Ik heb heupfoto's laten maken (vanwege behendigheid) en die zien er goed uit, dus da's goed nieuws! We hebben het ook over zijn gezondheidsprobleempjes gehad en daar kwamen de hypoallergeenbrokken weer....

Rachel.
Moderator: Lizzy
Happyhusky schreef: Komt bovengenoemd argument jullie bekend voor?Ja, tis ene beetje een standaardverhaaltje. Maar ga jij nu lekker barfen met je hond, kom je over een poosje bij 'm terug met een hond die hopelijk dan klachtenvrij is en dan heb je volgens mij het beste argument dat HIJ ernaast zat.
Rachel.
Happyhusky schreef: Oja, hij vertelde dat er in die hypoallergene brokken (bijna?) geen eiwitten zaten en dat die "uiteen vielen" in aminozuren ofzo... Dat zou beter voor hem zijn....
pippy schreef: Rachel.....neem ook eens contact op met Judith/Chikara.Chikaartje had met name huidproblemen en is toen overgestapt op Bandit. Lex heeft vooral "inwendige problemen" zoals diarree, winderigheid, moeilijk op gewicht blijven, buikkrampen, slechtere conditie, etc.... Ik heb zelf ook Bandit geprobeerd, maar dat beviel niet zo.... Toch bedankt voor de tip! Als ik de overstap naar vers ga maken, wil ik barf wel proberen, omdat je dan echt zelf het eten kunt samenstellen en kunt proberen wat wel en niet goed valt bij de hond... Op die manier kun je enkele producten gewoon uit het menu laten en de betreffende voedingsstoffen op een andere wijze toedienen. Toch bedankt voor je suggestie Pippy!
Volgens mij had zij ook zo'n soort probleem met Chikara.
Verder weet ik alleen het verschil, qua gevoelige maag en darmen, tussen hypoallergene brokken en KVV.
Kan je garanderen dat in de meeste gevallen KVV beter is dan hypoallergene brokken.
Helaas kan Boy je dat niet persoonlijk vertellen, dus doe ik het maar![]()
Timmy schreef: Woeha, dit vind ik een goed argument!Kijk, daar steek ik zelf ook nog iets van op!
Vooral als je weet dat eiwitten zijn opgebouwd uit aminozuren (eiwitten zijn polymeren van aminozuren) dus eiwitten vallen ALTIJD uit elkaar in aminozuren.... In normaal Nederlands noemen ze zoiets ook wel "vertering".
Gr.
Linda
Happyhusky schreef: Oja, hij vertelde dat er in die hypoallergene brokken (bijna?) geen eiwitten zaten en dat die "uiteen vielen" in aminozuren ofzo... Dat zou beter voor hem zijn....Whooeeeehaaaa, laat de man zijn schoolgeld even terug gaan halen zeg!!!!
Rachel.
Happyhusky schreef: Chikaartje had met name huidproblemen en is toen overgestapt op Bandit. Lex heeft vooral "inwendige problemen" zoals diarree, winderigheid, moeilijk op gewicht blijven, buikkrampen, slechtere conditie, etc.... Ik heb zelf ook Bandit geprobeerd, maar dat beviel niet zo.... Toch bedankt voor de tip! Als ik de overstap naar vers ga maken, wil ik barf wel proberen, omdat je dan echt zelf het eten kunt samenstellen en kunt proberen wat wel en niet goed valt bij de hond... Op die manier kun je enkele producten gewoon uit het menu laten en de betreffende voedingsstoffen op een andere wijze toedienen. Toch bedankt voor je suggestie Pippy!Als het inwendige problemen zijn, dan zou ik zeker BARF of KVV proberen.
Rachel.