Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Leo
Brutus is nu een week zonder spalk, en slaat zoals gewoonlijk weer met volle kracht alles aan puin. Misschien went het .. ooit...
Door Truus
Ik schrok Leo :o :o
Las eerst einde verhaal ??? ::)
Wat is het toch een goeie kar he ;D geweldig gemaakt!
In de staart zie je inderdaad nog een kleine knik maar het is een wonder 8)
Mooie foto's ;)
Door Truus
Leo en Lizzy...jullie zouden met deze ervaring en hulpmiddelen anderen kunnen helpen door hiermee een stuk te plaatsen in een blad voor dierenartsen ofzo.
Is maar een idee wat in me op komt hoor ;)
Door Leo
lolbroek, dan moet het allemaal wel wat professioneler denk ik! tis allemaal maar huisvlijt :D
Door Truus
Leo schreef: lolbroek, dan moet het allemaal wel wat professioneler denk ik! tis allemaal maar huisvlijt :D
Dat zeg jij ::) Ik had het verhaal over de staart aan ''echte kenners'' vertelt en die zeiden''Dat gaat ze nooit lukken".
Ook zit er bij ons een in de groep waarvan de staart is geamputeerd dus er zijn er volgens mij velen die geen andere oplossing kennen hoor.
Wie zegt dat de artsen anders adviseren?
Door Leo
ik weet het niet, misschien hebben we ook wel geluk gehad met onze eigenwijzigheid. Als we naar de DA hadden geluisterd, was de staart er reeds lang af geweest. Dierenartsen weten natuurlijk wel dat het allejezus lang duurt voor het weer goed is, en dat de meeste mensen hier geen zin in hebben of geen tijd of geen geduld, en er van af willen zijn, dus : hup! staart eraf en doorgaan met de leuke dingen. Het heeft een dikke drie maanden geduurd Truus, en ik zal je vertellen, soms hadden we zelf ook de neiging het op te geven als hij weer eens zijn spalk half had opgevreten of eraf geschud. Dit is ook de reden dat je er zo handig mee wordt, ( spalken) genoeg oefening gehad!!!! dierenartsen hebbeb om dezelfde reden niet veel ervaring met een langer proces van spalken en de verschillende stadia ervan, vandaar.
Door Truus
Leo schreef: . Dit is ook de reden dat je er zo handig mee wordt, ( spalken) genoeg oefening gehad!!!! dierenartsen hebbeb om dezelfde reden niet veel ervaring met en langer proces van spalken en de verschillende stadia ervan, vandaar.
Dit is ook de reden waarom ik vind dat je er eigenlijk iets mee zou moeten doen.
Aan de mensen dan de keus.
En inderdaad...met de zelfde motivatie en doorzettings vermogen als jullie hebben gehad.
Maar....hou er nu over op hoor ;) ;D
Door Leo
is goed, als laatste wil ik nog zeggen dat het niet zo erg is de staart te verliezen. Ons geduld kwam voort uit de wens om Brutus een narcose te besparen.

Wie weet Truus doen we er nog eens iets mee, voorlopig delen we allemaal onze kennis en ervaringen alvast hier op Barfplaats!!
Door Ordell
Ik vind het een jofele ervaring, want ik was een van de mensen die dacht dat het niet goed zou komen. Ik heb zelf 2x een staartbreuk meegemaakt en steeds de staart geamputeerd. Misschien had ik wel iets meer geduld moeten hebben, alhoewel onze honden liefst meteen weer aan de slag moeten en je niet altijd de luxe van geduld hebben kunt.
Door sylvia
Leo schreef:

Wie weet Truus doen we er nog eens iets mee, voorlopig delen we allemaal onze kennis en ervaringen alvast hier op Barfplaats!!
Is een goed idee,als die dierenartsen de info willen komen ze maar naar de bp,misschien lezen ze de rest ook nog :D
Door Lizzy
Gne gne gne, ja, de meeste dierenartsen zullen het leuk vinden, dit forum.... (kuch)!

Wel jammer dat als je in google staartbreuk invult je niet op Barfplaats uit komt.... Hoe zorgen we dat dit veranderd?
Door sylvia
Door de topic naam te veranderen in staartbreuk denk ik. Zo kom ik ook wel fora tegen bij google door dat ze een topic hebben die zo heet.
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 04 feb 2004, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door