Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ginny
staat wel heel raar fokpoezen, maar anders werd het zo'n lange zin ;), ik omschrijf het liever mijn huisdieren waar ik een nestje mee neem,

maar nu mijn vraag, omdat ik dus verbaasd ben dat mijn katten vandaag voor het eerst vers hebben gegeten zonder problemen(oke eentje ligt nog dwars), wil ik dat nu dus gaan invoeren, ik zal denk ik niet aan brokjes ontkomen ivm mijn dwarsligger en evt kittens, naast versvlees zullen zij ook aan brokjes moeten wennen omdat ik niet denk dat iedere kittenkoper vers wil voeren,

maar is kvv ook geschikt voor de poezen waar ik dus mee fok, krijgen ze genoeg binnen en hoe is hun melk als ze kittens hebben, ik heb twee jaar geleden in een nestje de C Bacter Bacterie gehad, wat een drama was dat zo ziek de kittens, hoe ik eraan kwam mag joost weten, ik wist gelukkig wel hoe ik eraf moest komen uiteindelijk, dat is een kippenbacterie, en aangezien er in kvv ook kippenvlees zit, ben ik daar wat huiverig voor, dat ik het niet weer hier zal krijgen. of hoef ik me daar geen zorgen over te maken, krijgen ze door het eten van kvv juist een sterkere weerstand.

ik heb weer een hoop vragen omdat katten en kvv voor mij heel nieuw is.

groetjes simone
Door sylvia
Een rauw menu is ten alle tijden veel gezonder voor een kat dus ook voor een zwangere en zogende poes.
De melk is voller en de weerstand van moeder en kittens is veel hoger. Hier hebben de kittens tot 6 weken maar 1 a 2 maaltijden vlees per dag gehad omdat ze het meeste toen nog bij hun moeder haalde. Brokjes geven omdat er eigenaren zijn die brokken willen voeren begin ik niet aan de kittens krijgen de best mogelijke start die er is en dat is niet door ze brokken te geven.
Brokken is de grote veroorzaker van blaasgruis en nierfalen dus eigenlijk zou het nog beter zijn als de nieuwe eigenaren geen brokken gaan voeren maar vers en als ze dat niet willen dan liever blikvoer.
Door Borke
Wij fokkeninmiddels geen katten meer, maar als we het nog deden dan gaf ik ook de dekkaters en fokpoezen kvv!
Juist wel om de redenen die Sylvia noemt.
Ik zie nu aan onze katten hoe de conditie verbeterd en het verschil is groot!

Diervoederfabrikanten maken ons wijs dat we zwangere poezen kittenvoer moeten geven, dat heb ik ook niet altijd gedaan.
Door ginny
ik weet wel dat ik mijn kittens die als ze geboren worden nog helemaal schoon zijn op vlees ga zetten, zij zijn nog geen brokken gewend en is voor hun dus helemaal nieuw, ben heel benieuwd hoe ze het zullen doen, mijn eerste nestje vlees kittens, ben ook benieuwd of ik verschil zal merken met mijn vorige nestjes, maar dat word pas later dit jaar, mijn dwarsligger ligt nog steeds dwars, en mijn andere katten is het de ene keer wel dat ze het opeten en de andere keer een paar hapjes, de energique is toch niet zo lekker, de lam en rijst van rodi vinden ze wel te eten.

het blijven eigenwijzen he die katten ;)

groetjes simone
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door