Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door marjan-
Hallo,

Ik wil binnenkort helemaal overstappen op barf ze krijgen nu brokken, maar ook al wat vlees zoals lamshart en ze hebben eerstgister een kipkarkas gehad en kippenmaagjes.

Nou wil ik graag weten wat jullie aan voedingssupplementen geven en welke. Ook graag wat advies over het geven van groenten mogen ze opzich alle groeten hebben?

Groetjes Marjan :)
Door *Robin*
katten hebben naar mijn mening niet echt groete nodig.
die van mij krijgt het ook niet. hij lust het ook niet. het enige wat hij eet is kattengras.
maar mocht het echt willen geven kat je hier vinden wat ze allemaal mogen.
http://www.barfclub.nl/groentenz.htm

voor mijn katje voeg ik ook geen supplementen toe. het enige wat ik als nodige vitamine en mineralen bron geef is eieren. door de vis of gewoon geklutst. hij is gek op eigeel
Door marjan-
oke nou dat is goed om te weten ja goed het procent wat ze mogen hebben is natuurlijk al zo weinig, maar zat er zelf wat aan te denken dat ze dan straks geen te kort krijgen omdat ik alleen wil barfen en verder niks meer.
Door *Robin*
ik barf zelf ook en verder krijgt hij ook geen kvv.
eten jouw katjes al botjes? die van mij at er in het begin het liefste om heen. alle harde stukjes zat hij uit te spugen. maar nu zit hij de botjes van de kippenekjes (die ik platsla en in stukjes knip) wel gewoon op te knagen.
om je vast wat ideeen te geven kan je even kijken bij de katten menu's of bij mijn menu die staat hier ook bij.
succes!
Door marjan-
Nou ik heb me er al wat in verdiepd de laatste tijd.

Maar we hebben 6 katten dus het verschild nogal wie al wel botten eet. In iedergeval 1 kat die het totaal niet gewend was zat lekker te knagen op een kipkarkas.
Voor de anderen had ik het wat kleiner gemaakt.

Ik hoop dat ze straks allemaal over zijn en dat ze lekker kunnen genieten en ook hele botten willen gaan eten.
Door sylvia
Het enige wat de katten hier aan supplementen krijgen is twee keer per week een beetje zalmolie, groenten krijgen ze helemaal niet.
Door *Robin*
marjan- schreef: Nou ik heb me er al wat in verdiepd de laatste tijd.

Maar we hebben 6 katten dus het verschild nogal wie al wel botten eet. In iedergeval 1 kat die het totaal niet gewend was zat lekker te knagen op een kipkarkas.
Voor de anderen had ik het wat kleiner gemaakt.

Ik hoop dat ze straks allemaal over zijn en dat ze lekker kunnen genieten en ook hele botten willen gaan eten.
hele botten doet mijn katje nog niet. ik ben al aant overstappen van kapotslaan en knippen tot alleen maar knippen maar dan laat hij het eerder staan.
mijn katje eet 1x in de week vismix die ik zelf maak in de blender van sardienes uit blik en makreel uit blik en een verse sardien. daarom geef ik geen visolie want hij eet zelf lekker vette vis. ik ben nog wel op zoek naar meer soorten want sardien vers is hij niet zo gek op. vandaar dat ik blik toevoeg.
Door marjan-
ja ik heb het gister ook nog wel wat gemixt met wat blikvoer zodat ze er aan beginnen te eten, en er aan kunnen wennen.

Maar goed ik ga mooi de groente achterwege laten ;)
Laatst gewijzigd door marjan- op vr 28 apr 2006, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door