Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
[quote="Kruimel"]
Hoe zit het met de gebitten? Ik weet niet of Lonsdale gelijk heeft maar hij beweert dat heel veel zgn allergieen en spijsverteringsproblemen veroorzaakt worden door chronisch ontstoken tandvlees.
[/quote]

Ik vrees dat ik de vraag niet begrijp in relatie tot de rest van het menu van Bullekes :-[
Door Mevroi Kruim
[quote="Lizzy"]
Ik vrees dat ik de vraag niet begrijp in relatie tot de rest van het menu van Bullekes :-[
[/quote]

Niet vanwege het menu maar vanwege de ontlasting. Ik vroeg het me ineens af.
Door Bullekes
[quote="Kruimel"]
Hoe zit het met de gebitten? Ik weet niet of Lonsdale gelijk heeft maar hij beweert dat heel veel zgn allergieen en spijsverteringsproblemen veroorzaakt worden door chronisch ontstoken tandvlees.
[/quote]

gebit
van pebbles is oke
Door Lizzy
[quote="Bullekes"]
gebit
van pebbles is oke
[/quote]

Heb je uberhaubt de vorige pagina gelezen?
Door Bullekes
[quote="Lizzy"]
Als je het mij heel vraagt, dan denk ik dat het volstrekte onzin is om te denken dat de hoeveelheid bot en orgaanvlees de oorzaak is van de jeuk. Dat kun je gevoegelijk echt wel vergeten. Met je percentages schuiven heeft dus geen enkele invloed hierop.
nee ik doelde op de ontlasting de jeuk zou kunnen komen doordat ik weinig omega 3 gaf en geen groente wat nu ik dit weer geef is de jeuk weer weg en dat binnen 1`week!!!

De waterdunne, afgewisseld met harde ontlasting: dat zou te maken kunnen hebben met de percentages die je geeft en te maken kunnen hebben met de combinaties die je geeft. Bijvoorbeeld: orgaanvlees laxeert. Bot stopt. Dus als je orgaanvlees combineert met bot, dan is er minder kans op diarree. Zeker honden die nog maar net zijn overgeschakeld op een rauwe/verse voeding (en 3 maanden is dus 'nog maar net'), kunnen soms moeite hebben met de combinaties. Ze worden daar vanzelf minder gevoelig voor. Maar, waterdunne ontlasting is natuurlijk niet wat je wilt zien....
En denk dat dar het probleem izt doordaat ik geen tot weinig bot had gaf ik vaak orgaan en vlees. Gisteren had pebble smooie poep gizmo gedeeltelijk. Vandaag weet ik nog niet ze zijn vanmorgen bij mijn vriend uitgeweest

Omega 3, 6 en 9 vetzuren hebben dus niks te maken met probiotica. Vetzuren zijn vetzuren en probiotica zijn goede bacterieen (zogenaamde micro-organisme) die de darmflora helpen verbeteren. Ze versterken tevens het immuunsysteem. De darmen van jouw honden kunnen dit, zo te lezen, wel goed gebruiken. Veel probiotica's heten overigens "Acidophilus". Je moet het zo zien: Probiotica is de overkoepelende naam van een hele grote groep goede bacterieen. En alle bacterieen hebben weer een eigen naampje. Zoals Lactobacillus Acidophilus. Of Lactobacillus casei Shirota (zo heten de bacterieen in Yakult). In yoghurt zitten ook melkzuurbacterieen. Alleen het nadeel van de meeste van deze melkzuurbacterieen is dat zij het transport door de maag niet overleven om zo in de darmen te geraken. De meeste van deze bacterieen sterven in de maag, door het maagzuur. Lactobacillus Casei en Acidophilus zijn er twee (er zijn er nog veeeeeeeeeel meer) die het maagzuur wel overleven.
OKe staat op boodschappenlijst :) probiotica en dat kan je gewoon in drogisterij halen??

Als de probiotica niet snel gaat werken en je geen resultaat ziet bij het letten op je combinaties (geef bijv. geen orgaanvlees + rauw ei. Dat werkt beide laxerend. Geef orgaanvlees in combinatie met bot), dan denk ik dat je helemaal terug moet naar de basis.
Ja als dat niet helpt zal ik dat zeker doen

Je begint met 1 vleessoort te geven. Bijvoorbeeld kip. Je geeft kippenvleesbotten en kippenvlees Alleen kip. Verder niks. Voor twee weken. Na twee weken voeg je 1 nieuw soort vlees toe. Bijvoorbeeld rundvlees. De komende twee weken voer je alleen kip + rundvlees. Dan ga je pens toe voegen. Je geeft dan 2 weken lang kip + rundvlees + pens (pens is een vleessoort waar sommige honden met diarree en jeuk op kunnen reageren, vandaar dat ik je aanraad om dit apart te introduceren!). Dan introduceer je een nieuw vleessoort. Bijvoorbeeld struisvogel. Dan geef je twee weken lang alleen kip + rundvlees + pens + struisvogel. En zo verder. Met lam. Met geit. Met alles wat je geeft. Geef in deze periode ook geen supplementen. En wees nou niet bang dat je honden wat tekort komen: dat komen ze niet zo snel. Sommige wolven moeten het maanden zonder eten doen en onze honden zijn luxe-paardjes.
Heb dit gekopieerd en in words gezet voor het geval de probiotica niet aanslaat bedankt lizzy

Het zou natuurlijk kunnen dat je in de eerste twee weken direct tegen problemen aan loopt. Een verergering van de jeuk + meer ontlastingsproblemen. Dat zou dan te maken kunnen hebben met dat jouw honden niet tegen kip kunnen (ook wel weer raar als ze dat beide zouden hebben.... Kan ik me niet voorstellen). Je zult dan de kip moeten schrappen en overnieuw moeten beginnen met 1 nieuw vlees/vleesbot soort. Bijvoorbeeld eend. Of konijn. Je geeft dan twee weken lang alleen eend (de botten + vlees) of konijn (de botten + vlees). En dan ga je na 2 weken wederom nieuwe vleessoorten (1 voor 1!) introduceren.

Houdt dan goed bij in een dagboekje hoe het met je honden gaat. Schrijf iedere dag op wat ze gegeten hebben en hoe het met de jeuk en de ontlasting is. Voor beide honden. Het zou kunnen dat de jeuk toeneemt op een bepaald vleessoort. Het zou kunnen dat de ontlasting slecht wordt bij het toevoegen van een bepaald vleessoort. En daar gaat het dus om. Want jij kunt nu zeggen "ik gaf struisvogel (als voorbeeld) en toen ging het mis". En dus weet je dat struisvogel van het menu af moet. Snap je de bedoeling?
Jep snap de bedoeling het is heel wat maar dat zal als de probiotica niet aanslaat zeker lukken en nu hopen dat ik de oorzaak in ieder geval daarvan kan vinden maar denk zelf dat ik teveel orgaan gaf in combinatie met weinig bot KEI BEDANKT
[/quote]
Laatst gewijzigd door Bullekes op do 23 feb 2006, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
[quote="Bullekes"]
uuuuh oeps solly :-[
[/quote]

Geeft nix hoor ;D ;D, maar het zou zonde zijn van mijn tikkerwerk als je het had gemist ;D ;D ;D
Door Bullekes
[quote="Lizzy"]
Geeft nix hoor ;D ;D, maar het zou zonde zijn van mijn tikkerwerk als je het had gemist ;D ;D ;D
[/quote]

had ikke ook klik atijd opnieuw en begon bij topic over gebit dus denk dat ik de eerste keer op barfplaats niet gezien had dat je wat getypt had hihiih heb het NU gelezen :)
Door Lizzy
nee ik doelde op de ontlasting de jeuk zou kunnen komen doordat ik weinig omega 3 gaf en geen groente wat nu ik dit weer geef is de jeuk weer weg en dat binnen 1`week!!!
Jeuk kan inderdaad heel goed verminderen op extra omega 3 vetzuren! En misschien dat de spruiten inderdaad ook invloed hebben gehad hoor... Je kunt het altijd uitproberen door ze 1 voor 1 uit het menu weg te laten. Dan weet je het zeker, waar het aan ligt. Aan de andere kant vind je dat misschien een beetje een sneu experiment... stel dat ze weer jeuk krijgt.... is toch zielig...
En denk dat dar het probleem izt doordaat ik geen tot weinig bot had gaf ik vaak orgaan en vlees. Gisteren had pebble smooie poep gizmo gedeeltelijk. Vandaag weet ik nog niet ze zijn vanmorgen bij mijn vriend uitgeweest
Je bedoelt dat je geen/weinig bot in combinatie gaf met orgaanvlees? Ja, dat zou zeker dunne ontlasting op kunnen leveren. Ik moet wel zeggen dat mijn honden daar vroeger veel gevoeliger voor waren als nu, voor specifieke combinaties. Ik kan ze nu orgaanvlees zonder bot geven en echt dunne ontlasting hebben ze er niet meer van. Vroeger zouden ze echt aan de dunne zijn geweest.
kan je gewoon in drogisterij halen??
Ja, de meeste drogisten verkopen dit wel. Het merk Akropharma (Acidophilus heet deze) is erg goed. Solgar is ook erg goed, maar wel weer duur. Als je het niet kunt krijgen bij de drogist: ik weet wel goede Internetshops waar je het wel kunt bestellen.
Ja als dat niet helpt zal ik dat zeker doen

Heb dit gekopieerd en in words gezet voor het geval de probiotica niet aanslaat bedankt lizzy
Mooi. En graag gedaan!
Jep snap de bedoeling het is heel wat maar dat zal als de probiotica niet aanslaat zeker lukken en nu hopen dat ik de oorzaak in ieder geval daarvan kan vinden maar denk zelf dat ik teveel orgaan gaf in combinatie met weinig bot KEI BEDANKT
Ja, het is best lastig, maar ik denk dat het de enige manier is om erachter te komen waar het fout gaat. Laten we hopen dat het niet nodig is! En nogmaals, graag gedaan ;)!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door