Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Duco
Duco krijgt nu 11 dagen Carnibest en geen brokken meer.
Het eten gaat nu prima en zijn ontlasting is ook perfect. Ik ben met de hoeveelheid Zymoralpoeder (voor zijn alvleesklier) terug gegaan naar nog maar 30% van de hoeveelheid die hij over zijn brokken kreeg.
Hij is bezeten op cb dus dat is ook mooi meegenomen.
Wat ik nu de laatste paar dagen merk is dat hij last heeft van verharen en de haren in zijn nek zijn vochtig en voelen kleverig aan. Als ik er een kam of borstel door haal dan komen er kleverige haren uit.
Hoort dit ook bij de omschakeling naar cb? Dat de rottigheid er nu uit komt? Verder heeft hij wat meer jeuk.
Door Cathelijn
Duco schreef: Duco krijgt nu 11 dagen Carnibest en geen brokken meer.
Het eten gaat nu prima en zijn ontlasting is ook perfect. Ik ben met de hoeveelheid Zymoralpoeder (voor zijn alvleesklier) terug gegaan naar nog maar 30% van de hoeveelheid die hij over zijn brokken kreeg.
Hij is bezeten op cb dus dat is ook mooi meegenomen.
Wat ik nu de laatste paar dagen merk is dat hij last heeft van verharen en de haren in zijn nek zijn vochtig en voelen kleverig aan. Als ik er een kam of borstel door haal dan komen er kleverige haren uit.
Hoort dit ook bij de omschakeling naar cb? Dat de rottigheid er nu uit komt? Verder heeft hij wat meer jeuk.

Fijn dat het eten nu zoveel beter gaat!

En ja, het verharen zou het ontgiftigen kunnen zijn.
Misschien is het voor hem lekker als je hem af en toe even opfrist?
Door judith1967
Kan idd ontgiften zijn.Mijn hond heeft een hele mooie glimmende vacht gekregen,het lijkt ook net of zijn vachtkleur(zwart/roodbruin)ook dieper van kleur is geworden.
Neee,ben over cb erg tevreden
Laatst gewijzigd door judith1967 op vr 13 jan 2006, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Duco
Heeft er iemand ervaring met Vloeibaar schapenvet van Biofood?

VLOEIBAAR SCHAPENVET

Dit product is een combinatie van schapenvet, zonnebloemolie en zalmolie. Schapenvet heeft de eigenschap een beschermend laagje op de darmen aan te brengen en daarmee de vertering te verzachten. Zonnebloemolie heeft een zeer hoog gehalte aan meervoudig onverzadigde vetzuren, met name linolzuur en omega 6 vetzuren. Zalmolie is rijk aan omega 3 en 9 vetzuren. Het product is verrijkt met emulgatoren om de vertering/opname te vergemakkelijken en gestabiliseerd met natuurlijk tocopherol (vit. E)
Dit product geeft de ideale combinatie van vetzuren welke een verbetering geeft van de vertering (betere voedselopname, minder ontlasting), gunstig is voor hart en bloedvaten en een stralende vacht opleverd.

De 8400 K/Cal per kg zorgen er bij dagelijks gebruik voor dat u minder gaat voeren.
Door Angelique
Duco schreef: Heeft er iemand ervaring met Vloeibaar schapenvet van Biofood?

VLOEIBAAR SCHAPENVET

Dit product is een combinatie van schapenvet, zonnebloemolie en zalmolie. Schapenvet heeft de eigenschap een beschermend laagje op de darmen aan te brengen en daarmee de vertering te verzachten. Zonnebloemolie heeft een zeer hoog gehalte aan meervoudig onverzadigde vetzuren, met name linolzuur en omega 6 vetzuren. Zalmolie is rijk aan omega 3 en 9 vetzuren. Het product is verrijkt met emulgatoren om de vertering/opname te vergemakkelijken en gestabiliseerd met natuurlijk tocopherol (vit. E)
Dit product geeft de ideale combinatie van vetzuren welke een verbetering geeft van de vertering (betere voedselopname, minder ontlasting), gunstig is voor hart en bloedvaten en een stralende vacht opleverd.

De 8400 K/Cal per kg zorgen er bij dagelijks gebruik voor dat u minder gaat voeren.

Een stralende vacht zal het wel opleveren, soms zelfs een ranzige vette vacht i.v.m. teveel olietjes op 1 hoop.
Van mij mag de hele fles zo de kliko in, voegt naar mijn idee weinig toe aan een vers dieet.
Heb je je ook al eens afgevraagd hoe dat spul onbewerkt kan zijn en toch vloeibaar?
Door Duco
Angelique schreef: Een stralende vacht zal het wel opleveren, soms zelfs een ranzige vette vacht i.v.m. teveel olietjes op 1 hoop.
Van mij mag de hele fles zo de kliko in, voegt naar mijn idee weinig toe aan een vers dieet.
Heb je je ook al eens afgevraagd hoe dat spul onbewerkt kan zijn en toch vloeibaar?
Nu heeft hij bijna helemaal geen vacht meer en wordt hij elke dag nog steeds kaler. Tevens is zijn huid schilferig en jeukt heel erg. Hij krabt de huid dan kapot waardoor er korstjes ontstaan en dan wordt het allemaal nog erger. Hij krijgt dan ook een olifantenhuid. In het ziekenhuis kunnen ze alleen maar elke keer een antibioticakuur geven en daardoor een hoop geld uit je zak kloppen en verder kunnen ze me ook niet helpen. Hij heeft allergietesten gehad en daar komt niets uit. Duco staat nu ongeveer 4 weken op cb. Ik kijk het nog even aan en als het dan niet beter wordt dan ga ik overwegen om hem in te laten slapen. Hij tobt nu al meer dan twee jaar met zijn huid en vacht en ik weet niet meer wat ik er aan moet doen.
Laatst gewijzigd door Duco op za 21 jan 2006, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
Duco schreef: Nu heeft hij bijna helemaal geen vacht meer en wordt hij elke dag nog steeds kaler. Tevens is zijn huid schilferig en jeukt heel erg. Hij krabt de huid dan kapot waardoor er korstjes ontstaan en dan wordt het allemaal nog erger. Hij krijgt dan ook een olifantenhuid. In het ziekenhuis kunnen ze alleen maar elke keer een antibioticakuur geven en daardoor een hoop geld uit je zak kloppen en verder kunnen ze me ook niet helpen. Hij heeft allergietesten gehad en daar komt niets uit. Duco staat nu ongeveer 4 weken op cb. Ik kijk het nog even aan en als het dan niet beter wordt dan ga ik overwegen om hem in te laten slapen. Hij tobt nu al meer dan twee jaar met zijn huid en vacht en ik weet niet meer wat ik er aan moet doen.

hou vol!
Als je hond al twee jaar tobt met zijn huid dan kun je bijna niet verwachten dat het met 4 weken fatsoenlijke voeding over is!
Ik zou bij de hema (ik weet niet of je in NL woont) Visolie EXTRA capsules kopen, waar ook borage olie in zit, en dat over het voer doen. En geef de huid ook de kans om te herstellen!

Vaak zie je dat met name huidproblemen eerst erger worden als een hond over gaat op vers, daarna gaat het alleen maar beter.
Door Duco
Vandaag heeft Duco zijn jaarlijkse inenting gehad.
Ik heb hem gewogen en hij is sinds 3-12--2005 2,5 kg afgevallen. Hij weegt nu nog maar een schamele 29,4 kg terwijl 40 kg normaal zou zijn :(. Hij krijgt reeds 1300 gr carnibest per dag en dat lijkt nog te weinig te zijn.
Iemand een idee of ik dat nog verder moet gaan opvoeren naar bijv. 1500 gram per dag? :-\
Door Angelique
Duco schreef: Vandaag heeft Duco zijn jaarlijkse inenting gehad.
Ik heb hem gewogen en hij is sinds 3-12--2005 2,5 kg afgevallen. Hij weegt nu nog maar een schamele 29,4 kg terwijl 40 kg normaal zou zijn :(. Hij krijgt reeds 1300 gr carnibest per dag en dat lijkt nog te weinig te zijn.
Iemand een idee of ik dat nog verder moet gaan opvoeren naar bijv. 1500 gram per dag? :-\
Ow ow, je ent alleen gezonde honden :-\

Wat het bijvoeren aangaat zou ik als ik jou was liever stukken spiervlees gan bijvoeren ipv de hoevelehied kvv verhogen. Ten eerste heb je kans als je zoveel gaat geven dat het niet meer goed opgenomen wordt en ten tweede krijgt die nu al een behoorlijke berg en waaar is dan je taxje.
Probeer bij een slager/slachter oid kopvlees of afsnijdsels te scoren, dat zal 'm op zeker goed in gewicht aanzetten.
Door Lizzy
Ik ben lichterlijk over m'n toeren, eerlijk gezegd.... :(.

Op 21 januari vind je het zo slecht met hem gaan dat je overweegt hem in te laten slapen. En dan wordt deze arme hond daarna toch gevaccineerd?

Ik kan hier echt niet over uit.... Ik zou graag een keer een gesprekje voeren met je dierenarts, die deze kapitale fout/blunder heeft gemaakt >:(. Laat je DA zijn bijsluiters eens lezen! Alleen volstrekt gezonde honden mogen geent worden. Deze hond had dus nooit gevaccineerd mogen worden en het is te hopen dat hij dit aan kan......

Waarom ga je niet eens naar een holistisch dierenarts? Deze problemen zijn, vind ik, veel te ernstig voor thuismedicatie. Hoewel ik hem direct over zou zetten op Duck Pancreas, zou ik ook direct een holistisch DA bellen. Bijv: http://www.holistischedierenartsen.nl/
Door karin2
Hier breekt mijn klomp van >:(

en dat noemt zich dan dierenarts :(

een ziek dier ent je NIet !

ook zieke mensen trouwens niet !
Door Duco
Lizzy schreef: Ik ben lichterlijk over m'n toeren, eerlijk gezegd.... :(.

Op 21 januari vind je het zo slecht met hem gaan dat je overweegt hem in te laten slapen. En dan wordt deze arme hond daarna toch gevaccineerd?

Ik kan hier echt niet over uit.... Ik zou graag een keer een gesprekje voeren met je dierenarts, die deze kapitale fout/blunder heeft gemaakt >:(. Laat je DA zijn bijsluiters eens lezen! Alleen volstrekt gezonde honden mogen geent worden. Deze hond had dus nooit gevaccineerd mogen worden en het is te hopen dat hij dit aan kan......

Waarom ga je niet eens naar een holistisch dierenarts? Deze problemen zijn, vind ik, veel te ernstig voor thuismedicatie. Hoewel ik hem direct over zou zetten op Duck Pancreas, zou ik ook direct een holistisch DA bellen. Bijv: http://www.holistischedierenartsen.nl/
Waarom overzetten op Duck Pancreas?

Het was in het dierenziekenhuis Rotterdam .
Laatst gewijzigd door Duco op do 26 jan 2006, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
Ik vind het gewoon ronduit schandalig dat er dierenartsen zijn die een dier in deze conditie gewoon enten, hebben deze lui zitten slapen tijdens de les, en hebben ze ook nog nooit enige bijsluiter gelezen .
Het lijkt onderhand wel gewoon kwakzalverij >:(
Door Duco
sylvia schreef: Ik vind het gewoon ronduit schandalig dat er dierenartsen zijn die een dier in deze conditie gewoon enten, hebben deze lui zitten slapen tijdens de les, en hebben ze ook nog nooit enige bijsluiter gelezen .
Het lijkt onderhand wel gewoon kwakzalverij >:(
Ik ga morgen bellen, en vragen hoe het kan?
Ik heb het nooit gehoord dat het niet mocht maar in een dierenziekenhuis hoort men dat toch te weten zou je zeggen. >:(
Ik hou jullie op de hoogte. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door