Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Oké, mijn lontje is vandaag wat kort... Sorry.... Die dertigduizend adviezen slaan niet op forumleden onderling, maar op forumleden versus kennissen, versus da... Eindelijk als ik dan de oplossing denk te hebben gevonden, wordt het door een andere "partij" onderuitgehaald.... En dat is dus hetgeen me op het moment frustreert... Ik wil gewoon dat Lex beter wordt, heb een jaar geleden mijn andere hond in laten slapen en daarom ben ik op het moment als het om gezondheidperikelen gaat gewoon heel onzeker... Als je dan van de ene hoort dat A juist goed is en de ander zegt dan dat A giftig of schadelijk is, dan weet ik het ook even niet meer..... :(

Rachel.
Laatst gewijzigd door Malamoods op wo 15 mar 2006, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Het breekt me op het moment allemaal gewoon een beetje op... Het is prachtig mooi winterweer (lekker fris en zonnig) en normaal gesproken gaan we er samen gewoon heel vaak op uit, lekker wandelen, of iets anders leuks doen... Ik vind het niet alleen leuk, maar het is voor mij ook een manier om lekker te ontspannen en mijn hoofd leeg te maken. Nu moet Lex dus op rust en zijn alle leuke activiteiten (behendigheid, wandelingen, steppen, etc.) gecanceled.... Ik baal, ben gefrustreerd, kan mijn ei niet kwijt en heb gewoon erg met het arme dier te doen.....

Rachel.
Door roefus
Happyhusky schreef: Oké, mijn lontje is vandaag wat kort... Sorry.... Die dertigduizend adviezen slaan niet op forumleden onderling, maar op forumleden versus kennissen, versus da... Eindelijk als ik dan de oplossing denk te hebben gevonden, wordt het door een andere "partij" onderuitgehaald.... En dat is dus hetgeen me op het moment frustreert... Ik wil gewoon dat Lex beter wordt, heb een jaar geleden mijn andere hond in laten slapen en daarom ben ik op het moment als het om gezondheidperikelen gaat gewoon heel onzeker... Als je dan van de ene hoort dat A juist goed is en de ander zegt dan dat A giftig of schadelijk is, dan weet ik het ook even niet meer..... :(

Rachel.
Maakt niet uit.
Kan me best voorstellen dat je er onzeker van wordt.
Uiteindelijk wil je je hond graag beter hebben en daar gaat het om.
Volgens mij....als je veel mensen om raad vraagt, dan krijg je altijd tegenstrijdige adviezen.
En een da die niet honder procent achter 'vers' staat, of er weinig mee bekend is, die zegt de dingen waarschijnlijk ook wat vlug.
De meeste da's blijken toch niet zo'n voedingsexperts te zijn, wat natuurlijk niets zegt over de rest van zijn/haar medische kennis.

Ik denk dat je voor jezelf wat uit moet filteren, waar jij jje vertrouwen in kunt stellen.
Dat kan om voeding deze site zijn, en om andere (medische) dingen je da.
Als je iederéén om zijn/haar mening vraagt, loop je de kans om zelf onzeker te worden.

In ieder geval, ik hoop dat het de goede kant opgaat met Lex.
Door Ike
Logisch hoor dat je dan effe uit je slof schiet, het zit ook niet mee! Hoop dat het uiteindelijk straks toch de goede kant op zal gaan met Lex, voor nu veel sterkte en 'n :-*
Door Peet
Meid, ik kan het me echt helemaal voorstellen hoor, ik zit ook met een patient thuis en dat met dit heerlijke weer...dan wil je toch lekker met je hond erop uit?

Probeer alle zaken even rustig op een rijtje te zetten en trek dan je eigen conclusie. Doe waar JIJ je goed bij voelt. Of dat nou Prednison, sperciebonen...of helemaal niets is....je intuitie zal je helpen!

Sterkte!!!!
Happyhusky schreef: Oké, mijn lontje is vandaag wat kort... Sorry.... Die dertigduizend adviezen slaan niet op forumleden onderling, maar op forumleden versus kennissen, versus da... Eindelijk als ik dan de oplossing denk te hebben gevonden, wordt het door een andere "partij" onderuitgehaald.... En dat is dus hetgeen me op het moment frustreert... Ik wil gewoon dat Lex beter wordt, heb een jaar geleden mijn andere hond in laten slapen en daarom ben ik op het moment als het om gezondheidperikelen gaat gewoon heel onzeker... Als je dan van de ene hoort dat A juist goed is en de ander zegt dan dat A giftig of schadelijk is, dan weet ik het ook even niet meer..... :(

Rachel.
agosie, dat wij even een beetje gein hebben is niet omdat wij jou problemen niet serieus nemen hoor, ik snap wel dat jij een beetje genoeg heb van al dat getob. Er is nou eenmaal heel veel verschillende opinies over wat nu wel of niet voeren aan een hond. Aan jou helaas de taak om zelf te beslissen wat jij wel of niet wil, en dat er vaak vershillende adviesen uit verschillende hoeken komt is lastig. Wat jij voor jezelf moet beslissen is welke richting jij in wil slaan, als jij bijvoorbeeld hypoallergene brokken van de dierenarts gaat voeren, dan vindt ik moet jij niet gewone brokken erdoorheen mengen, want dan weet jij nog niet of de da brokken gaat helpen, zo ook wat betreft vers voer, als jij kies voor vers voer, dan vindt ik dat jij niet uit andere voedingsmethoden dingen moet toevoegen, omdat jij dan ook niet zal weten of vers voer iets is wat gaat helpen of niet. Dus wat ik zeg is ga niet verschillende voedingsmethoden door elkaar halen, kies een voedings richting en ga dan proberen om voor zover het mogelijk is 100% eraan te houden. Als een hond op vers voer te mager is, dan zou je in die hoek ook een oplossing moeten zoeken, als een hond harde ontlasting heb ook dan proberen vanuit een verse voedingsleer de oplossing te vinden, pas dan zal je weten hoe succesvol de voedingsmethoden is. Ik besef wel dat jij er zo een beetje doorheen zit, maar verloor niet de moed, en vraag gerust adviesen hier over wat jij kan doen met voedings gerelateerde probelemen, dan komt er heus wel voorstellen uit de vers voedings hoek wat jij kan proberen om Lex en uiteindelijk jezelf te helpen.
;)
conleeuw schreef: agosie, dat wij even een beetje gein hebben is niet omdat wij jou problemen niet serieus nemen hoor, ik snap wel dat jij een beetje genoeg heb van al dat getob. Er is nou eenmaal heel veel verschillende opinies over wat nu wel of niet voeren aan een hond. Aan jou helaas de taak om zelf te beslissen wat jij wel of niet wil, en dat er vaak vershillende adviesen uit verschillende hoeken komt is lastig. Wat jij voor jezelf moet beslissen is welke richting jij in wil slaan, als jij bijvoorbeeld hypoallergene brokken van de dierenarts gaat voeren, dan vindt ik moet jij niet gewone brokken erdoorheen mengen, want dan weet jij nog niet of de da brokken gaat helpen, zo ook wat betreft vers voer, als jij kies voor vers voer, dan vindt ik dat jij niet uit andere voedingsmethoden dingen moet toevoegen, omdat jij dan ook niet zal weten of vers voer iets is wat gaat helpen of niet. Dus wat ik zeg is ga niet verschillende voedingsmethoden door elkaar halen, kies een voedings richting en ga dan proberen om voor zover het mogelijk is 100% eraan te houden. Als een hond op vers voer te mager is, dan zou je in die hoek ook een oplossing moeten zoeken, als een hond harde ontlasting heb ook dan proberen vanuit een verse voedingsleer de oplossing te vinden, pas dan zal je weten hoe succesvol de voedingsmethoden is. Ik besef wel dat jij er zo een beetje doorheen zit, maar verloor niet de moed, en vraag gerust adviesen hier over wat jij kan doen met voedings gerelateerde probelemen, dan komt er heus wel voorstellen uit de vers voedings hoek wat jij kan proberen om Lex en uiteindelijk jezelf te helpen.
;)
Dank je wel voor je tip en steunende woorden! Ik zat er gisteren effies helemaal doorheen (ook nog te horen gekregen dat 1 van de cavjes van mijn schoonouders in is geslapen :'()....

Ik heb in elk geval gekozen voor vers (voorlopig carnibest-light, kan uiteindelijk een andere variant van cb worden, afhankelijk van hoe het gaat)... Intussen blijf ik me verdiepen in versvoeding (en zeker ook barf, want dat blijft mij wel trekken, alleen mijn man nog niet zo, die moet effe wennen en heeft tijd nodig voor dat soort dingen)... Kan dan (langzaam aan) de overstap maken wellicht.... De cb valt hem in elk geval mee, dus dat is al een stap in de goede richting... :)
De prednison is dus ook een keuze, maar zodra dat afgebouwd en gestopt kan worden, wil ik absoluut meer halen uit de "natuurlijke mogelijkheden"... Wat ik zo lastig vind in deze situatie, is dat Lex dus ziek is. Was het alleen puur de overstap op vers, dan probeer ik gewoon effe iets uit en zie dan vanzelf wel of dat voor Lex werkt (dan ben ik veel relaxter), maar juist nu, omdat Lex dus zo beroerd is, vind ik dat gewoon zo lastig...

Rachel.
Happyhusky schreef: Dank je wel voor je tip en steunende woorden! Ik zat er gisteren effies helemaal doorheen (ook nog te horen gekregen dat 1 van de cavjes van mijn schoonouders in is geslapen :'()....

Ik heb in elk geval gekozen voor vers (voorlopig carnibest-light, kan uiteindelijk een andere variant van cb worden, afhankelijk van hoe het gaat)... Intussen blijf ik me verdiepen in versvoeding (en zeker ook barf, want dat blijft mij wel trekken, alleen mijn man nog niet zo, die moet effe wennen en heeft tijd nodig voor dat soort dingen)... Kan dan (langzaam aan) de overstap maken wellicht.... De cb valt hem in elk geval mee, dus dat is al een stap in de goede richting... :)
De prednison is dus ook een keuze, maar zodra dat afgebouwd en gestopt kan worden, wil ik absoluut meer halen uit de "natuurlijke mogelijkheden"... Wat ik zo lastig vind in deze situatie, is dat Lex dus ziek is. Was het alleen puur de overstap op vers, dan probeer ik gewoon effe iets uit en zie dan vanzelf wel of dat voor Lex werkt (dan ben ik veel relaxter), maar juist nu, omdat Lex dus zo beroerd is, vind ik dat gewoon zo lastig...

Rachel.
Het zal nog wel even duren eer Lex zich beter gaat voelen, hij is nog maar net met Prednison gestart, ik weet niet of jij al qua gezondheid iets merkt, dus niet qua bijwerkingen, maar verbetering in zijn algehele gezondheids toestand? Ik ben zelf niet zo bekend met Carnibest, waarom hebben jullie gekozen voor light en wat maakt het light? zit er geen of weinig vet in? Ik dacht namelijk dat Lex mager was, maar goed ik weet natuurlijk niets van Cb light. Vers vlees voer is heel even wennen, als je KVV vindt meevallen dan zal het indien gewenst ook ooit wel lukken om te Barfen, de stapje is dan niet zo groot als van brok naar Barf. Er zijn ook genoeg mensen die KVV voeren en wat Barf onderdelen erbij of een dag of wat in de week Barf. Hoe dan ook, je kan natuurlijk altijd dingetjes toevoegen om de voer beter op de individu af te stemmen. zo is toevoegen van vis of visolie voor soepeler ontlasting bij jullie mischien een idee, een ander geeft wat extra groente erbij. Uit ervaring met darmontstekingen weet ik wel dat als de darmen niet meer hyperactief zijn (dus geen diaree meer) dat het dan heel snel overslaat naar een beetje hardlijvigheid, ook dit gaat over, darmpjes hebben gewoon dan nog niet een nieuwe balans gevonden. Nu hij aan de medicijne zit en nieuwe voer moet het maar een beetje laten gebeuren om te zien wanneer en hoe de nieuwe balans voor Lex ontstaat, is en blijft moeilijk, want jou maatje is niet lekker en dat wil jij zo snel mogelijk verhelpen, met een beetje geduld kom je er vast wel. ;)
Happyhusky schreef: Als ik het goed begrepen heb, krijgt hij nu tijdelijk light, omdat daar geen rijst in zit.....

Rachel.
ah ok, kijk weer wat bij geleerd ;) ik hoop echt dat jullie spoedig een drastische verbetering zien. ;)
Naar aanleiding van elle "commotie" van bovengaande berichten, heb ik besloten om het boek van Mogens Eliasen te gaan lezen (als dat lukt met downloaden enzo, want ik ben nogal een pc-eend)... Met wat basiskennis in huis, begrijp ik alles beter en kan beter tot een keuze komen en filteren welke tips en adviezen ik wel of niet wil en kan gebruiken..... Zal zeker veel irritatie (vanuit mijn kant) voorkomen.... Ook de onzekerheid zal daarmee afzakken denk ik...

Nogmaals sorry voor mijn boze en geïrriteerde woorden... De forumleden die mij kennen van hgf hebben wellicht al eens eerder ervaren dat ik soms wat heftig uit de hoek kan komen (hoort denk ik gewoon bij mijn natuurlijke weerstand tegen verwanderingen :P en hoort daarmee tot het "verwerkingsproces" en "verteringsproces" van alle info)... Dan maak ik eerst een boel lawaai, begin daarna wat te pruttelen en uiteindelijk valt het kwartje..... ;D Nadeel is dat anderen daar dan weer de dupe van worden..... Nou ja, met mijn zelfkennis zit het allemaal nog wel goed geloof ik.....

Rachel.
Door karin2
Ach is helemaal niet erg hoor ,ik denk dat de meeste forumleden wel begrijpen dat je soms ff over je toeren raakt en dan wat minder subtiel reageert als je hond in de lappenmand zit ;)
al bij al vond ik jouw reactie nogal meevallen :D
Happyhusky schreef: Naar aanleiding van elle "commotie" van bovengaande berichten, heb ik besloten om het boek van Mogens Eliasen te gaan lezen (als dat lukt met downloaden enzo, want ik ben nogal een pc-eend)... Met wat basiskennis in huis, begrijp ik alles beter en kan beter tot een keuze komen en filteren welke tips en adviezen ik wel of niet wil en kan gebruiken..... Zal zeker veel irritatie (vanuit mijn kant) voorkomen.... Ook de onzekerheid zal daarmee afzakken denk ik...

Nogmaals sorry voor mijn boze en geïrriteerde woorden... De forumleden die mij kennen van hgf hebben wellicht al eens eerder ervaren dat ik soms wat heftig uit de hoek kan komen (hoort denk ik gewoon bij mijn natuurlijke weerstand tegen verwanderingen :P en hoort daarmee tot het "verwerkingsproces" en "verteringsproces" van alle info)... Dan maak ik eerst een boel lawaai, begin daarna wat te pruttelen en uiteindelijk valt het kwartje..... ;D Nadeel is dat anderen daar dan weer de dupe van worden..... Nou ja, met mijn zelfkennis zit het allemaal nog wel goed geloof ik.....
Rachel.
goed van jou hoor, je weet wat ze zeggen, information is power ;D en ik denk dat jij zeker makkelijke voor jezelf keuzes kan maken als je meer kennis in huis heb.
en wat betreft uit je slof schieten, hier mag dat altijd wel, soms is het therapeutisch en er is altijd wel iemand die daar lekker tegenin ga, en uiteindelijk leren wij elkaar en onze gesprekstof zo kennen en soms doen wij ook een beetje extra zelfkennis op. ;D Lees en schrijf gerust van je af ;)
Heel goed plan! Het boek van Mogens is heel leerzaam, en je hoeft het natuurlijk niet met alles eens te zijn maar hij zet je aan het denken en maakt kritisch denken mogelijk doordat hij de nodige achtergrondinformatie bijlevert.

Enne ... wat betreft uit de slof schieten ... vraag maar eens aan Roefus hoe ondergetekende dat doet ;D ;D
Kruimel schreef: Heel goed plan! Het boek van Mogens is heel leerzaam, en je hoeft het natuurlijk niet met alles eens te zijn maar hij zet je aan het denken en maakt kritisch denken mogelijk doordat hij de nodige achtergrondinformatie bijlevert.

Enne ... wat betreft uit de slof schieten ... vraag maar eens aan Roefus hoe ondergetekende dat doet ;D ;D

;D ;D ;D

Rachel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door