Ik zat vandaag even op internet te zoeken naar visolie. Toen las ik dat een hoop merken visolie vervuild zijn met oa. dioxine en zware metalen (die vaak de maximale waarden overstijgen). Nu krijgen mijn honden bibi en carnibest maar ik geef ook regelmatig visolie of gezuiverde zalmolie van de Hema. Zo te lezen zit ik qua merk wel goed alleen hoe zit het met de vervuiling van hun oliën? Ook kwam ik na zoeken op internet bij Eskimo-3 liquid Visolie. Wat ik er over lees klinkt allemaal erg positief

:
Eskimo-3 liquid Visolie een unieke stabiele visolie afkomstig van koud water vis en gezuiverd van giftige residu's, bevat de hoogste natuurlijke concentratie aan meervoudig onverzadigde omega-3-vetzuren (38%), waaronder EPA en DHA en is beschermd tegen ranzigheid door toevoeging van een uitgebalanceerd antioxidantcomplex (vitamine E). Door zijn hoog gehalte aan omega-3-vetzuren blijft vetrijke oceaanvis ook bij zeer lage temperaturen beweeglijk.
Omega-3 meervoudige onverzadigde vetzuren 1500 mg waarin per 5 ml
- EPA (eicosapentaeenzuur) 750 mg
- DHA (docosahexaeenzuur) 500 mg
- Vitamine E (emulsie van d-alfa-tocoferol) 14 mg (20 IE)
Andere ingrediënten: visolie, mixed tocoferols, citroen olie, roosmarijn, lecithine, ascorbyl palmitate.
Wat er niet inzit: suiker, zout, gist, gluten, graan, zuivel producten, kunstmatige kleur- en smaakstoffen. Dit product bevat natuurlijke ingrediënten; kleur variaties zijn normaal.
Ook las ik dat Eskimo-3 niet chemisch verandert is om de hoeveelheden EPA en DHA omhoog te schroeven en dat het gezuiverd is met een “proprietary” proces waarbij de eigenschappen van de olie bewaard blijven en het 10 keer zo stabiel is dan andere visoliën. Verder blijkt uit onafhankelijke testen dat er geen waarneembare zware metalen en andere onzuiverheden in zitten (zoals DDT, PCB's) . Heeft iemand ervaring met dit merk? Is het gewoon een mooi verkoop praatje of is het echt vrij van waarneembare onzuiverheden

. En kan het ook aan katten gegeven worden?
Groetjes Rosita