Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Annieke
Nou, het gaat nog niet lekker hier. :'(

Cedric had twee dagen geleden weer de hele keuken ondergescheten (had miss ook te maken met buiten zitten op koude tegels, reageert 'ie vaak sterk op) dus die heeft weer een dag 6 pilletjes Okugest gekregen, daarna weer terug naar twee. Hij poept gelukkig nog steeds goed, dus vandaag krijgt 'ie maar 1 tabletje.

Luna had drie dagen lang wel weer goede poep, met 1 á 2 pilletjes per dag geloof ik. Gisteren heeft ze er pas 1 voor het slapengaan gekregen, omdat ze op het laatste rondje toch weer begon te 'sputteren'. Haar poep was volgens mij nog wel stevig ('t was nogal donker ::)).

Vanochtend kreeg ze als ontbijt Rodi Rund & Groenten met een paar lepeltjes Biogarde en een heel rauw ei. Met de middagwandeling was ze weer flink aan de spuitpoep.

Ze krijgen nu al anderhalve week Okugest, maar echt helpen wil het dus nog niet... :-\

Wat nu? Toch de DA maar even bellen?

Voor vanavond staan er voor Luna runderborstlappen op het menu (ze is jarig ;D). Zal ik die toch gewoon geven? Is toch spiervlees?
Laatst gewijzigd door Annieke op wo 05 apr 2006, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Zou het misschien kunnen dat ze niet goed reageert op de Rodi met groenten? Kun je een ander merk proberen?

Overigens wel raar dat ze allebei aan de dunne zijn geweest... toch een virusje misschien? Hoe is het verder met haar? Is ze ziek? Heeft ze koorts? Drinkt ze genoeg?
Door Annieke
Nou, ze is voor de eerste keer loops, en daar heeft ze ook een beetje last van. Ze slaapt veel, is binnen iets slomer dan anders, maar buiten is ze gewoon actief. Ze drinkt naar mijn idee net zoveel als anders. Het valt me wel op dat ze af en toe last heeft van steenkoude voeten en oren. Verder voelt ze normaal aan. Ze is ook afgezien van dat slome en veel slapen net zo vrolijk als anders. Ze zit dus niet helemaal lekker in d'r vel, dat is wel duidelijk.

Ze heeft een paar maanden geleden een aantal dagen Rodi gehad, dan kreeg ze afgewisseld 's ochtends of 's avonds Rund & Groenten, en de andere keer Pens & Hart. Ze heeft er toen helemaal geen last van gehad, had zelfs betere poep dan op Smuldier.

M'n ma opperde net dat 't misschien komt door het ei van vanmorgen? Omdat ze al wat gevoelig op de maag is nu, dat dat ei net weer de druppel is geweest? ???
Laatst gewijzigd door Annieke op wo 05 apr 2006, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Oh, ik lees net dat het een rauw ei was! Ja, je moeder heeft gelijk: rauw ei is zeer zeker laxerend en kan mogelijk zeker tot spuitpoep resulteren bij honden die niet helemaal lekker zijn.
Door Annieke
OK, dat idee had ik al, dat het misschien iets teveel van het goede was... ;D

Dan kijk ik het nog even aan, eens zien hoe het morgen gaat. Ze heeft net twee lekkere stukken spiervlees gehad en nog wat Biogarde, en nu is 't weer slaaptijd! :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door