Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door JR
oke bedankt voor je reactie.de afwisselin die ik nu in mijn menu heb zijn de dingen waar ik altijd aan kan komen,misschien kan ik af en toe nog aan runder/lams ribben komen,en aan geiten beenderen.verder kan ik met de verschillende soorten vis afwisselen....ik denk dat ik het menu wat ik nu heb eerst is ga proberen voor een maand of misschien 2 maanden.als hij hier niet goed op reageert dan merk ik dat wel denk ik...aan zn vacht,ontlasting...?en dan kan ik altijd weer een ander menu gaan maken.
Door Lizzy
Wat is precies je bezwaar tegen het geven van groentemix?

Overigens zijn runderbotten te hard, dus de moeite om die te scoren kun je jezelf besparen.
Door JR
op zich geen bezwaar tegen,heb alleen mijn twijfels of een hond hier echt wat aan heeft en hier voedingsstoffen uit kan halen.ik den kzelf dat een hond meer heeft aan vlees,en daarom dacht ik dat het beter was om het percentage vlees vrij hoog te houden,omdat dat voedzamer is dan bijv groenten.
Door Lizzy
Ik weet niet uit welke literatuur je dit hebt opgemaakt, maar het komt misschien als een schok voor je dat dit echt niet waar is hoor. Honden halen wel voedingsstoffen uit groente. Nou en of!

Natuurlijk kan een hond voedingsstoffen uit groentes halen! Dat is ook de reden dat een hond zelfs overleeft op een strikt vegetarisch dieet (niet dat dat gezond is, maar tis maar om aan te geven dat een hond wel zeker in staat is om voedingsstoffen op te nemen uit planten).

Natuurlijk kan een hond voedingsstoffen uit groentes halen. Daarom merkt de gemiddelde barfer heel goed het verschil tussen het wel of niet voeren van groentes.

Natuurlijk kan een hond voedingsstoffen uit groentes halen. Ik zal het je nog sterker vertellen: wolven kunnen dat ook. Daarom eet de gemiddelde in het wild levende wolf zo ongeveer 5% plantaardige voedingsstoffen. En vaak meer. En gebleken is ook dat wolven die zooo verwend zijn dat ze alleen prooi eten en geen plantaardig voedsel meer tot hun nemen, huidproblemen ontwikkelen. Dit kun je o.a. lezen in de boeken van Mogens Eliasen.

Je kunt daarbij ook nog eens gerust in overweging nemen dat wolven wilde prooidieren eten. Dieren die dus zelf met rijke/natuurlijke voeding gevoed zijn. Dieren die continue in de zon en buitenlucht hebben geleefd. Jij voert je hond met plof-dieren uit de bio-industrie. Die zijn, qua vitamines en mineralen, van een hele andere orde grote als wilde dieren. Zo bevat een wild dier ook nog omega 3 vetzuren. Bio-industrie-dieren niet. Heb ik het nog niet eens gehad over millieu-vervuiling en antioxydanten en chorofyl. Maar, ik zal je daar verder niet mee vermoeien.

Goed, ieder z'n geloof natuurlijk! Jij moet vooral doen waar jij je prettig bij voelt, maar dat honden geen voedingsstoffen op kunnen nemen uit groente: dat is dus niet correct.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 27 mar 2006, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door