Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
bianca1 schreef: Oooooooooh gadver deze foto's zijn echt eeeeeeeerg
Ik krijg er gewoon jeuk van
;D een tekenbeet jeukt gelukkig niet ;D ze zien er inderdaad niet echt lief uit ;)
Door amiwoods
wij hebben hier in zeeland geen winterstop gehad met teken. ik heb de hele winter teken gehad witte babyteekjes. waren wel zo weer weg want ik behandel ze het hele jaar door. onze tuin schijt erg aantrekkelijk te zijn :-\
Door lidija
Hier is het ook raak. Bij de honden 7 exemplaren en bij de katten 3. Begin me toch best zorgen te maken omdat het lijkt of het er steeds meer worden. Vorige zomer hadden de honden ondanks de scaliborband elke dag teken. Voor het weekend had ik de honden en de katten advantage druppels gegeven en toch had een van de honden net weer twee teken. Voor dat ze uitgaan spray ik ze met tea tree mix en toch...

:-\ :-\
Door roefus
De ene hond is er blijkbaar gevoeliger voor dan de ander.
Als ik hier in hetzelfde bos wandel, dan heeft mijn hond er nauwelijks last van.
Terwijl de hond van een andere mevrouw dan ónder de teken zit (hebben we dus precies in hetzelfde stuk bos gelopen).
Door Sennaruby
lidija schreef: Hier is het ook raak. Bij de honden 7 exemplaren en bij de katten 3. Begin me toch best zorgen te maken omdat het lijkt of het er steeds meer worden. Vorige zomer hadden de honden ondanks de scaliborband elke dag teken. Voor het weekend had ik de honden en de katten advantage druppels gegeven en toch had een van de honden net weer twee teken. Voor dat ze uitgaan spray ik ze met tea tree mix en toch...

:-\ :-\
Zitten die teken dan ook vastgezogen of lopen ze 'gewoon' los op je hond? Toen ik nog Frontline gebruikte, gingen de teken pas dood als ze zich een beetje hadden volgezogen en dan verdroogden, maar meestal had ik ze al te pakken voordat ze zich konden vastbijten :-X

Groetjes,

Fieke
Door lidija
Ik kom loslopende en vastgezogen teken tegen :-\
Als de honden in het bos zijn geweest blaas ik ze altijd met de bladblazer (vinden ze super lekker en erg goed tegen loszittende haren :D). Ondanks het geblaas en alle chemische troep toch dus teken. De poezen nemen ze ook mee naar binnen, vorige week nadat ik een van de poezen op schoot had gehad liep er zo'n engerd over mijn broek. Had iets gevonden op internet wat goed moet werken tegen teken vergelijkbaar met deet maar dan op natuurlijke basis (ook op babies te gebruiken)het heet mosi-guard maar is helaas tijdelijk in nl niet te verkrijgen ivm met registratieproblemen. Wie kent dit??
Door K@rin
Ik heb gisteren ook al de eerste teek bij Bjuly verwijderd ......
Het wordt tijd, dat ik weer met de knoflookgranulaat ga beginnen .....
Door conleeuw
lidija schreef: Ik kom loslopende en vastgezogen teken tegen :-\
Als de honden in het bos zijn geweest blaas ik ze altijd met de bladblazer (vinden ze super lekker en erg goed tegen loszittende haren :D). Ondanks het geblaas en alle chemische troep toch dus teken. De poezen nemen ze ook mee naar binnen, vorige week nadat ik een van de poezen op schoot had gehad liep er zo'n engerd over mijn broek. Had iets gevonden op internet wat goed moet werken tegen teken vergelijkbaar met deet maar dan op natuurlijke basis (ook op babies te gebruiken)het heet mosi-guard maar is helaas tijdelijk in nl niet te verkrijgen ivm met registratieproblemen. Wie kent dit??
ik ken mosi guard, maar wij gebruikten het in Africa tussen de malaria muskieten omdat wij niet de malaria pillen wilden innemen. (overiginds wil ik niet voorstellen dat iemand dit doet, ik heb met overleg met een arts een weldoordachte plan gemaakt) Mosi guard werkt prima om muskieten weg te houden, ben benieuwd of teken hierdoor ook wegblijven.
Mossi guard is bij Zwerfkei (buitensport zaak) meestal wel vooradig. Er zijn ongetwijfeld ook andere niet gif (DEET) houdende middelen waar citronella/citroen eucalyptus olie en of tea-trea olie in zit wat ook effectief is tegen muggen.
Door K@rin
lidija schreef: Karin wat is dat knoflookgranulaat, waarom geef je dat ipv knoflook?
Ik geef dit, omdat ik het makkelijker vind dan verse knoflook.
Ik ga nu beginnen met ca. 3x per week een theelepel door het voer.
Wanneer er echt een teken-explosie is dan krijgen ze het dagelijks.
Op onderstaand adres kun je zien waar ik het koop en wat de omschrijving e.d. is
(P.S. de omschrijving is op paarden gericht, maar geldt ook voor honden, alleen in een lagere dosering)
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=25757
Door jeanne
danielle1980 schreef: he bah. :-\
ik blij dat die van mij nooit teken hebben.
dat dacht ik dus ook. deze week al drie volgezogen krengen in de huiskamer kunnen oprapen en twee verwijderd >:(
Door Lizzy
jeanne schreef: dat dacht ik dus ook. deze week al drie volgezogen krengen in de huiskamer kunnen oprapen en twee verwijderd >:(
Voor het eerst dit jaar heb ik stuk of drie teken van mijn honden af gehaald in de maand mei... Komt, denk ik, omdat ik tegenwoordig in een ander bos loop als voorheen. Gatverdegatverdegatver, wat een vieze krengen zijn het toch ook >:( :-X. Smerrrrigggggg :-X! Ik ga maar weer met tea tree aan de slag....
Door jeanne
Karin & Pyrs schreef: Ik geef dit, omdat ik het makkelijker vind dan verse knoflook.
Ik ga nu beginnen met ca. 3x per week een theelepel door het voer.
Wanneer er echt een teken-explosie is dan krijgen ze het dagelijks.
Op onderstaand adres kun je zien waar ik het koop en wat de omschrijving e.d. is
(P.S. de omschrijving is op paarden gericht, maar geldt ook voor honden, alleen in een lagere dosering)
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=25757
en helpt het echt?

als het hier zo doorgaat met de teken, is er een ware tekenexplosie, en aangezien ik nog 2 kinderen heb, (en straks weer een kat) ben ik niet zo'n fan van chemische spray's of banden.
is er wèl iets wat die krengen tegenhoud ::)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door