lidija schreef: Een van mijn poezen Tara had ook nierfalen en weigerde ook te eten. Wat ik gedaan heb is eten met de staafmixer pureren verdunnen met water en dat onder dwang voeren. Ik voerde haar 6 keer per dag een beetje. Om het tegenspartelen te vermoeilijken deed ik haar een theedoek om als slabbetje wat ook hielp tegen het soppen. Na 2 dagen voeren ging het al stukken beter, ik heb haar al met al 2 maanden gevoerd al snel at ze weer zelf maar dan voerde ik haar bij. Dit heeft mij echt geholpen hoop dat je er wat aan hebt.Zo hebben wij het ook gedaan toen onze kat afgelopen kerst op sterven na dood was. Ze had een infectie aan haar luchtwegen en ogen, waardoor haar hele koppie zeer deed (vooral haar bekkie en haar keel). Zo'n zeer dat ze niet meer wilde eten. En een kat die niet eet vergiftigd zichzelf en daardoor gaan ze zich nog rotter voelen en zo kom je in een circeltje terecht. Ze was in een week tijd veranderd van een lekker mollig proppie in een wandelend skeletje met een velletje erom en ze lag voor dood in haar mandje.
groeten lydia

We zijn bij de DA geweest en die heeft met een naaldje wat urine uit haar blaas gehaald en dat zag er niet goed uit. Truus is al een oude kat (18) dus waarschijnlijk waren het haar nieren volgens de DA.
Onze kat kreeg medicijnen van de DA en een paar blikjes van dat turbovoer van Hills. Binnen een paar dagen zou ze op moeten knappen en anders was het einde verhaal.
Dat voer hebben we haar 1 dag gegeven, gemengd met wat water, met een spuitje in haar bek. Maar omdat blik tegen m'n principes indruist ben ik CB voor haar gaan malen en dat heb ik gemengd met van dat nutri gel uit een tube. Aan die gel zit een lekker smaakje en er zitten extra vitamines en mineralen in.
Binnen een dag kwam er weer leven in en weer een dag later begon ze weer uit zichzelf te eten. Binnen een week was ze weer de oude (behalve haar gewicht dan). Dat spul uit die tube hebben we nog een week of 2 door haar vlees gedaan.
Nu, 2 maanden later, zit ze ook weer op haar oude gewicht en het gaat beter met haar dan ooit. Het waren bij Truus gelukkig niet haar nieren.
Misschien is die nutri gel ook iets voor Bonsai?