Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door amber13
Jamie heeft z'n wisselperiode net achter de rug. Tijdens het wisselen was hij vaak aan de diarree en was soms echt een paar dagen niet lekker en sliep de hele dag. Het kan dus goed door het wisselen komen, maar houdt je puppy goed in de gaten en als je het niet vertrouwt, kan je beter toch even langs de da.
Door emielenjolanda
Zijn de nacht goed doorgekomen. Ontlasting was vanmorgen oke en er is ook weer aandacht voor de poezen. Alleen er is nu een ander (groot) probleem. :-\ Bas loopt licht mank met zijn linkervoorpootje. Als je zijn knie aanraakt en er enige kracht opgeeft dan piept hij. :'(Vind ik veel erger dan diaree. Ik denk dat dit ook de reden is dat hij niet naar buiten wil en met de poezen of met ons wil spelen/stoeien. Hij heeft er last van.
Vanochtend uitgeweest. In eerste instantie ging het lopen goed. Ik dacht zie je wel gewoon verkeerd gelegen gisteren, je maakt je te druk. Maar naar een paar minuutjes lopen begon het alweer. Morgen naar de dierenarts om hem helemaal na te laten lopen. Zit me niet lekker. :-\
Ik hou jullie op de hoogte.

Zijn er eventueel nog suggesties/opmerkingen. Ook voor bij de dierenarts. ??? Als hij bijv begint over voer/brokken. Ik wil alleen maar het beste voor Bas, maar wil hem ook niet gelijk volproppen met medicijnen hij is nog zo klein. :'(
Door emielenjolanda
Vandaag bij de da geweest. BAs heeft last van groeistuipen en die doen pijn, was conclusie van de da. Hiervoor heeft de da Rimadyl voorgeschreven, een pijnstiller. Die krijgt Bas dus niet!!!!! Hij zo er duf van worden en de pijn niet meer voelen. In onze ogen gaat hij dan de boel juist forceren wat nog meer pijn oplevert als de pijnstiller is uitgewerkt. Bovendien is Bas negentien weken en ga ik hem op zo'n leeftijd niet volproppen met medicijnen. Mijn nicht rade ons aan om het glucosamine te geven i.p.v. de pijnstillers.

Over de diarree; de onvermijdelijke vraag, wat geven jullie hem te eten. Wij heel droog BARF. reactie; wat is dat. Wij uitleggen. Nou dat was natuurlijk niet oke. BAs moest maar Hills krijgen dat was het beste voer. De diaree zou veroorzaakt worden door teweinig eiwitten in het voer. Als we Hills zouden geven kreeg BAs wel genoeg eiwitten dus ook geen diarre. Wij er tegenin, maar het had geen zin. Emiel heeft het gesprek afgekapt. We zijn weggegaan zonder Hills (nautuurlijk). Bij thuiskomt is BAs ineens een heel andere hond rent en vliegt weer, is speels. Zal je net zien ;D

Zijn in iedergeval opgelucht dat er niets ergs met ons mannetje aan de hand is :D
Door Mevroi Kruim
Da's een nieuwe: TE WEINIG eiwitten in vlees ??? ??? ??? ??? ???
En wel genoeg eiwitten in brokken met 70% graan :o
Nieuwe bretellen gekocht 8)

ALs mijn da zulke kolder spuide was ik heel snel weg.
Door emielenjolanda
Met onze andere beesten, twee katten en twee konijnen (zijn nu weg) hebben we nooit problemen gehad. Altijd goed geholpen enzo. We hebben zeker met 1 kat heel wat te stellen gehad. Maarja we gaan gewoon verder. hij wist duidelijk niet waar we het over hadden. Ben allang bij dat het niets ernstig is
Door pallas
Nou dan zet je hem met groeipijn toch gewoon op die Hills????

ja hoor groeit ie helemaal de pan uit!!!!

Ga maar lekker door met barf ;) dan groei ie het meest gelijkmatig en dat voorkomt de meeste pijnen!!!
Door ginny
mijn bulletje heeft last van haar knie, behoorlijk ook, ik heb haar eerst wel op metacam gezet, twee weken en nu is ze daar vanaf, en geef ik amiqure soepele gewrichten, daar heb ik voor gekozen omdat daar ook een natuurlijke pijnstiller in zit, naast de glucosamine, en ik moet zeggen, ze doet het er erg goed op, van haast niet belasten weer naar belasten en dus weer spieropbouw, dat is dus twee in een, pijnstiller en glucosamine in een preparaat.

groetjes simone
Door Antonia
ginny schreef: mijn bulletje heeft last van haar knie, behoorlijk ook, ik heb haar eerst wel op metacam gezet, twee weken en nu is ze daar vanaf, en geef ik amiqure soepele gewrichten, daar heb ik voor gekozen omdat daar ook een natuurlijke pijnstiller in zit, naast de glucosamine, en ik moet zeggen, ze doet het er erg goed op, van haast niet belasten weer naar belasten en dus weer spieropbouw, dat is dus twee in een, pijnstiller en glucosamine in een preparaat.
groetjes simone
Volgens mij zijn groeipijnen iets anders dan pijnen in de knie en heeft glucosamine in het ene geval minder zin dan in het andere. Glucosamine is overigens geen pijnstiller.
Overigens vind ik dat als een hond pijn heeft, dat je hem een pijnstiller moet geven. Het is niet niet meer van deze tijd om een dier met pijn te laten rondlopen. En bij het al dan niet overbelasten en forceren, daar ben je zelf bij. Gecontroleerde beweging!
Groetjes,
Tonny
Door Lizzy
Waar baseerde de DA op dat je hond aan groeipijn lijdt?

Ik ben overigens helemaal niet zo voor pijnstillers.... Vooral omdat honden juist moeten weten waar hun grenzen liggen. Ik vind dat pijn een functie heeft (ja nee, niet in alle gevallen natuurlijk).

Als het werkelijk groeipijn is, dan zijn er ook wel homeopathische middelen die goed kunnen ondersteunen.
Door K@rin
emielenjolanda schreef: Bas loopt licht mank met zijn linkervoorpootje. Als je zijn knie aanraakt en er enige kracht opgeeft dan piept hij.
De knie van een hond zit aan zijn ACHTERPOOT hoor !!
Door emielenjolanda
Hoe heet het dan, nam aan dat het gewoon zijn knie was. (heet het bij ons ???)
De dierenarts heeft Bas onderzocht, alle poten. niet alleen wat wij aangaven. Volgens de dierenarts reageerde Bas nergens echt prettig op. Hij kwam tot de conclusie dat het groeipijnen waren. Andere symptonen ook meegenomen. Het gaat nu al weer een stuk beter hoor. Wat de da precies heeft gezegt weet ik niet. Emiel was bij Bas, ik lag met knallende koppijn in het zwembad (griepje, maar gewoon doorgaan he ;D)
Door K@rin
emielenjolanda schreef: Hoe heet het dan, nam aan dat het gewoon zijn knie was. (heet het bij ons ???)
Ik vermoed, dat je zijn pols bedoelt ...
Hij kan zich ook verstapt hebben.
Voordat je hem een middel gaat geven, met je eerst ZEKER weten of het wel echt groeipijn is .............
Maar 19 weken vind ik heel erg vroeg voor groeipijn ........
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door