Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
tieneke schreef: Is de 3 euro voor uitgebeend vlees?
nee, denk ik dus niet.
denk dat dus de geitenbouten 3 euro de kilo kosten, en dan kan hij het wel voor je uitbenen.
maar goed, dan blijft volgens mij dus maar de helft aan vlees over.
dus wordt het 'puur vlees' 6 euro de kilo.

maar: ik kan me vergissen !
Door roefus
tieneke schreef: Als je voor 10 kilo 30 euro moet betalen en het hierna nog bewerkt wordt door de slager is het een duur lappie vlees ;)
precies, zat ik dus ook zo te denken.
Door roefus
Bullekes schreef: dan is het erg duur niemand anders tips voor spiervlees in de buurt van venray. Heb nu als spiervlees: kip en rund en pas vanaf oktober weer struis en hert... dus moet dat overbruggen met iets anders :'(
maar waarom pak je dan geen bevleesde geitenrib of lamsrib of lamsnek of zoiets.
daar zit dan toch net zo goed ook vlees aan.
en dan lijkt het me niet zo erg om voor de rest 'alleen maar' aan te vullen met rund en kip.
omdat ze dan toch vanzelf ook geiten- en lamsvlees binnen krijgen.
toch?
Door ~Joke~
Bullekes schreef: Ik heb gevraagd aan de islamistische slager welk vleses hij had nu wilde ik dus het geitenvlees nemen hij schreef er dit over:

Geitenvlees zonder bot hebben we niet in het assortiment, maar de meeste
mensen die dat willen kopen gewoon de geitenbouten en laten dat uitbenen.
dat kost per kilo 4,50 en 10 kilo voor 30,- dat is het beste vlees wat u
kunt nemen.

Wat word er bedoeld met uitbenen en moet ik dat dan zelf doen of doen ze dat voor je bij de slager??? ???
Ik vraag altijd vlees wat hij voor het gehakt gebruikt want ik was het uitbenen zat. Verder hield ik altijd maar zo weinig vlees over. Ik doe hetzelfde met schaapsvlees. Dan snijdt hij het ook nog even in hapklare brokken voor me ;)
Door Borke
tieneke schreef: Er zijn op Bp mensen die geitenribben geven.
Denk dat de geitenbout te hard is :-\
Geitenribben van het Islam Centrum in Rotterdam zijn prima, die zijn echt niet keihard.
Geitenbout is een dragend deel en moet je eigenlijk niet geven.
Als het zo uitkomt dan krijgt Borke het wel, maar hij laat bot wat te hard is gewoon liggen, maar dat doen beslist niet alle honden.
Door tieneke
AstridStraver schreef: Geitenbout is een dragend deel en moet je eigenlijk niet geven.
Als het zo uitkomt dan krijgt Borke het wel, maar hij laat bot wat te hard is gewoon liggen, maar dat doen beslist niet alle honden.
Hier zouden ze het dus gewoon doorslikken :-X
Door Borke
tieneke schreef: Hier zouden ze het dus gewoon doorslikken :-X
Da's foute boel :-\
Door roefus
AstridStraver schreef: Geitenribben van het Islam Centrum in Rotterdam zijn prima, die zijn echt niet keihard.
Geitenbout is een dragend deel en moet je eigenlijk niet geven.
Hee, bedankt voor je antwoord.
Dat geitenribben oké zijn, wist ik.
Maar ik vroeg me af wat er precies met 'de bout' bedoeld werd.
Als het van het dragend deel komt, dan is het dus niet goed.
Roefus zou het zeker niet in één keer doorslikken, die kauwt op álles.
Maar mijn ervaring met 'te hard' bot, is niet goed geweest.
Doe ik dus ook nooit weer.
Hier verkocht de Islamiet me lamsribben die volgens mij absoluut niet van 'lam' waren, maar doodleuk van schaap.
Dan krijgt hij ze wel nog met moeite gekauwd, maar ik vond veel botsplinters in de ontlasting en hij kreeg er ook diarree van.
Doe ik dus ook absoluut niet meer (al wist ik het eerst niet, dacht gewoon dat het lamsrib was).
Geen geitenbout dus !
Bedankt voor je antwoord.
Door Borke
'Bout' moet je zien als het dijbeen, inclusief de kop van het been wat in de heupkom past en zonder de 'knie'.
Ik weet niet hoe het precies in slagersvaktermen heet, maar zo heb je een idee waar we het over hebben.

Aan een bout zit dus prachtig veel vlees, een bout voor jezelf bereiden kan geheel of in delen in de oven klaargemaakt worden, het bot er uit snijden of met de lintzaag door de slager in plakken laten snijden.
Door nikèdog2000
als ik geit gaat halen vraag ik om een geit van 1 jaar
dan mag ik zeggen welk gedeelte ik wil
en dat is vaaf de schouder tot aan de heup.
het hele midden stuk
en ik heb cavaliertjes en die eten echt alles op
Door Pauline
Bullekes schreef: maar vlees is wel duur daar of is al schaap, geit duur overal???
Ik betaal voor geitenribben 2 euro per kg. en voor geitenvlees (zonder bot) 3 euro per kg. De bout koop ik nooit.
Voor een half lam, diepvriesklaar gemaakt, betaal ik 5 euro per kg. en dat is ongeveer 12 kg.
Door roefus
Pauline schreef: Ik betaal voor geitenribben 2 euro per kg. en voor geitenvlees (zonder bot) 3 euro per kg. De bout koop ik nooit.
Voor een half lam, diepvriesklaar gemaakt, betaal ik 5 euro per kg. en dat is ongeveer 12 kg.
Hee, dit klinkt anders.
Dan zou de prijs dus tóch voor het uitgebeende vlees gelden.
Ik zal morgen eens bellen.
Bedankt.
Door Pauline
roefus schreef: Hee, dit klinkt anders.
Dan zou de prijs dus tóch voor het uitgebeende vlees gelden.
Ik zal morgen eens bellen.
Bedankt.
Sorry, was er vergeten bij te zetten dat het wel bij mijn eigenste slachthuis in Oldenzaal is! Maar het is een goede indicatie qua betaling hoor. Het is ook een islamitisch slachthuis en over de prijs valt altijd te praten.
Door tieneke
AstridStraver schreef: Da's foute boel :-\
Ja het zijn een stelletje wilde zwijnen die 2, echt ongelooflijk gewoon!
Vanavond hadden ze weer eend en echt de bak sprongen ze net niet uit mijn handen,buiten ieder hun portie en ze kauwen en kraken even en zijn dan alweer klaar,stelletje smerige varkens! >:(
Vanmorgen hadden ze kippennekken en rundvlees plus groenten/ei de bakken waren leeg voor ik mij omdraaide ::)
Je krijg in april wel een live-show te zien ;) ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door