Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Helen
's Winters krijgt ze twee visolie extra capsules en 's zomers een. Die krijgt ze gewoon tijdens het ontbijt en/of avondeten. Ik geef Gf-mixjes niet apart. Soms krijgt ze 's avonds 100g GF-mix en 100g parelhoevleugels bijv. Als een wolf een prooi eet en hij eet de maaginhoud op, dan zal hij hoogstwaarschijnlijk ook vlees eten. Ik voer allen zuivel en vlees gescheiden.

groetjes Helen
Door jack
Hoi Helen,
Ik doe dit ook zo. Omdat ik geen resultaat bij Steffi zag dacht ik dat ik het verkeerd deed. De capsules moet je met water innemen en bij een vleesmaaltijd is er natuurlijk weinig water. Ik dacht dat de omgeving misschien te zuur was en dat het daardoor niet werkte.
In ieder geval bedankt
Groeten Jack.
Door Peet
Hai Helen en Lizzy,
even over de supplementen van de HEMA: zowel de Consumentenbond als Kassa hebben vorig jaar een uitgebreid onderzoek gedaan naar voedingssupplementen. En wie kwam daar (weer) als beste uit: de Hema.......

Met name omdat: "wat er op staat is ook daadwerkelijk wat er in zit"...en voor een zeer redelijke prijs.
Dus maak je maar niet teveel zorgen hoor......
Peet
Door Helen
Peet schreef: Hai Helen en Lizzy,
even over de supplementen van de HEMA: zowel de Consumentenbond als Kassa hebben vorig jaar een uitgebreid onderzoek gedaan naar voedingssupplementen. En wie kwam daar (weer) als beste uit: de Hema.......

Met name omdat: "wat er op staat is ook daadwerkelijk wat er in zit"...en voor een zeer redelijke prijs.
Dus maak je maar niet teveel zorgen hoor......
Peet
Hee dank je, da's een pak van mijn hart ;D
Door avalon
Helen schreef:

Hee dank je, da's een pak van mijn hart ;D
En ook van die van mij :D want ook hier de supplementen van de hema ;)
Door Peet
Die zijn ook prima....
Het is eigenlijk heel gek, maar de huismerken van de Hema, DA Drogist en Kruidvat kwamen het beste uit de test. De duurdere, zoals bijv. Sundown, werd echt afgekraakt, want er zaten voornamelijk chemische vitaminen in ipv natuurlijke, en verder waren ze gewoon veel te duur.

Ik neem zelf ook wat supplementen en mijn honden ook, vandaar dat ik altijd op dit soort kwaliteits-testen gespits ben. Je denkt toch als consument vaak "als het duur is, zal het wel goed zijn".....Iedereen wil toch de Mercedes onder de vitaminepillen gebruiken, nietwaar? Maar zeker in de voedingsindustrie (echt een miljarden-industrie) is goedkoop lang niet altijd duurkoop!

Peet
Door vlcaki
<<Hee dank je, da's een pak van mijn hart ;D<<

Helen , als de konijnen en de geiten die je misschien voert of gaat voeren , biologisch gehouden zijn, hiermee bedoel ik alleen maar hoofdzakelijk met groenvoer gevoed zijn, dan heb je een prima O.3/6 verhouding in je natuurlijke voeding en is supplementeren met visolie overbodig volgens mij.

gr.
Door vlcaki

Helen , als de konijnen en de geiten die je misschien voert of gaat voeren , biologisch gehouden zijn, hiermee bedoel ik alleen maar hoofdzakelijk met groenvoer gevoed zijn, dan heb je een prima O.3/6 verhouding in je natuurlijke voeding en is supplementeren met visolie overbodig volgens mij.

gr.

sorry voor de dubbele posting.
Laatst gewijzigd door vlcaki op za 14 feb 2004, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
vlcaki schreef:

gr.

sorry voor de dubbele posting.
Hee ;) Ik weet niet hoe de knijnen gevoerd zijn, hooi en brokken denk ik. Zo worden ze meestal gevoerd. Ik supplementeer 's zomers ook weinig visolie, een keer of drie in de week 1 capsule. Maar ik heb deze winter gemerkt dat haar vacht wat minder werd en dat is helemaal opgeknapt door flink wat extra visolie te geven. Nu het weer beter wordt merkte ik weer dat haar vacht weer te vet werd en ben ik weer terug gegaan in hoeveelheid. Grappig hoe die behoefte blijkbaar afhankelijk is van het jaargetijde.

groetjes Helen
Door jeanne
mijn dochtertje krijgt sinds november ook visolie capsules, en ze heeft vanaf 1 januari niet meer hoeven te puffen tegen de astma!!!!!!!!!!!!!!!!
Door qyan
Jolly schreef: Peet; weet je het ook toevallig van de kruidvat eigen merk?
die zijn prima ;D die gebruiken we hier ook ;)
Door Rosita
Ik zat vandaag even op internet te zoeken naar visolie. Toen las ik dat een hoop merken visolie vervuild zijn met oa. dioxine en zware metalen (die vaak de maximale waarden overstijgen). Nu krijgen mijn honden bibi en carnibest maar ik geef ook regelmatig visolie of gezuiverde zalmolie van de Hema. Zo te lezen zit ik qua merk wel goed alleen hoe zit het met de vervuiling van hun oliën? Ook kwam ik na zoeken op internet bij Eskimo-3 liquid Visolie. Wat ik er over lees klinkt allemaal erg positief :D:

Eskimo-3 liquid Visolie een unieke stabiele visolie afkomstig van koud water vis en gezuiverd van giftige residu's, bevat de hoogste natuurlijke concentratie aan meervoudig onverzadigde omega-3-vetzuren (38%), waaronder EPA en DHA en is beschermd tegen ranzigheid door toevoeging van een uitgebalanceerd antioxidantcomplex (vitamine E). Door zijn hoog gehalte aan omega-3-vetzuren blijft vetrijke oceaanvis ook bij zeer lage temperaturen beweeglijk.

Omega-3 meervoudige onverzadigde vetzuren 1500 mg waarin per 5 ml
- EPA (eicosapentaeenzuur) 750 mg
- DHA (docosahexaeenzuur) 500 mg
- Vitamine E (emulsie van d-alfa-tocoferol) 14 mg (20 IE)

Andere ingrediënten: visolie, mixed tocoferols, citroen olie, roosmarijn, lecithine, ascorbyl palmitate.
Wat er niet inzit: suiker, zout, gist, gluten, graan, zuivel producten, kunstmatige kleur- en smaakstoffen. Dit product bevat natuurlijke ingrediënten; kleur variaties zijn normaal.

Ook las ik dat Eskimo-3 niet chemisch verandert is om de hoeveelheden EPA en DHA omhoog te schroeven en dat het gezuiverd is met een “proprietary” proces waarbij de eigenschappen van de olie bewaard blijven en het 10 keer zo stabiel is dan andere visoliën. Verder blijkt uit onafhankelijke testen dat er geen waarneembare zware metalen en andere onzuiverheden in zitten (zoals DDT, PCB's) . Heeft iemand ervaring met dit merk? Is het gewoon een mooi verkoop praatje of is het echt vrij van waarneembare onzuiverheden :-\. En kan het ook aan katten gegeven worden?

Groetjes Rosita
Door Paul_Barte
Rosita, hoe mooi zijn de verhalen niet op de verpakkingen van brokjes of op hun websites ??? ::)

Iets beter bestaat haast niet totdat het weer eens vernieuwd wordt om de verkoopcijfers op te krikken.

Het is net als bij zeeppoeder....was zo wit, witter kan het niet en 2 weken later "wast nu nog witter".

Ik ken het merk niet maar waarschijnlijk heeft nog nooit een eskimo deze olie gezien en deze olie nog nooit een eskimo......... 8)
Door sharpie
Hoi Paul,
Hoe zit het eigenlijk met de pure zalmolie/visolie die jij hebt?
Is die nou afkomstig van kweekzalm of van wilde zalm???
Want kweekzalm is volgens mij ook niet goed toch?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door