Bes is eind oktober vorig jaar loops geweest,
en nu zag ik gisteravond op de bank, dat mevrouw een melkvoorraadje heeft gekweekt
is dat niet vreemd, zo lang na de loopsheid?????
Ze zou eind april, begin mei, weer loops moeten worden.
Het kan wel. Schijnzwangerschap kan 1 tot 3 maanden na de loopsheid optreden. Eind oktober, ca 3 weken loops, dan zit je op half november + 3 maanden = half februari.
hmm, dat is dan dus al de 2e keer dat ze schijnzwanger is. viel ons ook op dat ze een stuk rustiger was geworden, en de laatste tijd veel loopt te krabbelen (nestje maken)
verder schijnt ze er niet veel last van te hebben.
dus ik wacht de volgende loopsheid maar weer af.
Veel teven hebben dat, als ze eenmaal schijnzwanger zijn geweest dat het dan na elke loopsheid terugkeert. De ene teef heeft er niet zoveel last van en bij de andere teef wordt het na elke loopsheid erger.
Mijn bulldog teefje heb ik net 2 weken en nu zag ik dus dat ze vocht uit de tepels had, ook heb ze zo'n schijnzwanger buikje. Volgens de vorige eigenaren was ze november loops geweest, maar wanneer precies wisten ze niet te vertellen.
Ik vond de verschijnselen ook vrij laat, maar na bovenstaande gelezen te hebben kan het dus wel. Verder is ze nie lusteloos, chagerijnig of heeft ze moedergedrag,dus echt last heeft ze er niet van.
Hoelang gaat dit duren die schijnzwangerschap?
Ik heb wel eerder teven gehad, maar die hadden dit niet, tenminste niet in deze mate en zo laat na de loopsheid.