Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Madera
#494076
ik heb zelf de gewoonte om elke dag een glas verse sinaasappelsap te nemen/maken. maar daarvan blijft er altijd wel vruchtvlees in de citruspers zitten. ik vroeg me af of ik dit aan Lucky kan geven (als ie t lust).

ik weet dat je gewone sinaasappels kunt geven maar dit zijn perssinaasappelen.. ik weet niet of dit anders is..
Door 202spots
#494209
*marianne* schreef: ik heb zelf de gewoonte om elke dag een glas verse sinaasappelsap te nemen/maken. maar daarvan blijft er altijd wel vruchtvlees in de citruspers zitten. ik vroeg me af of ik dit aan Lucky kan geven (als ie t lust).
ik weet dat je gewone sinaasappels kunt geven maar dit zijn perssinaasappelen.. ik weet niet of dit anders is..
Het kan geen kwaad om te geven, maar het zijn eigenlijk alleen maar de velletjes...dus zal er ook niet veel meer inzitten :-\
Door Laura2004
#494255
202Spots schreef: Het kan geen kwaad om te geven, maar het zijn eigenlijk alleen maar de velletjes...dus zal er ook niet veel meer inzitten :-\
En vruchtvlees en daar zitten toch de meeste vitamientjes in.
Door Truus
#494323
Laura2004 schreef: En vruchtvlees en daar zitten toch de meeste vitamientjes in.
Alle vitamientjes zijn er al uit geperst ;). Veel voedingstoffen zitten er niet meer in en bij de ontlasting zie je de hele velletjes weer terug.
Door Lizzy
#495334
Nelly schreef: Ik denk eerlijk gezegd dat een hond er niet veel mee kan, een hond is nu eenmaal geen fruiteter van nature.
Hoe bedoel je, een hond geen fruit-eter van nature? Wolven in het wild eten uit zichzelf wel fruit hoor!
Door Antonia
#495384
Nelly schreef: Ik denk eerlijk gezegd dat een hond er niet veel mee kan, een hond is nu eenmaal geen fruiteter van nature.
Een wolf is wel degelijk (ook) een fruiteter. Alleen zal er geen sinaasappel op zijn menu staan. Het leefgebied van wolven is een andere dan het groeigebied van sinaasappels. Daarmee zeg ik overigens niet dat je je hond geen sinaasappel kunt geven. Mijn 2 Ieren vinden het heerlijk, mijn rottweiler eet het niet, maar dat komt waarschijnlijk omdat dat mannetje in zijn vorige leven heel maar dan ook heel weinig gewend was.
Alleen de velletjes zou ik niet geven, volgens mij is dat bitter en zit er weinig voedingswaarde meer in.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door