Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sonja
Vandaag even in de tuin gezeten en lekker Boefje mee naar buiten genomen. Nou, oké, broek maar even uit, want anders plast of kakt ze misschien in haar broek. :P Ik zit gebogen over een studieboek en hoor opeens een gesmak: ja, hoor, mevrouw heeft er een hechting uit gebeten. Gelukkig is het ook onderhuids gehecht en staat de wond verder niet open. Dus even gedesinfecteerd en maar snel die broek weer aan. :(
Door Lizzy
Ai ai ai.......! Dit is BALEN. Tjonge, wat een mutsen zijn het toch he, honden... En zo'n hechting is er sneller uitgebeten als dat je met je ogen kunt knipperen....
Door Sonja
Ze is overigens weer eens begonnen aan een nieuwe jeugd. Normaal gesproken moet ze elke dag wel een potje bakkeleien met Nena, maar ik houd ze nu even apart. En nu schijnt Boefje zich te vervelen. En dus zit ze de hele dag al de katten uit te dagen en de konijnen te pesten. >:(
Door Sonja
Truus schreef: ;D Heerlijk toch? Fijn dat ze zich zo goed voelt. Wanneer gaan de hechtingen eruit?
Vrijdag. Kunnen we zaterdag weer eens voorzichtig naar het bos gaan.
Door Sonja
Omdat ik morgen de hele dag moet werken, ben ik vanavond maar naar het avondspreekuur gegaan om de hechtingen er uit te laten halen.
Daar waar ze er van de week een hechting had uitgebeten zat nu wel een ontstekinkje, maar het was niet heel ernstig. De da vond het voldoende om het plekje met ab-zalf te behandelen.
Door Sonja
Ja, het is maar één plekje dat wat ontstoken is. De rest was heel mooi genezen.
Het gekke pakje is dus uit en ze heeft net lekker met Stan in de tuin gespeeld.
Door Angelique
Sonja schreef: Plekje ziet er vandaag alweer een stuk beter uit! :D
Hartstikke goed dat ze weer hersteld is :D Bij dat de hechtingen weg zijn, kan ze zich tenminste weer lekker als hond gaan gedragen :D
Door Sonja
Angelique schreef: Hartstikke goed dat ze weer hersteld is :D Bij dat de hechtingen weg zijn, kan ze zich tenminste weer lekker als hond gaan gedragen :D
Ja, ik moest al weer een stroomkabel tussen haar kaken uit vissen. >:(
Door Sonja
Zag het ontstekinkje er gisteren al stukker beter uit dan donderdagavond, toen ik er net zalf op wilde doen, bleek het er weer heel wat minder goed uit te zien. Ze had er duidelijk stevig aan zitten likken en het ziet er nu heel rood en toch weer wat dikker uit. Er zit zeg maar een hard schijfje onder. Het is niet alleen het plekje waar de ontsteking zat dat rood is, maar ze heeft zo te zien het hele litteken even goed onderhanden genomen. Er zit een klein gaatje daar waar ze er een hechting uit had gebeten, en daar moest ik van de da antibioticazalf in spuiten. Er komt geen pus uit het gaatje en het gaatje is zich langzaam aan het sluiten. :-\
Ze is verder gewoon vrolijk, en ze heeft ook normaal gegeten. Omdat bovenmatig likken me niet goed lijkt en ze ook de zalf er af likt, heb ik haar nu toch maar weer een pakje aan gegeven. Daarnaast heb ik haar propolis gegeven.
Kijk nu maar even aan wat ik morgen doe. Ik heb morgen training met Nena en Stan en ik moet puppycursus geven. Omdat ik daar wel een groot deel van de dag mee zoet ben en Edo er niet is, was de planning om Boefje mee te nemen. Maar als ze niet in orde is, dan ga ik niet de hele dag daar blijven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door