en hoe is zijn ontlasting als je het zelf samenstelt, want nu ik het een tijdje gevolgd heb denk ik haast dat dat voor Gyan misschien nog wel de enige oplossing is, dan kan je ook precies zien waar hij wel en niet tegenkan (=waar hij diarree van krijgt) en wat hij wel en niet lust en dan kan je misschien op basis daarvan een complete voeding maken
(ik zeg/schrijf nu misschien iets heel stoms waar je zelf natuurlijk allang aan gedacht hebt, maar dat kwam nu ineens in me op)
nee hoor, je zegt helemaal niets stoms.
in princiepe wilde ik al barfen met qyan toen ik net op doggynet kwam, hij was toen 3 of 3,5 maand ofzo.
botten kan hij zowiezo niet tegen, dus moeten we zelf samen gaan stellen zondr botten!
het is een hele moeilike eter, lust bijna niets en toen ik toendertijd met hem wilde barfen kon ik al nergens mijn spullen halen bekant.
ja kippenkarkassen, ribben en nog wat dingen kon ik krijgen, maar dat wordt ook te eenzijdig.
ik zou simpleweg niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om stand en land af te rijden voor verse spullen. ben iedere dag om half 8 de deur uit naar school, soms om 1 uur thuis, maar meestal half 3/ 3 uur half 4.
dan ga ik natuurlijk dingen met qyan doen, dan heb ik mijn huiswerk en nog meer dingen met qyan

, vanaf volgende week weer 2x per week trainen erbij.
met genoeg vriesruimte kan je 1x per maand ofzo groot inslaan, haha LOL, maar ben ook maar ene studentje.
verder zit je met de ruimte die je nodig hebt. mijn moeder is tot nu toe hele schappelijk geweest, heb namelijk alle vriesruimte ingepikt, etc.
ook zij leeft nog thuis. het zou wel mogen van mijn moeder, maar wel pas als eerst al het andere is geprobeerd, nu alleen nog carnibest dus.
verder ben ik heel bang (en dat is eigenlijk de grootste reden om het niet te doen) dat als ik zelf samen zou moeten gaan stellen voor qyan (als het met de carnibest ook niet gaat lukken)
dat van bijvoorbeeld 1 ding te weinig of net iets te veel het ook compleet fout gaat, omdat hij al zo gevoelig is.
of dat het zelf toch niet helemaal goed gaat en ik mijn hond zelf een ernstig vitaminetekort laat oplopen.
de keren dat ik op een dag zelf wat samenstelde was zijn ontlasting ook niet goed, maar in die tijd had hij natuurlijk nergens goede ontlasting op. niet zo gek ook met al die antibioticakuurtjes

8 of 9 stuks in totaal en de rest van de medicijnen.
dus daar kan ik ook moeilijk iets over zeggen.
kort gezegd:
met qyan moet je eigenlijk in zijn voeding op zoveel dingen letten (1 hondenkoekje gaat ie bij wijze van al aan de diaree en heeft ene paar dagen buikpijn)
dat zelf samenstellen op het moment in ieder geval nog gene optie is.
dus hoop dat het met de carnibest weer gaat lukken en dat daar ook niet opeens vreemde verandringen in komen.
want eerlijk is eerlijk, dankzij de 3 maanden bibi is hij de laatste tijd onwijs opgeknapt.
daarom ook heel jammer dat de samenstelling zo schommelt, want het ging op zich uitstekend, ook met de ontlasting. alleen de laatste 1,5 maand niet meer zo.
nou ja, we zien het wel.