Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Happyhusky schreef: Nou, ik ben weer terug.... Lex is bij de internist geweest en die heeft een endoscopie gemaakt en biopten genomen.... Volgende week woensdag mag ik bellen voor de uitslag......

Rachel.
Ik ben benieuwd en ik hoop dat het iets is dat goed te behandelen is. Hoe gaat het verder met Lex?
Heb gisteren niet meer gereageerd, ik was bekaf...... Een nachtje slapen doet een mens goed, dus ik ben er weer... :)

Gisteren in A'dam geweest bij DCA/dierenspoedkliniek. Daar op prettige wijze ontvangen met Lex. De internist had vrijwel meteen in de gaten dat ik slechte ogen heb en mijn zicht slecht is. Dat kwam de communicatie absoluut ten goede, want dat pikte hij meteen goed op. Hij vertelde elke handeling en van de endoscopie waar we gewoon bij mochten blijven, deed hij live verslag. Elke handeling, alles wat zijn ogen registreerde (afwijkend of niet), werd me verteld en uitgelegd. Super dus! Er zijn biopten genomen en na de ingreep werd Lex weer uit narcose gehaald... Hij en de assistente waren prima op elkaar ingespeeld en alles verliep prettig. De bevindingen heb ik per mail ontvangen en de uitslag van volgende week krijg ik ook op papier. Ik stuur hem de uitslag van het ontlastingonderzoek, want dat is nog niet binnen....

Uit het lichamelijke onderzoek kwam alleen een slechte (kleverige en uitvallende vacht) naar voren, maar dat wisten we al. Verder geen bijz. De endoscopie liet zien dat de slokdarm en (het begin van) de maag er prachtig, gelijkmatig en mooi roze uitzagen. Echter, bij de overgang van maag naar dunne darm werd dat beduidend minder..... Je zag enkele piepkleine bloedinkjes en het zag er wat geirriteerd uit. Ook zag je een kleine hoeveelheid wit schuim (of slijm?).... In de dunne darm werd dit beeld bevestigd (lees versterkt). De dunne darm liet onregelmatigheden zien (leek wel op een maanlandschap). De lymfevaten waren licht verwijd, maar niet ernstig. Ook hier waren bloedinkjes te zien (iets meer dan in de maag). De hoeveelheid schuim was enorm! Alles was geirriteerd en ontstoken. Er zijn biopten genomen met bloedverlies tot gevolg (normaal gesproken is er minder bloed zichtbaar).... Na dit onderzoek is er medicatie toegediend door het infuus dat Lex had (ik kijk zo effe hoe dat ook alweer heet)...

Volgende week dus uitslag van de biopten en ontlastingonderzoek. Wat het is? Ze kunnen het me nog niet vertellen, maar het zou heel goed een chronische darmziekte (zoals bijv. Crohn) kunnen zijn, werd mij verteld.... Geen idee wat dat gaat betekenen....
We wachten het dus af.....

Rachel.
De medicatie die hij heeft gekregen heet dexamethason. Geen idee wat het precies is, maar het schijnt een zwaar goedje te zijn.....

Lex heeft gisteravond weer wat gedronken, wat gegeten en hij heeft niet overgegeven van de narcose.... Vanochtend kwam hij me blij wakker maken. Hij plast wel enorm veel (twee keer in huis geplast en ook buiten enorme hoeveelheden!).... Waar zou dat doorkomen, heeft niet extreem veel gedronken.... Nu ligt hij weer te slapen....

Rachel.
Door *wendy*
Jeetje Rachel wat een gedoe allemaal.

Sterkte.

Dat plassen kan dat niet door de medicijnen komen? Alhoewel als ik naar de beschrijving hiervan kijk zou je het niet zeggen. :-\

p.s. wat een superbehandeling heb je daar in A'dam gehad als mens zeg.....toppie ;D
Laatst gewijzigd door *wendy* op do 02 mar 2006, 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeker een superbehandeling! Lex vond de internist ook leuk, ze maakten prima contact met elkaar. Alleen het inbrengen van het infuus leverde wat stresssignalen op, maar hij was wel gerust te stellen gelukkig.... Er is ook zoveel met hem gebeurt de afgelopen dagen.... Nee, ook met Lex gingen ze prima om, dat was heel prettig...

Rachel.
Trouwens.... Bij het scheren van zijn pootje (voor het infuus) zag ik toen de witte haartjes werden verwijderd dat zijn huid roze met zwarte vlekken was..... Lijkt wel pigmentvlekken, zoals hij ook op zijn neus en lippen heeft. Raar, had ik nog nooit gezien! Maf beest....

Rachel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door