[quote="Lizzy"]
Oh OK, je geeft de pens eigenlijk gewoon als extraatje! Dan begrijp ik het beter. Nou, er zijn ongezondere extra's te bedenken

! Al met al voer je lekker afwisselend zeg! En ik vind het wel gaaf om te lezen dat ze zoveel energie krijgen van het vasten!
Wel lastig dat je Mechelaar sommige dingen niet zo goed verdraagt.. Enig idee waar dat 'm in ligt? Heb je het idee dat ze van pens wel aankomt? (want dat merk ik dan met pens: het maakt niet uit hoeveel ik er van geef: ze komen er geen gram van aan).
[/quote]
Nou, wat ik begrepen heb is dat runderpens vetter is dan schapenpens.
Ze komt eigenlijk niet echt aan. Toen we haar kregen woog ze 26 kilo. Nu (drie maanden later) weegt ze 27 kilo. Het scheelt niet veel... Ze krijgt schapenvet (rauw van de Islamiet weet je wel, van die lapjes) en dat vind ze lekker en ze verdraagt het goed.
Ik weet het niet, ze heeft tot afgelopen januari altijd brokjes gegeten en nu dus pas goed rauw. De ene keer lukt het ons wel haar buikje vol te laten zitten, de andere keer niet.
Ze kan ook echt kreunen als ze veel gegeten heeft... Ach, ik denk dat ze er nog een beetje aan moet wennen...