Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Elise
[quote="Erna"]
Laat mijn jongemannen van 5,5 en 12 dat maar niet horen. Ze voelen zich nog 1 met al die loopse lola's in huis. En ze vinden het zo lekker tegenwoordig zodat we niet willen minderen. We hebben de taken verdeeld, Ik doe het fruit en manlief de groentes.
[/quote]

;D
Ik vind groentenmix maken juist het allerleukste van barf :D Maar goed, ik heb ook wat minder honden ;D
Door Erna
[quote="Elise"]
;D
Ik vind groentenmix maken juist het allerleukste van barf :D Maar goed, ik heb ook wat minder honden ;D
[/quote]

Kan ik het uit besteden?? ;D ;D ;D ;D ;D

(24 kilo per maand)
Door Lizzy
[quote="Erna"]
Laat mijn jongemannen van 5,5 en 12 dat maar niet horen. Ze voelen zich nog 1 met al die loopse lola's in huis. En ze vinden het zo lekker tegenwoordig zodat we niet willen minderen. We hebben de taken verdeeld, Ik doe het fruit en manlief de groentes.
[/quote]

Iekssssssss SORRY :-[! Ik was Wapperdeflapper even vergeten, als jonge adonis!!!! Wat een blunder! Dalmaten-reuen tussen de 2 en de 5 jaar lopen het meest risico op 'vastlopers' dus ik zou Wapperdeflapper inderdaad nog maar een jaartje of wat meer groente geven!
Door Lizzy
Het beste maak je niet teveel groentemix in 1 keer trouwens. Want na 3 a 4 weken beginnen de pietamietjes van rauwe groentes (ingevoren dus) wel terug te lopen.
Door Erna
[quote="Lizzy"]
Iekssssssss SORRY :-[! Ik was Wapperdeflapper even vergeten, als jonge adonis!!!! Wat een blunder! Dalmaten-reuen tussen de 2 en de 5 jaar lopen het meest risico op 'vastlopers' dus ik zou Wapperdeflapper inderdaad nog maar een jaartje of wat meer groente geven!
[/quote]

En hij is nog jong gecastreerd ook......maar het loopt wel los met dat vastlopen volgens mij. Hij eet nu al 3 jaar full time vers en dat gaat hartstikke goed.

We maken meestal eens in de 2 weken een groentemix, fruit doen we in 1 keer voor de hele maand. Meer maken lukt ook niet hoor, het kost nu al een hele middag. ;D ;D
Door EstherVanPuck
Net wat eten gehaald bij de supermarkt. Gelijk wat navraag gedaan, en....

Groentes kan ik waarschijnlijk gratis meekrijgen. Alleen van tevoren even bellen ;D ;D ;D Pompiedompiedommmm
Laatst gewijzigd door EstherVanPuck op do 13 apr 2006, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Natasja*
[quote="EstherVanPuck"]

Groentes kan ik waarschijnlijk gratis meekrijgen. Alleen van tevoren even bellen ;D ;D ;D Pompiedompiedommmm
[/quote]

Lucky you!!!
Door Hugo49
[quote="EstherVanPuck"]

[/quote]Hadden wij ook, met als einde van het liedje dat we het zelf uit de kliko konden vissen (waar alles door mekaar lag...)
Door *Natasja*
[quote="Hugo49"]
Hadden wij ook, met als einde van het liedje dat we het zelf uit de kliko konden vissen (waar alles door mekaar lag...)
[/quote]

Nou, dan zou ik er geloof ik toch liever voor betalen... ::)
Door roefus
Mmmm.......dat denk ik toch ook.
Ik weet niet hoe het met TIEN honden is....
Maar als ik in de kliko moet gaan graaien, daar pas ik voor.
Kun je ook niet maken met slechts één hond ;D

Voor mij geldt dat 'barfen' niet direct met de 'kosten' te maken heeft.
Ik bespaar er zéker niets op, ben blij als ik het red aan de prijs van 'carnibest' (in al zijn soorten).
En als het iets meer of minder is, dan heb ik er vrede mee.

Als ik in de kliko moet gaan graaien, dan houdt het op.
Door EstherVanPuck
Hee ik woon in een beschaaft dorp!! Die jongen deed enorm aardig in de supermarkt, dus ik geloof echt niet dat ik het uit de kliko moet rapen 8) We zullen zien.

En ja, gezond eten staat bovenaan. Maar als het goedkoper kan, wil ik geen dief zijn van mijn eigen portemonnee. Kon ik het er niet afhalen, dan had ik het gekocht.

Anyway, we gaan binnenkort de vriezer eens inventariseren en leggen 30 kilo CB aan de kant voor onze vakantie in mei. En dan moeten we gaan inkopen!! Ben benieuwd wat de doggies er van vinden straks... ;D
Door Erna
Zal ik hier maar ff een kleine nuance in aanbrengen?

De containers zien er idd uit als een kliko maar zijn bedoeld voor de groentes die overblijven van de supermarkt. Er zit dus geen ander vuil in omdat een supermarkt het gescheiden moet afvoeren.

Enniewee...moraal van het verhaal...een supermarkt gaat echt geen groentes weggeven die nog hartstikke goed zijn. Je eindigt dus met het aanbod wat over is gebleven in het weekend, aan de datum zit of groente waar een plek in zit. Je bent dan ook met je mixen afhankelijk van wat er overblijft en dat wilden wij niet meer. Tevens kun je nooit rekenen op een standaardhoeveelheid zodat je de ene keer niet weet waar je ermee naar toe moet zoveel als het is en de volgende keer zit je met 20 kilo bananen en verder niets.

Niet echt ideaal als je 10 honden hebt.

Waar je wel mee te maken hebt met 10 honden zijn idd de kosten. En daar schaam ik me niks voor. Mijn honden eten met zijn 10en onwijs goed en gevarieerd voor een lage prijs. Barfen op zich heeft voor mij ook niet zozeer met kosten te maken maar voeding, verzorging e.d in zijn algemeenheid wel. Ik heb nog steeds geen geldboompjes in de tuin staan en ook de staatsloterij werkt niet echt mee.

Ik ben er hartstikke trots op dat ik 10 honden goed kan laten eten voor ongeveer 120 euro per maand. Maar daar hebben wij veel voor moeten doen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door