Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
Onze vorige Leonberger had ruim 3 jaar ernstige dikke darmontsteking en wij liepen leeg aan Da kosten,niets hielp meer op den duur.
Toen wij hem wilden laten inslapen(hij poepte alleen nog bloed)kwamen wij gelukkig uit bij vers/rauw vlees.
Meteen de brokken eruitgekiepert.
Binnen een paar dagen poepte hij sinds jaren weer een vaste drol en zonder ook maar 1 medicijn was hij binnen zeer korte tijd genezen! ;)
Wel gaven wij extra natuurlijke supplementen om zijn zeer slechte darmflora op te krikken.
Ik zou toch heel snel de hond op vers zetten,wedden dat de Da je anders nog even extra leegklopt :-X
Ik weet dat jullie er geen voorstander van zijn, maar ik ga toch voor de prednison......
Het goeie nieuws is dan wel weer dat we overstappen op kvv (waarschijnlijk carnibest, maar dat is nog niet helemaal zeker, kan ook een andere kvv worden)....

Ik wil iedereen bedanken voor alle info, steun en lieve woorden.

Rachel.
Door Rosita
Ja, die Erik den Hertog is volgens mij grote voorstander van Prednison en reguliere geneeskunde (echt een ‘by the book’ persoontje). Hij heeft mijn kat vorig jaar behandeld voor lymfklier kanker met chemo en prednison (helaas heeft dit niet mogen baten). Ik heb heel veel spijt van die prednison. Mijn kat plaste daardoor veel meer dan hij kon drinken (en droogde dus op het laats uit) en ik heb later gelezen dat wanner er voor aanvang van de chemo prednison wordt gegeven de kans op resistentie (dat de chemo niet aanslaat) groter is. Ik begrijp je keuze, maar ik denk dat een overschakeling op KVV al een hele verbetering zal geven. Mijn kat Dante heeft 2 jaar lang dunne ontlasting/diaree gehad. Dante kwam als kitten van 13 weken bij mij en ging binnen een week aan de dunne. Ondanks alle behandelingen en onderzoeken hielp niets. Hij had een bacterie overgroei en ik had echt alles geprobeerd (verschillende merken dieetvoeding, antibiotica wat alleen tijdelijk hielp, probiotica, zelf gekookte eliminatie diëten met geit, noem maar op). Alleen vers vlees verdraagt hij (zelfs geen yoghurt). Zodra ik het vlees verhit wordt zijn ontlasting al dunner. Naast CB voor katten eet hij zonder problemen kippennekjes en CB voor de honden, maar gekookte kip/rijst moet ik toch echt niet proberen (niet dat ik dat zou willen geven :P). Nu is zijn onlasting alweer 3 jaar redelijk stabiel (ja, hij snoept af en toe van de yoghurt en slagroom).
Is het niet bv. een optie om 2 weken (of een maand) kvv te geven en als je dan geen verbetering ziet prednison te geven. Dat zou ik doen als het mijn hond was. Maar het is jouw hond en jij beslist ;)
Happyhusky schreef: Ik weet dat jullie er geen voorstander van zijn, maar ik ga toch voor de prednison......

Rachel.
Oke, jouw keuze, mijn respect. Maar aangezien alles leerzaam kan zijn ben ik benieuwd (na het lezen van de site van Atjo) waarom jullie (jij en je dierenarts die ook aan alternatieve geneeswijzen doet) tot deze 1ste keuze van Prednison zijn gekomen.
Door Lizzy
Happyhusky schreef: Ik weet dat jullie er geen voorstander van zijn, maar ik ga toch voor de prednison......
Het goeie nieuws is dan wel weer dat we overstappen op kvv (waarschijnlijk carnibest, maar dat is nog niet helemaal zeker, kan ook een andere kvv worden)....

Ik wil iedereen bedanken voor alle info, steun en lieve woorden.

Rachel.
Het is natuurlijk je eigen vrije keuze om je hond te behandelen zoals jij wenst en jou goeddunkt.

Maar toch even ter correctie: ik ben geen tegenstander van prednison. Ik denk dat niemand dat is. Ik vind prednison een geweldig middel en het kan zelfs levensreddend werken. Dat heb ik gezien bij mijn Whoofer, toen ze verlamt in de huiskamer lag. Prednison kan in vele gevallen juist een enorme uitkomst bieden en ik ben blij dat het bestaat!

Ik denk alleen dat iedereen het met me eens is als ik zeg dat prednison voorgeschreven moet worden als het niet anders kan. Want het is en blijft een paardenmiddel met hele nare/schadelijke bijwerkingen. En volgens mij maakt dit bovenstaande standpunt barfplaats niet een zonderling forum 'waarij wij zo anti prednison' zijn.

Ik vind overigens ook dat het bij dieren veel te gemakkelijk wordt voorgeschreven. Je hond hoeft maar jeuk te hebben en je hebt al prednison aan je broek hangen. En DAT maakt dat ik vind dat wij als 'honden/katten eigenaren en liefhebbers' wel kritisch moeten zijn en blijven tav de middelen die dierenartsen voorschrijven.

En in het geval van Lex ben ik ook nog steeds van mening dat je niet direct aan de prednison had moeten gaan. Ik heb wat ervaring met LPE honden (heb er zelf een gehad, zoals je inmiddels weet) en meestal krijg je de problemen prima onder controle met verse/rauwe voeding, probiotica en het juiste homeopathische middel. En daar ben ik ook niet zonderling in, dat heb je op de site van Ajto Westerhuis (dierenarts, homeopathisch dierenarts maar in de 1ste plaats altijd regulier dierenarts) kunnen lezen.

Maar, aan het eind van de dag is Lex jouw hond en moet jij hem behandelen op de manier die jij denkt dat goed is. Ik respecteer daarom zeker je keuze om met prednison aan de slag te gaan. Ik zou het zelf nooit in 1ste instantie gedaan hebben nog geadviseerd hebben, maar ik respecteer jou keuze om dat wel te doen. Voor jou en Lex hoop ik dat hij zich gauw lekker gaat voelen (want daar gaat het tenslotte om!) en hij weinig last zal hebben van bijwerkingen.

Sterkte met Lex!
Door tieneke

Rachel.
Waarom ineens Prednison en niet eerst kijken hoe hij reageert op kvv?
Onze vorige Leonberger was echt zwaar ziek en knapte binnen een paar dagen al op zonder medicijnen.
Het is jouw hond maar ik vind Prednison wel heel heftig in dit stadium ;)
Door Lizzy
tieneke schreef: Waarom ineens Prednison en niet eerst kijken hoe hij reageert op kvv?
Onze vorige Leonberger was echt zwaar ziek en knapte binnen een paar dagen al op zonder medicijnen.
Het is jouw hond maar ik vind Prednison wel heel heftig in dit stadium ;)
Nou Tien, hier is natuurlijk geen sprake van 'waarom ineens prednison' of dat dat wel heel heftig is, in dit stadium. Lex is heel ziek. Daar past een flikse, adequate behandeling bij en alleen op vers gaat hij het niet redden. Daar is wat meer voor nodig, zeg maar.
Door *wendy*
Rachel ik wens je heel veel succes, maar wil toch 1 dingetje zeggen. ;) Dit is niet negatief bedoeld, maar "informatief".

Weet waar je aan begint met Prednisolon. Als Lex er net zo op reageert als Gandor dan gaat hij als een gek plassen, heel erg veel honger lijden (wat en hoeveel je hem dan geeft maakt niet uit als hij maar eten heeft), zich misselijk voelen en afvallen als een gek.
Mijn vorige hond Nimo reageerde ook echt heel erg slecht op die troep. Dit was eigenlijk de reden dat ik Gandor niet die rotzooi wilde geven, maar ik weet maar al te goed ......als je met je handen in je haar zit dan geef je 'm desnoods radioactief afval als ze zeggen dat hij daar beter van word. Dus wat je ook doet, ik zal je niet veroordelen ;)

Gezien het feit dat je al zo lang aan het dokteren bent zou ik zeggen..........dokter er 3 weekjes bij zonder prednisolon en MET kvv.
Na 3 weken kun je dan altijd nog overstappen op prednisolon.
En anders beiden ;)

Wat je ook besluit......ik weet dat je het beste wil voor Lex.

Gr, Wendy

p.s ik was ook echt anti vers hoor anderhalf jaar geleden. En kan je vertellen dat ik in principe geen brok meer zal voeren.
Tenzij het niet anders kan. Ik weet nl 1 hond die het niet lekker vind en er "zieker" van word.
Laatst gewijzigd door *wendy* op vr 10 mar 2006, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door