijn katten krijgen geen brok en mijn honden ook niet. :o

Ze begon nog even over dat honden geen wolven zijn en dat brok erg goed was voor de tandjes e.d. en toen heb ik me laten verleiden tot een discussie :P

Aan het eind van het verhaal bedankte ze me voor de informatie ;D ;D ;D ;D ;D
Peet schreef: Ik zou Natuurllijk!VoorDieren niet willen vergelijken met de gemiddelde Pet's Place ;) !

Dan doe je zowel jezelf als je bazin tekort :P
heb ik toch van de week gedroogde lamslongetjes van de eigenaresse van Pet''s place gekregen, en gedoogd kopvlees, ze haalt iedere keer als ik er om vraag Carnibest voor me, en nu is ze naar de slager in Rotterdam en neemt ze pens en bot voor me mee.
maw, ik heb een super DSZ, zo kan het ook ;D
Netty schreef: heb ik toch van de week gedroogde lamslongetjes van de eigenaresse van Pet''s place gekregen, en gedoogd kopvlees, ze haalt iedere keer als ik er om vraag Carnibest voor me, en nu is ze naar de slager in Rotterdam en neemt ze pens en bot voor me mee.
maw, ik heb een super DSZ, zo kan het ook ;D
Goed adres ;)
Toen wij net over waren gestapt op vers voer gignen we massaal kuikens, pens etc inslaan bij een grote dierenwinkel in de buurt. Het meisje achter de kassa vroeg waar het voor was. Toen we haar vertelden dat het voor de katten ( en straks ook voor onze kruising Argentijnse dog/ Boxer) was, vond ze dat fantastisch. Ze begon meteen uit te wijden hoe haar katten als kleine tijgers achter de kuikens aan renden en hoe haar hond was opgeknapt! Ze gaf zelfs nog een tip voor een adresje op de markt. Ze bestaan dus toch, dierenwinkels die BARF-vriendelijk zijn!
hmm...ik zal inmiddels wel te lang KVV voeren om gezeur over me af te roepen ;D

In de dierenwinkels en bij de DA heb ik nooit discussie's...zou het aan mijn kop liggen? ;D
Ik vertel het altijd uit mezelf of als ze er naar vragen vertel ik het ook.

En meestal in een paar zinnen als: "nope...Rimpel eet geen brokken meer. Hij vond er geen klap aan en het stond me giga tegen. Bol van de granen, droge prut, en hij wou het niet meer eten.
Dus hij zit al een paar jaar op vers..(bij het woord vers zie je ze wel denken) neeeee...geen pedigreerommel...Energique heeft ie een paar jaar gehad en sinds kort ben ik over op Carnibest.
Compleet versvoer, diepvries...dikke rollen...alles zit erin en hij doet het er goed op.
Steeds minder last van zijn allergieen...dus vers ja...
Bij mij komt er nooit meer 1 brok in huis"

Tja..en dan ben ik klaar he!? ;D
Weleens vragen hoe en wat en bedenkelijke gezichten...maar het woord brokje valt niet meer..
Het zal wel van mijn kop af te schrapen zijn als ik met een ranzige blik naar al die 'vrolijke' zakken met hondenkoppen erop wijs en dan zeg: "brokken komen er bij mij nooit meer in"

En nee...ook de DA heeft nooit wat gezegd..
Moest hem wel zelf uit gaan staan leggen wat Energique was...
Toen viel bij mij het kwartje wel en wist ik precies wat voor soort man het was.
Hij is inmiddels met pensioen..

De dames die er nu werken en die de laatste keren lovend begonnen te prijzen dat ie er zo goed uitzag (ze hebben hem ook in zijn mindere tijd gezien) dat ie mooi in zijn vacht zat, mooi glom en mooi op gewicht was kregen van mij een dikke grijns met:
"Vers he?!" Ik ben over op Carnibest en dat is nog beter dan Energique in mijn ogen..en ik ga ook beginnen met barfen...je weet wel..rauw" ;D

"nou! Fijn dat hij het er zo goed op doet"

was het commentaar..

En dat is nou precies wat ik horen wil...
Niet dat ik de disucssie niet aan wil gaan..maar ik hoef geen bemoeizucht als het om Rimpel gaat.
Mijn hond...mijn maatje en niemand kent hem beter dan ik...ik zie hem, hoor hem, ruik hem en kan hem lezen op meters afstand...ik herken ieder geluidje en iedere beweging...nog voordat ie wat doet zie ik al wat ie gaat doen ;D
Vertel mij dan alstjeblieft niet hoe ik hem voeren moet of hoe ik hem opvoeden moet (ik mis nu de smiley die een handgebaar maakt als in "talk to the hand cause the face aint'listening" ;D
Haha... ik ging vandaag met de meiden een zakje kuikens in de plaatselijke DSZ halen. Toen ik tussen neus en lippen door zie "gaan we lekker kuikens eten Sophietje?", vroeg ze verbouwereerd "LUSTEN ze dat dan?????? :o"

"Eh, ja hoor. Ze eten helemaal geen brokjes. Alleen maar rauwe beestjes. Gister lam, vanochtend konijn en straks kuikens..."

Ik heb maar netjes goedendag gezegd maar zijzelf kon niets meer uitbrengen en wist nog net 'g-g-g-goe-oedemid-d-d-ag' eruit te persen ;D
Laatst gewijzigd door geer op di 16 mei 2006, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ga de discussie niet meer aan, behalve als er naar gevraagd wordt. Mijn DA had het de vorige keer over brokken, toen ik duidelijk maakte dat ik zelf samenstelde was ze het er niet mee eens (dan nog liever compleet kvv-soort) en begon ze over tandenpoetsen. Ach ja.... Vorige week kwam ik voor de enting en check up en kregen we een complimentje omdat z'n tanden geen noemenswaardige aanslag hadden ;D. Ik heb het gevoel dat ik nu zelf ook veel steviger in m'n schoenen sta en mijn hond ziet er schitterend uit, heeft nauwelijks nog maag/darmklachten dus waarom zou ik in hemelsnaam een brok gaan geven. En als ik naar de DSZ moet rij ik wel een stukje om naar de Rijnstraat.... ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door