Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
Tarek schreef: Ik weet niet precies wat je hiermee bedoeld,maar als je bedoelt dat dan het gevaar geweken is, dus NIET !
Veel teven zijn juist tussen de 11e / 12e dag tot dag 15 en sommige nog langer juist dekrijp ::)
Dus blijven opletten en tis voor jouw te hopen dat Tinus zich een beetje gedraagt en je niet elke 5 maanden "bal" hebt. ;)
Ik bedoel ook juist dat Tara vanaf de 12e dag dekrijp is,of veel eerder he ;)
Ook na de riskante dagen hou ik ze nog gescheiden tot ze niet meer naar elkaar talen.
Dan pas is de kust weer veilig...pfffffffff
Door conleeuw
tieneke schreef: Ik bedoel ook juist dat Tara vanaf de 12e dag dekrijp is,of veel eerder he ;)
Ook na de riskante dagen hou ik ze nog gescheiden tot ze niet meer naar elkaar talen.
Als er hier een reu in huis is terwijl een teef loops is, neem ik geen risico's, scheiden, tot de reu helemaal niet meer interesse heb, en zelfs dan alleen in mijn bijzijn, tot er nog een week of wat gepasseerd is. Ik had een Border Reu, die niet interesse toonden naar een teef, dus wij dachten dat de gevaar geweken was, zij was ook niet echt meer zichtbaar loops........ melden een van de medewerkers dat ze met elkaar bezig waren, maar ze hadden niet vast gezeten. Dus wij twijfelden of het echt was. 5 bloedleuke puppies later ;D was het duidelijk, niets is zeker, vast zitten is geen voorwaarde, kalender kijken kunnen teefjes ook niet ;D
Nou was dit geen ramp, ik had liever nog gewacht..... Nu wil ik zeker geen puppies, dus ik ben gewoon militant wat betreft gescheiden houden. Ik heb normaal geen reu in huis, maar af en toe wel ;) success ermee ;)
Door Ine
tieneke schreef: Ik bedoel ook juist dat Tara vanaf de 12e dag dekrijp is,of veel eerder he ;)
De riskante/dekrijpe dagen zijn bij iedere teef verschillend.
Er zijn teven, die op de 7de dag gedekt worden en een nest geven , maar ook die op de 17de dag gedekt worden en puppen krijgen (onze Nina dus :-X)
Ook zijn er teven, die zich alle dagen van die loopsheid laten dekken (ook weer onze NIna :-X :'(, maar ook, die alleen zich laten dekken op de goede dag en verder van zich afbijten. (wat bij een willende reu niet echt helpt)
Het is dus gewoon 3 weken goed oppassen.
:-\
Door tieneke
margreet schreef: Ja hallo,had dan ook twee reuen genomen :P
Ja dat zei Jaco ook vanmiddag ;)
Had aleen niet goed gegaan met zijn broertje Teun,deze is nogal dominant :P
Door tieneke
Tara is eergisteren dus wederom loops geworden ;)
17 november verleden jaar was de eerste dag van haar loopsheid,rond de 12e dag stond zij droog dus er zit nu een duidelijke lijn in....net 4,5 maand na haar laatste dag is het weer zover :-X
Is dit wel goed?
Door Charlie Angel
tieneke schreef: Tara is eergisteren dus wederom loops geworden ;)
17 november verleden jaar was de eerste dag van haar loopsheid,rond de 12e dag stond zij droog dus er zit nu een duidelijke lijn in....net 4,5 maand na haar laatste dag is het weer zover :-X
Is dit wel goed?
Bij Jane zat er tussen de 1e en 2e loopsheid netjes 6 maanden.
Maar bij de daarop volgende keren zat er maar 4 maanden tussen. Dit kan dus gewoon, dat honden 3x per jaar loops worden.
Ik vond het alleen zelf niet prettig, dat ze 3x per jaar loops werd, want al die hormonen door haar lijfje lijkt mij echt niet goed.

Nu na onze verhuizing had ze 2 maanden geleden al loops moeten worden, maar ze is dat nu pas, dus weer netjes 6 maanden, hopelijk blijft dit nu zo.
Door tieneke
bernergek schreef: Bij Jane zat er tussen de 1e en 2e loopsheid netjes 6 maanden.
Maar bij de daarop volgende keren zat er maar 4 maanden tussen. Dit kan dus gewoon, dat honden 3x per jaar loops worden.
Ik vond het alleen zelf niet prettig, dat ze 3x per jaar loops werd, want al die hormonen door haar lijfje lijkt mij echt niet goed.

Nu na onze verhuizing had ze 2 maanden geleden al loops moeten worden, maar ze is dat nu pas, dus weer netjes 6 maanden, hopelijk blijft dit nu zo.
Tara doet het dus iedere 5 maanden....dat loops worden is even een gedoe met een reu erbij maar ik laat haar zeker niet helpen,
Vraag me alleen af of het geen kwaad kan :-\
Door Audrina
Ik ken ook een aantal duitse & mechelse herders die om de 5 maanden loops worden, volgens mij 1 van de honden van Carmen (crutz) ook. Nu is Tara geen herder, maar toch... Het kan dus wel en die honden hebben er geen hinder / kwalen van.
Door Elise
Bij Phoebe zitten er ook steeds maar 5 maanden tussen. En altijd tot nu toe nog op de 17e van de maand, dus 3x raden wie er maandag 17 april loops is geworden ;)
Spike is geholpen, dus bij ons is het iets minder lastig... Sterkte ermee!
Door tieneke
Audrina schreef: Ik ken ook een aantal duitse & mechelse herders die om de 5 maanden loops worden, volgens mij 1 van de honden van Carmen (crutz) ook. Nu is Tara geen herder, maar toch... Het kan dus wel en die honden hebben er geen hinder / kwalen van.
Ze is ook niet anders dan normaal,maar vroeg me gewoon af of het geen kwaad kan...daar gaan we dan maar vanuit he?
Ik had liever ieder half jaar gehad maar daar moet ik dus maar niet meer op rekenen ;D ;D
Leuke foto trouwens ;)
tieneke schreef: Ze is ook niet anders dan normaal,maar vroeg me gewoon af of het geen kwaad kan...daar gaan we dan maar vanuit he?
Ik had liever ieder half jaar gehad maar daar moet ik dus maar niet meer op rekenen ;D ;D
Leuke foto trouwens ;)
nee, het kan in principe geen kwaad, mits de teef gezond is en het zelf ook fysiek en mentaal aan kan, ook om de 5 maanden hoef niet per defenitie te betekene dat volgende keer ook over 5 maanden is, Dot heeft nu al een jaar erop zitten vanaf de vorige loopsheid, voorheen was het netjes om de 6 maanden. Rare beesten, honden. Ik hoop maar dat ze na deze ook over ga op een om de 6 maanden schema, of zoals Dot....? om de jaar? hoewel we dat ook nog niet weten. ;D sterkte met het gescheiden houden
Door tieneke
conleeuw schreef: nee, het kan in principe geen kwaad, mits de teef gezond is en het zelf ook fysiek en mentaal aan kan, ook om de 5 maanden hoef niet per defenitie te betekene dat volgende keer ook over 5 maanden is, Dot heeft nu al een jaar erop zitten vanaf de vorige loopsheid, voorheen was het netjes om de 6 maanden. Rare beesten, honden. Ik hoop maar dat ze na deze ook over ga op een om de 6 maanden schema, of zoals Dot....? om de jaar? hoewel we dat ook nog niet weten. ;D sterkte met het gescheiden houden
Tot nu toe al de keren om de 5 maanden....ik wil ruilen met Dot >:( ;D ;D
Of het kwaad kan heb ik dus ook geen antwoord op.
Heb het eens aan mijn da gevraagd, maar die zeggen al gauw als je toch niet wil fokken laat haar dan helpen, want dat is beter. Maar dat zeggen da al gauw volgens mij.
Maar als ze verder zelf nergens last van heeft en niet steeds schijnzwanger is, lijkt het mij dat het niet veel kwaad kan.

In ieder geval weer succes met het uit elkaar houden van de nollebakmonsters.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door