Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Jaaa, zo kan ik het zien ;D! Dit ziet er goed uit Huub! Lekker afwisselend ook! Hoe doen de honden het er op? Ik heb het idee dat je wat minder bot bent gaan voeren?
Door Hugo49
[quote="Lizzy"]
Jaaa, zo kan ik het zien ;D! Dit ziet er goed uit Huub! Lekker afwisselend ook! Hoe doen de honden het er op? Ik heb het idee dat je wat minder bot bent gaan voeren?
[/quote]calciumbronnen:
- geitenrib
- lamsrib
- eischaal
- zalmkop
Door Lizzy
[quote="Hugo49"]
calciumbronnen:
- geitenrib
- lamsrib
- eischaal
- zalmkop
[/quote]

Ja, lijkt me meer als genoeg! Maar omdat je 45% geeft, dacht ik even dat je minder % bot was gaan voeren? En hoe bevalt dat? (ik geef ook ongeveer 45% trouwens. 60% vond ik zelf dus teveel).
Door mutsie
Ik heb even een vraag :), meer om er zelf van te leren
2x een zalmkop in de week is dat niet te veel?
Ik dacht dat 1x per twee weken zalm voldoende was.

Je geeft 20% aan vis, tel je het kopvlees dan bij de vleesbotten?

Karin
Door Hugo49
[quote="mutsie"]
Ik heb even een vraag :), meer om er zelf van te leren
2x een zalmkop in de week is dat niet te veel?
Ik dacht dat 1x per twee weken zalm voldoende was.

Je geeft 20% aan vis, tel je het kopvlees dan bij de vleesbotten?

Karin
[/quote]De zalmkop is een botrijk, vol met vitamines, mineralen, eiwitten en vetten bevattend ingredient. Bij mij hoort ie thuis in het botrijk deel van het voedsel. En eerlijk gezegd kan ik me niet druk maken of er van het een te vaak en van het ander te weinig gegeven wordt aan de hond. En ja, ik tel het kopvlees bij de vleesbotten, zodat de verhouding op ongeveer 45% bot, 40% spiervlees en 15% vet zit.

Ondanks alle literatuur, filosofien en gebruiksaanwijzingen ben ik iemand die met de 'ogen' voert. De schema's zoals die hier op bp rondslingeren zijn voor mij basis geweest om zelf een spreadsheet in mekaar te timmeren, dat als kapstok geldt voor de dagelijkse samenstelling van wat er in de rvs-bak voorgezet moet worden aan de beestenbende. Ook is dat spreadsheet mijn 'voorraadbeheerprogramma' waarmee ik in een oogopslag kan zien wat ik wanneer bij de bepaalde leverancier moet bestellen.

Ook ik ben er een tijdje ingetrapt dat de brok een geweldig goed en makkelijk voer is. Wapper is de aanstichter van de ommeslag in onze voermethodiek, Sinds Erna, Wapper en Ik eens gingen kijken wat er allemaal in die meuk zit, tja.. de resultaten zijn bekend. Hier never een brok meer in huis.

Mensen, die mij kennen, weten dat ik van de 'oude stempel' ben wat dat betreft (ook voor mezelf, gewoon ouwerwets gevarieerd eten -- en gek op gewoon bruin brood-- ). Ik ben namelijk nog van het Pré-Unicura tijdperk.
Laatst gewijzigd door Hugo49 op do 16 mar 2006, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hanny
Oh, wat prachtig!!!!!
Pre-Unicara tijdperk. Dat is een duidelijke tijdsindicatie.
Door Lizzy
[quote="Hugo49"]
De zalmkop is een botrijk, vol met vitamines, mineralen, eiwitten en vetten bevattend ingredient. Bij mij hoort ie thuis in het botrijk deel van het voedsel. En eerlijk gezegd kan ik me niet druk maken of er van het een te vaak en van het ander te weinig gegeven wordt aan de hond. En ja, ik tel het kopvlees bij de vleesbotten, zodat de verhouding op ongeveer 45% bot, 40% spiervlees en 15% vet zit.

Ondanks alle literatuur, filosofien en gebruiksaanwijzingen ben ik iemand die met de 'ogen' voert. De schema's zoals die hier op bp rondslingeren zijn voor mij basis geweest om zelf een spreadsheet in mekaar te timmeren, dat als kapstok geldt voor de dagelijkse samenstelling van wat er in de rvs-bak voorgezet moet worden aan de beestenbende. Ook is dat spreadsheet mijn 'voorraadbeheerprogramma' waarmee ik in een oogopslag kan zien wat ik wanneer bij de bepaalde leverancier moet bestellen.

Ook ik ben er een tijdje ingetrapt dat de brok een geweldig goed en makkelijk voer is. Wapper is de aanstichter van de ommeslag in onze voermethodiek, Sinds Erna, Wapper en Ik eens gingen kijken wat er allemaal in die meuk zit, tja.. de resultaten zijn bekend. Hier never een brok meer in huis.

Mensen, die mij kennen, weten dat ik van de 'oude stempel' ben wat dat betreft (ook voor mezelf, gewoon ouwerwets gevarieerd eten -- en gek op gewoon bruin brood-- ). Ik ben namelijk nog van het Pré-Unicura tijdperk.
[/quote]

Hahaha, jaaaaa Hugo49, ik weet nog (lang geleden) dat ik tegen Erna zei "joh, ga lekker barfen" en Erna zei "naaah, daar ziet Hugo49 niet zoveel in". Nu ben je fanatieker dan Erna en ik bij mekaar ;D.

Overigens voer ik ook op het oog. Ik denk dat de meeste van ons dat doen of uiteindelijk gaan doen. Al die schema's/percentage berekeningen is inderdaad alleen maar om een beetje feeling te krijgen met wat je aan het doen ben. En uiteindelijk zijn het de honden die laten zien of je goed bezig bent of niet. Toch?

Hahaha, pre-Unicura ;D ;D ;D. Moet er ineens aan denken dat ik door de laatste ontsmettings-discussie die we gehad hebben, ik gestopt ben met het ontsmetten van mijn aanrecht met ontsmettings-tinnuf.
Door *Natasja*
Huog49 is zo fanatiek, dat hij zelfs hier zalmkoppen, ribben, kopvlees e.a. het huis in heeft weten te praten! Tot grote voldoening overigens, maar dat ga ik ff in een ander berichtje plaatsen...
Door mutsie
Ik vind het leuk dat je zo fanatiek bent.

Ik ben ook redelijk pre-unicura hoor.

Zelf heb ik in excell ook een schema gemaakt, volgens het barfschema.
Als ik al het materiaal binnen heb dan zal ik het hier eens ter goedkeuring plaatsen.

In het begin dacht ik ook veel te moeilijk.

Maar ik zit nu alles door te lezen en uit te spitten qua voeding en tips, jullie schema had ik al eens eerder bekeken.

Karin
Door tieneke
[quote="Lizzy"]

Overigens voer ik ook op het oog. Ik denk dat de meeste van ons dat doen of uiteindelijk gaan doen. Al die schema's/percentage berekeningen is inderdaad alleen maar om een beetje feeling te krijgen met wat je aan het doen ben. En uiteindelijk zijn het de honden die laten zien of je goed bezig bent of niet. Toch?

[/quote]
Zo doe ik het ook de laatste maanden,ik weeg niets meer af maar zorg er wel voor dat ze vanaf maandag tot zondag de juiste hoeveelheid maaltijden bestaande uit orgaan,vlees,vis en vlees/botten krijgen.
Het is dus niet zo dat ik op goed geluk iets uit de vriezer trekt,heel het weekmenu zit in mijn hoofd ;D ;D
Door Hugo49
Overigens.. mensen, die mij ontzettend goed kennen, weten dat ik een pl*rishekel heb aan alles wat met/van/door/via/onder naam van BG op de markt wordt gebracht. Als ik daar onderuit kan, dan maak ik er dus ook geen gebruik van. BG is namelijk een van de weinige leveranciers die zijn poen mag verdienen met foutjes.

Daarom is mijn spreadsheet niet in excel gemaakt maar in Quattro Pro. Mochten er piepel geïnteresseerd zijn hierin, dan zal ik eens kijken of een basisversie van dit spreadsheet beschikbaar gesteld kan worden. Een tipje van de sluier:
het spreadsheet is gericht op het houden van meerdere honden. Het houdt rekening met geslacht, gewicht en voedselbehoefte. Met keuzemenu kunnen de gegevens worden ingevoerd waarna het spreadsheet het weekoverzicht samenstelt, alsook de inkoop die (per vooraf aangegeven periode) moet worden gedaan.
Door *Natasja*
[quote="Hugo49"]het spreadsheet is gericht op het houden van meerdere honden. Het houdt rekening met geslacht, gewicht en voedselbehoefte. Met keuzemenu kunnen de gegevens worden ingevoerd waarna het spreadsheet het weekoverzicht samenstelt, alsook de inkoop die (per vooraf aangegeven periode) moet worden gedaan.
[/quote]

Klinkt erg handig! Als ik manlief ooit nog eens zover krijg dat we volledig gaan BARF-en, laat ik het je weten!
Door herder_lover
[quote="Hugo49"]
Overigens.. mensen, die mij ontzettend goed kennen, weten dat ik een pl*rishekel heb aan alles wat met/van/door/via/onder naam van BG op de markt wordt gebracht. Als ik daar onderuit kan, dan maak ik er dus ook geen gebruik van. BG is namelijk een van de weinige leveranciers die zijn poen mag verdienen met foutjes.

Daarom is mijn spreadsheet niet in excel gemaakt maar in Quattro Pro. Mochten er piepel geïnteresseerd zijn hierin, dan zal ik eens kijken of een basisversie van dit spreadsheet beschikbaar gesteld kan worden. Een tipje van de sluier:
het spreadsheet is gericht op het houden van meerdere honden. Het houdt rekening met geslacht, gewicht en voedselbehoefte. Met keuzemenu kunnen de gegevens worden ingevoerd waarna het spreadsheet het weekoverzicht samenstelt, alsook de inkoop die (per vooraf aangegeven periode) moet worden gedaan.
[/quote]zo'n spreadsheet klinkt erg goed!! Wil ik ook ;D
Door Hugo49
als voorbeeld
invoer aantal, soort en geslacht honden & bestelperiode:
Afbeelding

overzicht inkoop
Afbeelding
Door mutsie
Ik denken en denken.....BG ??? Ahhhh Bill Gates.

Nou, sorry hoor ik ken alleen maar excell en probeer nu
acess, maar daar snap ik geen hout van.
Maar quattro pro is dat niet errug oud?

Maar super schema, ik was ook al bezig met formules enzo.

Maar ik hou me aanbevolen hoor!

Karin
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door