Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
Brandy is een asiel teefje van ongeveer 7 maanden (of 6 of 10 :( ), maar goed... ze heeft veel last van haaruitval. Echt mijn hele huis ligt onder. Ze kreeg in het asiel brokken (alle merken en ook door elkaar). Nu krijgt ze smuldier en vers gemalen vlees.
Waar zou het haarverlies van komen? Ze krijgt nu wel AB omdat ze last van haar keel heeft (hoe kan ik haar daar mee helpen?) maar daarvoor had ze ook al last van haarverlies.
Ze is nu een week hier en eet dus een week vlees....
Door Femke
herder_lover schreef: Brandy is een asiel teefje van ongeveer 7 maanden (of 6 of 10 :( ), maar goed... ze heeft veel last van haaruitval. Echt mijn hele huis ligt onder. Ze kreeg in het asiel brokken (alle merken en ook door elkaar). Nu krijgt ze smuldier en vers gemalen vlees.
Waar zou het haarverlies van komen? Ze krijgt nu wel AB omdat ze last van haar keel heeft (hoe kan ik haar daar mee helpen?) maar daarvoor had ze ook al last van haarverlies.
Ze is nu een week hier en eet dus een week vlees....

ik zou het eerst op een verstoorde verharing door de brokken houden.
Als mijn katten bij mijn moeder zijn geweest verharen ze als een gek. Ze spugen dan een paar weken haarballen, als ze al terug zijn. Dit is niet van de ene op de andere dag over.

Geef haar anders eens wat vis/borage olie extra (als het verkrijgbaar is)
Door herder_lover
ze krijgt nu in de ochtend de groentenmix, met wat extra vis. Ook nu wat honing voor haar keel. Alle extra oliën zijn hier vooralsnog niet te verkrijgen. Toen ze hier kwam bleef ze spugen en spugen. Heb toen okugest gegeven en dat hielp eigenlijk wel goed. Ook suikerwater want de rest hield ze niet binnen.

heb ik weer >:(, maarja ze is wel lief en leuk :-\
Door Borke
Ik zou haar ook Probiotica geven, niet ivm het verharen maar ivm de AB kuur.
Door herder_lover
probiotica zoals? Hier is niet veel te koop zeg maar. Ik heb uit nL okugest laten komen en ook chlorella.
Door roefus
Ik heb in ieder geval zélf de ervaring dat Roefus minder verhaart, sinds ik volledig ben gaan Barfen (met versvoer zo nu en dan).

Dus het kan toch wel overgaan door rauwe voeding, denk ik.
Lust ze trouwens vis?
Lijkt me ook niet gek.
Door andres
Is het niet zo dat ze aan het ontgiften is i.v.m. overgang naar vers vlees? Daar schijnt haaruitval toch bij te horen.
Door herder_lover
nee, ze had al last van haaruitval (dus toen ze brokken kreeg). En ze krijgt nu wel vis (iedere ochtend door de groentenmix).
Ik zie wel dat ze er beter is gaan uitzien hoor, maar die haren..... blehhhh ;D
Door Lizzy
Ik denk dat ze nog veel te kort bij je is om profijt te hebben van de verse voeding. Dat laat, denk ik, nog wel enkele weken en misschien zelfs maanden op zich wachten. Te meer omdat haar hele systeem nu ook nog eens ondermijnt wordt door de AB kuur. Ik vrees dat je nog wat langer geduld moet hebben.
Door herder_lover
geduld.... mmmm, kan ik dat ook ergens kopen ;D

ze heeft net haar tweede kuur meegekregen en een extra spuit tegen wormen (weet niet hoe het heet, wel wat het kostte :-X) ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door