[quote="Hugo49"]
De zalmkop is een botrijk, vol met vitamines, mineralen, eiwitten en vetten bevattend ingredient. Bij mij hoort ie thuis in het botrijk deel van het voedsel. En eerlijk gezegd kan ik me niet druk maken of er van het een te vaak en van het ander te weinig gegeven wordt aan de hond. En ja, ik tel het kopvlees bij de vleesbotten, zodat de verhouding op ongeveer 45% bot, 40% spiervlees en 15% vet zit.
Ondanks alle literatuur, filosofien en gebruiksaanwijzingen ben ik iemand die met de 'ogen' voert. De schema's zoals die hier op bp rondslingeren zijn voor mij basis geweest om zelf een spreadsheet in mekaar te timmeren, dat als kapstok geldt voor de dagelijkse samenstelling van wat er in de rvs-bak voorgezet moet worden aan de beestenbende. Ook is dat spreadsheet mijn 'voorraadbeheerprogramma' waarmee ik in een oogopslag kan zien wat ik wanneer bij de bepaalde leverancier moet bestellen.
Ook ik ben er een tijdje ingetrapt dat de brok een geweldig goed en makkelijk voer is. Wapper is de aanstichter van de ommeslag in onze voermethodiek, Sinds Erna, Wapper en Ik eens gingen kijken wat er allemaal in die meuk zit, tja.. de resultaten zijn bekend. Hier never een brok meer in huis.
Mensen, die mij kennen, weten dat ik van de 'oude stempel' ben wat dat betreft (ook voor mezelf, gewoon ouwerwets gevarieerd eten -- en gek op gewoon bruin brood-- ). Ik ben namelijk nog van het Pré-Unicura tijdperk.
[/quote]
Hahaha, jaaaaa Hugo49, ik weet nog (lang geleden) dat ik tegen Erna zei "joh, ga lekker barfen" en Erna zei "naaah, daar ziet Hugo49 niet zoveel in". Nu ben je fanatieker dan Erna en ik bij mekaar

.
Overigens voer ik ook op het oog. Ik denk dat de meeste van ons dat doen of uiteindelijk gaan doen. Al die schema's/percentage berekeningen is inderdaad alleen maar om een beetje feeling te krijgen met wat je aan het doen ben. En uiteindelijk zijn het de honden die laten zien of je goed bezig bent of niet. Toch?
Hahaha, pre-Unicura

. Moet er ineens aan denken dat ik door de laatste ontsmettings-discussie die we gehad hebben, ik gestopt ben met het ontsmetten van mijn aanrecht met ontsmettings-tinnuf.