Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
Rovanna schreef: De pens die ik heb, ruikt niet :P
Huh...? da's toch dezelfde die ik voer?
Ik heb dan de gesneden pens en ik vind die wel behoorlijk ruiken en niet mijn favoriete geurtje.
Door MoniqueAppels
AstridStraver schreef: Huh...? da's toch dezelfde die ik voer?
Ik heb dan de gesneden pens en ik vind die wel behoorlijk ruiken en niet mijn favoriete geurtje.
Ik voer alleen penslappen maar ik heb geen last van de lucht (misschien moet ik het zo omschrijven). Wat ik wel vind stinken is Fytomix van Bibi
Door Borke
Rovanna schreef: Ik voer alleen penslappen maar ik heb geen last van de lucht (misschien moet ik het zo omschrijven). Wat ik wel vind stinken is Fytomix van Bibi
OK en mijn associatie bij de fyto is gesneden pens, zou best kunnen dat het gesneden meer geur afgeeft.
Door nickie
ik geef van die kleine gedroogde visjes die je bij de kattenafdeling van de winkel ziet.

mogen honden die hebben dan, zit daar niet veel te veel zout in ???
Groetjes Nickie :-*
Door Nelly
Rovanna schreef: Ik wil geen oordeel vellen over Smuldier want ik ken het niet (heb het in een ver verleden eens aan een pup gevoerd een paar keer maar dat is lang geleden) maar als een voer stinkt, zou ik het niet aan mijn honden voeren.
Smuldier stinkt in mijn neus, maar kennelijk niet in die van de honden. Het ruikt ook niet bedorven of zo, maar gewoon nogal erg penserig; en nogmaals, de honden (en 2 van de katten) vinden het heerlijk, ze vreten de bak er bijna bij op.
Door Qwertu
Hautesse schreef: Het is niet dat ik niet open sta voor iets nieuws anders was ik niet op dit forum terecht gekomen....maar ik ben misschien een "droogkloot" en ik eet ok niet iets wat ik niet lust en ik ben een zeikerd als ik iets niet ken of niet meteen lekker vindt eet ik het niet meer en ik weet dat Hautesse (mijn teef) een hele moeilijke eter is en ik heb eindelijk brokken gevonden die ze eet en waar ze het ook goed op doet!
Kalligino is een alles eter...dus ik denk dat hij er werl an zal willen wennen....en wat ik bedoel met overtuigen is dat ik gewoon verhalen wil horen en het liefst honden/katten zou willen zien die niet op vers staan en die wel op vers staan zodat ik kan zien wat het verschil is!zodat ik zelf kan zien dat het ook echt goed is voor mijn hond!
Woont er iemand bij mij in de buurt die zijn honde nop vers heeft staan?
Ik woon zelf in Brabant Grave en werk in Nijmegen...dus laat maar weten ik sta open voor alles!

Lieke ;)
Ik vind het goed dat je het onder de loep neemt. Je mag best kritisch zijn!
Maar kijk dan ook kritisch naar de brokken.

En als je ziet dat je hond zieker wordt doordat zij dat voer krijgt, word je ook onzeker.
Allemaal heel erg begrijpelijk (vind ik )

Verdiep jezelf gewoon goed in alle zaken zoals spijsvertering e.d. En als je niet overtuigd bent: het moet niet hoor! (al denk ik dat veel mensen hier het wel heel erg graag zouden willen zien ;D )

Dit is een al wat ouder berichtje, dus ik ben wel benieuwd hoe je er nu tegenover staat?
Door tieneke
Nelly schreef: Smuldier stinkt in mijn neus, maar kennelijk niet in die van de honden. Het ruikt ook niet bedorven of zo, maar gewoon nogal erg penserig; en nogmaals, de honden (en 2 van de katten) vinden het heerlijk, ze vreten de bak er bijna bij op.
Smuldier vind ik zelf nogal verrot ruiken maar Kobus at het graag.
Hoe harder het stonk des te meer stond hij te likken.
Door Qwertu
tieneke schreef: Smuldier vind ik zelf nogal verrot ruiken maar Kobus at het graag.
Hoe harder het stonk des te meer stond hij te likken.
Ik heb de eerste paar keren bij het CB voeren het overgegoten met kokend water, dat ruikt dan ook niet echt lekker :-X
Door tieneke
Qwertu schreef: Ik heb de eerste paar keren bij het CB voeren het overgegoten met kokend water, dat ruikt dan ook niet echt lekker :-X
Zolang de hondjes het lekker vinden ;D ;D :P
Door Hautesse
Ik kijk niet meer zo vaak op BP moet ik zeggen :-[

Maar ik ben nu bezig met Kalligino over te zetten op Barf...maar dat is nog niet zo makkelijk..hij is zo gewend aan zijn brok dat hij soms geen vlees wil eten...en ik heb het probleem dat ik hem al gauw zielig ga vinden (wat hij niet is) en dat heeft hij ook door...hij is best wel mager en wil hem graag wat dikker hebben..dus als hij een dag niet eet ga ik hem al gauw weer wat geven zodat hij toch iets binnen heeft!

Lieke ;)

maar tips zijn altijd welkom!
Door Qwertu
Je zegt het zelf al: hij is niet zielig ;)

Ik denk dat je gewoon moet volhouden, en geloof me als ze eenmaal gewend zijn aan de smaak van rauw vlees, dan wordt het moeilijk om ze nog brokjes voor te zetten volgens mij ;D

Maar je bent dus nog niet overtuigd hoor ik?
Laatst gewijzigd door Qwertu op zo 19 feb 2006, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Volgens mij heeft hij wel in de gate dat jij hem zielig vindt en is dat ook het probleem.
Door Laura2004
Lizzy schreef: Volgens mij heeft hij wel in de gate dat jij hem zielig vindt en is dat ook het probleem.
Ja, dat was bij Kai ook zo. Hoe meer ik er een probleem van maakte dat hij niet wilde eten, hoe minder hij ging eten. En op een gegeven moment had ik besloten dat hij 3 min de tijd had om aan zijn eten te beginnen en als hij dat niet deed, haalde ik zijn bak weg en dan mocht hij het de volgende dag weer proberen. En langzaam aan ging hij sommige dingen weer eten (wel met lange tanden hoor) en nu kan ik het bijna niet geloven, maar hij eet zelfs lever. Hij wordt helemaal gek als ik hem zijn eten geeft, hij vindt alles lekker en ik moet zelfs opletten dat hij niet te dik wordt (hij was echt broodmager).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door