Doordat ik met een kalkoenberg in de vriezer zat hebben de katten de laatste maanden alleen maar kalkoen gegeten. De berg was een paar weken geleden weggegeten dus vond ik het tijd om ook weer kip te gaan voeren. Zucht................ ze pruimen het niet meer. Bandit eet het wel omdat er niets anders is maar Smokey ruikt er aan draait zich om en loopt diep beledigd naar de hal. Gisteren heeft hij de hele dag niets gegeten want het was kip-dag. De Felidae [brokjes] die ze nu als ontbijt krijgen zet hij ook geen bek meer op.
Ik heb sinds vorige week de hoeveelheden vlees verminderd en 's morgens krijgen ze de brokjes want ik ben er flauw van iedere keer onaangeroerde schoteltjes met vlees weg te kieperen. Zonet zette ik kalkoen neer en vreet de grote schurk, Smokey, uitgehongerd beide schoteltjes snel leeg. Bandit had het nakijken [eigen schuld moet ze er maar sneller bij zijn]
Ik wil ze toch weer aan meer vleessoorten wennen, ik denk dus dat ik per dag 1 keer kalkoen en 1 keer duif of kip aan ga bieden. Dan weet ik zeker dat de schurk 1 keer per dag te eten krijgt. Of is dit een verkeerde methode en kan ik beter 1 vleesssoort per dag aanbieden?
De brokjes moet hij ook weer leren eten in verband met de vakantie....