Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
Ik zal het vanavond .....(nee!!! morgen ochtend :P) door zijn eten doen (ik wist niet of dat mocht....gaf het nu in een schone bek)......kijken of dat helpt ;)..
Door Hitam
Het zijn kruiden, geen homeopathisch middel en dat mag door zijn eten. Gezien het resultaat verwacht ik dat dat minder problemen zal geven.
En probeer dat maar overdag, ja. Is veiliger ;)
Door Peet
We zijn nu een weekje verder...en ik merk eigenlijk helemaal niks..... :-\....Beau loopt nog hardstikke moeilijk (kreupel) van achteren....iemand nog een briljant idee?

groenlipmossel?
chon+gluco+msm?
sasha's blend? ( :-X...maar toch...)
rimadyl?

pfffff..... :(
Door Audrina
Rimadyl zou ik alleen in het geval van nood doen, als de pijn echt erg is. Ik gaf het altijd vrij gemakkelijk, want volgens mijn ex-DA was het veilig (ook bij langdurig gebruik). Tot ik er van de week een heel stuk over gelezen heb waar ik best wel van geschrokken ben. Naast de gebruikelijke dingen (slecht voor de organen enz) zou het ook het kraakbeen afbreken, nou lekker is dat bij een arthrose patientje en fijn dat de DA dat er voor het gemak maar niet bij zegt. :(
Laatst gewijzigd door Audrina op do 20 apr 2006, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
Ik weet het, en Metacam is ook weer slecht voor zijn nieren, maar ja, met pijn lopen is ook niet leuk...ik vind dit echt een dilemma..... :(...

Ik heb nou al zoveel geprobeerd en óf het slaat niet aan, óf hij gaat ervan aan de dunne, óf het is slecht voor zijn nieren (of iets anders vitaals)...bah....nou ja, verder zoeken dan maar.....

Heeft er iemand ervaring met Coxanin??
O nee, ook glucosamine...laat maar....
Laatst gewijzigd door Peet op do 20 apr 2006, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
ik geef mijn oudjes Glucosamine/chondroitine van kruidvat en MSM, daarbij nu tijdelijk de Salisprin.
Heb haar van de rimadyl afgezet na 11 dagen daar kreeg ze zo'n buikpijn van. Ze begint nu weer op te knappen. Heeft even geduurd hoor, maar er komt schot in bij Kalin. Vond het wel sneu. Oh ja en ze gaat nu 15 mei naar fysiotherapie ;)
Peet schreef: We zijn nu een weekje verder...en ik merk eigenlijk helemaal niks..... :-\....Beau loopt nog hardstikke moeilijk (kreupel) van achteren....iemand nog een briljant idee?

groenlipmossel?
chon+gluco+msm?
sasha's blend? ( :-X...maar toch...)
rimadyl?

pfffff..... :(

Door Madame
Ik heb geen optie om je acuut te helpen , misschien de rimadyl of metacam, maar dat wou ik dus niet.
Maar met onderstaande had ik al resultaat met een week.

Ik had twee honden met dit probleem. Een ouwe hond(bobtail) van 12 1/2 jaar, die ik primeval geef, maar hij ging achteruit. Hij was zo vrolijk als hij me zag en zakte dan meteen door z'n achterpoten, nou dan moet je je goed houden, want je kan wel janken. Ik was al aan het overwegen hem in te laten slapen, want dit was te erg. De hele achterkant viel weg.
Zo ook onze Axel(newfy) heeft problemen(door een verkeerde stand van de voorpoten, veel artrose) die het beter doet op glucobest, kon moeilijker opstaan.

Aangezien ikzelf herstellende ben van een gebroken nek en de artsen in het ziekenhuis verbaasd waren van mijn spoedige herstel, ik slik glucosamine en eigenlijk een overdosis aan vitamine C, in tabletvorm en in natuurlijke vorm.

Ik kwam dus op het idee dit ook toe te passen op deze honden.
Ik kan alleen maar zeggen, geweldig, het werkt voor hun dus echt.
Ze krijgen dagelijks hun poedertje, aangevuld met twee stukken fruit per dag.
Het gaat zo goed en die ouwe Droeffie lijkt wel weer een pup, afgelopen week wilde hij tegen me aanspringen en ik kon zelfs zijn voorpoten weer pakken en in me nek leggen en hij bleef gewoon op zijn achterpoten staan!
Dit was een maand geleden echt ondenkbaar.
Dus misschien heb je hier wat aan.
Door Ornella
Ik heb hele goede resultaten gezien met een middel die Cetyl-M heet. Het is pijnstillend en helpt de gewrichten soepeler te worden. Een oude bouvier van een vriendin van mij liep bijna niet meer van de artrose, en na een week cetyl-M begon ze al verbetering te zien. Na een maand rende de hond weer.
Je kan informatie vinden op de amerikaanse site vinden (www.cetylm.com). Ik weet niet of ik de naam van de distributeur erop mag zetten (het is een dierenarts), moderators? ??? Stuur me anders een prive bericht als je meer erover wilt weten.
Door Nelly
Ashley, die een erge vorm van spondylose had, heeft de laatste jaren van zijn leven ook regelmatig salisprin en glucobest gekregen. Ook had ik rymadil in huis, maar dat kreeg hij alleen bij uiterste noodzaak. Ik ben van mening dat je ook niet te gauw een pijnstiller moet geven. Het is natuurlijk rot als je dier pijn heeft, maar als je alles verdooft zal hij zichzelf niet meer in acht nemen en door te onstuimig gedrag het probleem misschien verergeren. Ashley kreeg alleen maar rymadil als hij echt erge pijn had en mede dankzij de salisprin en glucobest was dat maar heel zelden; hij heeft tot bijna op het laatst nog mee kunnen wandelen en speelde zelfs nog met z'n bal. Alleen de laatste 3 dagen ging het niet meer, ik moest hem ophelpen om naar buiten te gaan en steunen onder het lopen. Maar eerlijk gezegd denk ik eerder dat dat een ouderdomskwestie was. Hij was ruim 12 jaar en voor een grote hond als hij is dat een hele leeftijd. Het verlossende spuitje heb ik hem laten geven (hier thuis, overigens) om hem te behoeden voor veel pijn, maar ook om hem z'n waardigheid te laten behouden ( en weer schiet ik vol, hij was ook zo bijzonder :'()
Overigens heb ik zelf de glucobest en salisprin maar opgemaakt (reuma).
Door Audrina
Weet niet of je er wat aan hebt Peet, maar ze (de dames) krijgen hier nu een tijdje de combi rhus toxicodendron en ribes nigrum en ze doen het er heel goed op. Is er ook als tabletjes / granules. Misschien is het ook iets om in je achterhoofd te houden voor Beau?
Door Peet
Hartelijk dank allemaal weer...ik maak eerst even alle potjes op die ik nu heb staan :P, ondertussen ga ik me verder bezinnen.
Die Cetyl-M heb ik wel eens van gehoord, maar dat is wel ontzettend duur (69 euro, ex verzendkosten) maar goed dan heb je wel 180 tabletten. Alleen...als het bij Beau niets doet, zit ik weer met zo'n grote pot.... :(
Door Audrina
Peet schreef: Die Cetyl-M heb ik wel eens van gehoord, maar dat is wel ontzettend duur (69 euro, ex verzendkosten) maar goed dan heb je wel 180 tabletten. Alleen...als het bij Beau niets doet, zit ik weer met zo'n grote pot.... :(
Ik zou graag zeggen: koop het maar en als het niks voor Beau is neem ik het wel van je over, dan zit jij niet met die pot en er is er hier dan vast wel 1 die er wel iets aan heeft. Maar ze doen het hier nu zo goed op de combi glucobest & groenlipmossel + rhus toxicodendron & ribes nigrum, dat ik ze daar eigenlijk niet meer vanaf wil hebben. :-\ Ik weet ook niet hoe lang het duurt voordat je kan merken of die Cetyl-M iets doet of niet. Meestal gaat er met dat soort middelen minstens een maand overheen en dan ben je al een aardig eind op weg met die pot.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door