Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door karin2
[quote="daydo"]
Als ik nu naar de apotheker ga en vraag om homeopatische oogdruppels of zalf moet ik dan vermelden dat het voor de hond is of zijn die hetzelfde :-\

Veel langer mag ik nu toch niet meer wachten, als zijn oog helemaal dicht gaat komt er toch weer anti bio van.

[/quote

Terramycinezalf is plaatselijke antibiotica en vrij verkrijgbaar in belgie is oorspronkelijk voor menselijk gebruik maar kan ook bij katten en honden , ik gebruikte het veel bij kittens die hun oogjes helemaal ontstoken waren :-\[/quote]
Door herder_lover
toen we hier net waren had Dara ook veel last van haar ogen (door de NoordOost passaat). In het begin niets aan gedaan tot het te erg werd, toen gekokt water met steriel gaas gebruikt. Ook eens met Aloe Vera First gedaan en dat hielp erg goed....
Door tvs
[quote="Femke"]
trek je het onderste ooglid wel 'open' zodat daar een gootje onstaat? Als je dan druppels erin doet moet je het ooglid nog heeeeel eventjes open houden zodat de druppels zich kunnen verspreiden.

Je zet gewoon je duim met de platte kant net onder het ooglid en duwt je duim dan naar beneden.....

[/quote]doe ik , en eventjes open. blijft toch als een druppel in het "gootje"liggen misschien ligt het aan iets anders.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door