morgenavond krijgen we gezinsuitbreiding

een amerikaanse/engelse bulldog van 18 weken oud.
komt bij een onwijs leuk gezin vandaan, mensen hadden zelf een dove franse bull van 7 jaar en omdat hij de pup steeds aanvalt moet hij weg.
wij waren op slag verliefd en zijn vanmiddag wezen kijken en gaan hem morgen halen.
hij eet daar gelukkig al BiBi, helaas ook met brokken

daar stoppen we dus meteen mee

nu hebben ze ons alleen al gewaarschuwd dat hij dus vre-se-lijk schrokt met eten!
ZO erg dat ze al een aantal keren het voer achter uit zijn keeltje hebben moeten halen

ze geven hem nu steeds heel kleine beetjes en blijven erbij zitten.
ik wil hem natuurlijk sowieso geen brokken gaan geven en overgaan van de BiBi naar barf.
maar hoe ga ik dat het beste aanpakken?
er ligt hier al BiBi klaar zodat hij dat kan eten en dan geen brokken erbij. wat kan ik doen tegen het schrokken? steen in zijn bak leggen? hij schijnt helemaal niet te kauwen maar alles meteen hup hap door te slikken. ook heeft hij een mega overbijt, is dat niet extra lastig als ik straks zou willen barfen? misschien een hele domme vraag maar ik heb nooit honden met overbijtjes gehad en weet er dus weinig van. en ben nog net nieuw in barf world dus ben ook wel een beetje onzeker of ik het goed doe en ben een beetje geschrokken van het verhaal dat hij al paar keer bijna stikte.