karin2 schreef:
niet alleen bij honden !
ook ik heb over jaren een allergie (meer uitslag ) gehad onder mijn ogen van (teveel) varkensvlees .
het was rood en schilferig en het jeukte ontzettend .
eerste gedacht was dat het aan de schmink lag maar er toen via een kennis achtergekomen dat het van een teveel aan varkensvlees was (hij at nogal vaak warm in de kantine van zijn werk en dat was praktisch altijd varkensvlees).hij had er ook last van gehad .
en ja dat kon wel kloppen : wij hadden toen een half varken overgekocht en in de diepvries gedaan , alle dagen wel wat anders (worstje ,koteletje, spek , gebraadje ) maar bijna steeds varkensvlees dus .
na het verbruik geminderd te hebben was het ook heel snel weer weg 
dus ook mensen moetten een beetje uitkijken !
Oké, maar ik geloof wél dat er een groot verschil bestaat tussen 'gefokt varkensvlees' en 'wild zwijn'.
Braad maar eens 'wild zwijn'.
Op geen enkele manier te vergelijken met een 'varkenskoteletje'.
Dus denk ik dat de 'bestanddelen' ook geheel anders zijn.
Evengoed......het was maar een 'gedachte' dat een wolventroep ook wel eens een zwijntje zal vangen.
Daar weet ik verder geen details van.
Maar 'oude' en 'onbeschermde jonge' dieren dienen meestal tot prooi.
Dus, het zal wel eens voorgekomen zijn.
Maar ik neem aan (als anderen het bestudeerd hebben) dat 'wild zwijn' dan wellicht niet tot de reguliere 'wolvenmaaltijd' behoort
Maar 'wild zwijn' en 'varken'.....ik herken er zélf nauwelijks gelijkenis is (qua vleesconstructie en kleur en bereiding).
Dus is het volgens mij iets bijna volslagen 'anders'.