Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
Helaas... :-\...vannacht heeft ze weer een "tik" gehad....de hele nacht onrustig, hijgend heen-en-weer lopen, ik heb een tijdje met haar geknuffeld om haar gerust te stellen en haar daarna maar met rust gelaten.

Volgens mij is haar zicht nu geraakt want ze is heel onzeker en loopt mij te zoeken terwijl ik vlakbij haar sta.....ook liep ze bijna tegen een boomstronk op....ze zwalkt weer als een beschonkene...aggossie.... :'(

Zal ik dan toch maar een scan laten doen? CT of MRI? En heeft elke DA dat in zijn praktijk, of moet ik daarvoor naar Utrecht?
Door *Axel*
Oh wat jammer Peet :'(
Ik weet niet in NL, maar in B moet je voor CT-MRI naar een dierenkliniek of universiteit. Denk niet dat de gewone dierenarts zo`n duur apparaat in zijn praktijk heeft.
Ik heb ook gehoord dat zo`n onderzoek heel duur is. Kan er geen getal op plakken, maar informeer zeker ook naar de kosten.
Sterkte meid :-*
Door karin2
ojee toch weer een terugval :'(
ik zou zeker een scan MRI laten maken om eventueel letsel te bepalen en een tumor uit te sluiten .
ik denk dat de meeste dierenartsen dat niet in hun praktijk hebben staan en dat je naar Utrecht zal moetten ja :-\
veel sterkte en een knuffel voor Tunja
Door Dtje
Oh getsie Peet wat naar! En het leek allemaal weer de goede kant op te gaan.
Als ik iets voor je kan doen laat het weten ik woon om de hoek van het dieren azu!
Ik pb je even.
Door Binno
Heb het nu pas allemaal gelezen, arme Tunja! :'(
Geen tips helaas, maar ik ga wel volop voor jullie duimen.
Veel sterkte! :-*
Door Lizzy
He sh*t Peet, wat een narigheid :'( :'( :'(. Ik weet niet waar je allemaal een MRI kunt laten maken. Ik denk Utrecht. Volgens mij kan het ook bij Warmerdam in Noordwijkerhout ( Veterinaire Radiologie ) maar ik weet dat niet zeker... sterkte meis.....
Door conleeuw
hé bah, ik zou met mijn dierenarts overleggen over de behandelmogelijkheden, als het inderdaad vasculair is vraag ik mij af wat de toegevoegde waarde is van een scan, ik bedoel niet om hard of ongevoelig over te komen, maar stel nou dat het iets is waar niet echt een behandeling voor mogelijk is (tuurlijk gaan we ervan uit dat Tunja opnieuw hersteld en niet weer een klap krijg) dan moet Tunja ook nog onder narcose (roesje) voor de scan? wat is de implicatie daarvan, ik zou zeggen als je een goede vertrouwde dierenarts heb, ga eens een gesprek aan over de mogelijkheden. ;) nogmaals, ik bedoel daarbij niet dat Tunja het niet waard is, begrijp mij niet verkeerd. he bah, in iedere geval een knuffel voor Tunja en tuurlijk ook voor jou, want het gebeurt wel met jou maatje :-*
Door Peet
Ik begrijp je helemaal hoor Conny....geen probleem.
Het zijn juist idd dat soort dingen die ik moet afwegen, dus je slaat de spijker op zijn kop....

Heeft iemand ervaring met hoe zo'n MRI of CT in zijn werk gaat?
Door conleeuw
Peet schreef: Ik begrijp je helemaal hoor Conny....geen probleem.
Het zijn juist idd dat soort dingen die ik moet afwegen, dus je slaat de spijker op zijn kop....

Heeft iemand ervaring met hoe zo'n MRI of CT in zijn werk gaat?
hier is een site met wat info over MRI, er is een stuk voor eigenaren, daar staat het een en ander over hoe het in zijn werk gaat. Waar je naartoe gaat is natuurlijk een beetje van jezelf afhankelijk, maar de basis principes zijn dezelfde
Door Peet
conleeuw schreef: hier is een site met wat info over MRI, er is een stuk voor eigenaren, daar staat het een en ander over hoe het in zijn werk gaat. Waar je naartoe gaat is natuurlijk een beetje van jezelf afhankelijk, maar de basis principes zijn dezelfde
uhhhh.....waar? :-[

Ik denk trouwens dat ik contact opneem met Yolande Krooshof, in Emmeloord....Ik wil liever niet naar Utrecht....
Laatst gewijzigd door Peet op wo 22 mar 2006, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
Peet schreef: uhhhh.....waar? :-[

Ik denk trouwens dat ik contact opneem met Yolande Krooshof, in Emmeloord....Ik wil liever niet naar Utrecht....
hahahaha, ging toch lekker mis. nog een keer proberen.

http://www.vet-mri.nl/

nu staat ie er volgens mij
Door Peet
Bedankt voor de link. Er komt idd heel wat bij kijken (narcose, evt contrastvloeistof)...en dan de kosten....pffff.....ik moet hier even over nadenken....... :-\
Door conleeuw
Peet schreef: Bedankt voor de link. Er komt idd heel wat bij kijken (narcose, evt contrastvloeistof)...en dan de kosten....pffff.....ik moet hier even over nadenken....... :-\
ja dit soort diagnostieke handelingen zijn schrikbarend duur. In iedere geval wens ik jou wijsheid en vooral sterkte ermee, blijft altijd moeilijk, wat moet ik doen, hoe ver moet ik gaan
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door