Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Femke
#518101
Eén van de katten plast (volgens mij) enorm veel. Ik maak altijd de kattenbak 2 keer per week schoon, maar de laatste paar keer is er bijna geen droge korrel meer in de bak.
Eerst dacht ik dat ik misschien een keer vergeten was om 'm schoon te maken, maar gisteren viel het me alweer op! En er zat echt een hele sterkte urinelucht in de bak.
Om zeker te weten dat ik me niet vergis heb ik nu ff aangetekend in de agenda dat ik hem gister heb schoongemaakt.
Het stomme is, dat ik niet zie dat één van de katten veel drinkt. Of veel op de bak gaat.

Maar goed, als ik dan toch een 'verdachte' aan moet wijzen: ik vind Stan er ook een beetje mottig uitzien. Hij heeft normaal een diepzwarte vacht maar nu overal bruinige plekken. Ik dacht eerst dat dat kwam omdat hij na de verhuizing zijn staart helemaal kaalgelikt had en daar nieuwe vacht kwam, maar hij heeft het ook op zijn flanken.

Zal ik maar wat solidago gaan geven? Ik las dat het goed is voor de nieren maar ook algemeen reinigend werkt...
Is het met Solidago zo, baat het niet dan schaadt het niet?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#519496
Op zich kan de Solidago geen kwaad.
Het hoeft niet perse de nieren te zijn, kan ook de lever zijn bijvoorbeeld. Eigenlijk zou je verwachten dat als er een ziek is die ook minder gaat eten, maar daar merk je ook niets van?
En zoiets als bloedonderzoek? Alleen moet je dan wel weten wie het is.
Door Femke
#519525
Hitam schreef: Op zich kan de Solidago geen kwaad.
Het hoeft niet perse de nieren te zijn, kan ook de lever zijn bijvoorbeeld. Eigenlijk zou je verwachten dat als er een ziek is die ook minder gaat eten, maar daar merk je ook niets van?
En zoiets als bloedonderzoek? Alleen moet je dan wel weten wie het is.
pff nee minder eten doen ze geen van beiden (met name Stan is hongerig als altijd)
Eergister heeft er 's nachts 1 over gegeven, hun avondmaaltijd met sprieten gras. Normaal komt alleen Stan buiten maar met dat mooie weer is Oliver ook buiten geweest. Jammer, anders had ik het geweten :-\

Verder merk ik aan geen van twee iets (behalve dat iemand veel plast). Inmiddels ben ik begonnen met Chlorella: 's ochtends en 's avonds 1 tabletje over het eten verpulverd (eten ze allebei van).
Ik wacht het nog maar even af....en inderdaad: voor bloedonderzoek moet ik eerst weten wie het is
Laatst gewijzigd door Femke op di 28 mar 2006, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#519530
Kan het natuurlijk helemaal mis hebben, maar het kan ook allemaal met het voorjaar te maken hebben. Mijn ouwe exkaters beginnen ook een wat mottig velletje te krijgen (borstel ze nu wat vaker) en het is net of ze ook meer plassen. Ze zijn ook super-ongedurig, willen steeds binnen-buiten, buiten-binnen. Wordt er af en toe gestoord van. Aan SR merk ik niet veel, maar ja dat is ook nog maar een puber, die vanaf morgen dus ook ex-kater zal zijn :-[
Door Rosita
#519531
Eh, Femke maak jij de kattenbak maar 2x per week schoon :o. Ik hoop natuurlijk dat je katten niets mankeren, maar ik kijk hier even van op, of heb je meerdere bakken. Ik dacht altijd dat het toch wel fris was (ook voor de katten) dat de plas dagelijks eruit wordt geschept en dan 1x per week uitgesopt. Zo kunnen de katten lekker graven in vers grit en stink het ook niet zo.
Door Nelly
#519563
Ik wilde het al niet zeggen, maar hier staan voor 3 katten 2 bakken, terwijl 2 van de 3 katten ook nog naar buiten kunnen en ik maak de bakken dagelijks schoon. Al was het maar voor mezelf. :-X
Door Maris
#519852
Ik schep passie dr bak iedere dag. (anders wil die theemuts er niet op) en iedere zaterdag gaat ie voledig in de Sop en dan laat ik hem lekker een half uur weeken.
Door Femke
#520315
Rosita schreef: Eh, Femke maak jij de kattenbak maar 2x per week schoon :o. Ik hoop natuurlijk dat je katten niets mankeren, maar ik kijk hier even van op, of heb je meerdere bakken. Ik dacht altijd dat het toch wel fris was (ook voor de katten) dat de plas dagelijks eruit wordt geschept en dan 1x per week uitgesopt. Zo kunnen de katten lekker graven in vers grit en stink het ook niet zo.
ja, wel met de kanttekening dat Stan meerdere malen per dag een ommetje maakt buiten en dan vaak in de tuin plast. Ik maak hem 2 keer per week helemaal leeg, sop hem uit en doe er nieuw grit in. Normaal gesproken (nu dus niet) zitten er dan achterin de bak een paar klonten, en de rest is nog volledig droog en graafbaar grit hoor.
Het grit dat ik gebruik is bedoeld om met zo'n zeefschepje de klonten eruit te scheppen dat je de rest weer kunt gebruiken, maar dat vind ik dus niet fris :-X en ik gooi de hele bak dan ook leeg en doe er helemaal nieuw grit in. Ook geen lullig klein laagje, zeker de helft van de onderkant van de bak.
Ze hebben ook nagenoeg geen ontlasting, een paar kleine harde drolletjes.
Laatst gewijzigd door Femke op wo 29 mar 2006, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#523232
Dat grit heb ik ook ooit geprobeerd. De katten en ik vonden het 3x niks en bovendien vond ik het razend duur. Tegenwoordig gebruik ik houtsnippers of houtkorrels, die kan ik in de kompostbak gooien en hoeven niet in de vuilnisbak. Ik moet hier nl. per gewicht betalen voor de vuilnis. :-X
Door Femke
#523342
Nelly schreef: Dat grit heb ik ook ooit geprobeerd. De katten en ik vonden het 3x niks en bovendien vond ik het razend duur. Tegenwoordig gebruik ik houtsnippers of houtkorrels, die kan ik in de kompostbak gooien en hoeven niet in de vuilnisbak. Ik moet hier nl. per gewicht betalen voor de vuilnis. :-X
'k heb er ook vaak mee in mijn handen gestaan, maar ik het een paar keer ander grit gehad dan dit en dat beviel iedere keer niet :-\

Overigens de laatste dagen geen bijzonderheden in de kattenbak meer gevonden.....
Hopelijk blijft het nu zo ;)
Door Nelly
#523356
Laten we het hopen ja. Kan natuurlijk altijd weleens he, dat een kat wat meer plast. Kan ook nog een concurrentiestrijd zijn geweest met het voorjaar in de lucht.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door