Filou schreef:
maar stel nu dat dat hier "gewoon" is... hoe kan ik dan vuile pens gaan geven aan Filou??? ???
Ik denk, maar dan moeten anderen maar even mee denken, dat als veelal alle dieren wormbesmetting hebben, en dus de geleverde pens bijna altijd wormen hebben, dat ik dan zou gaan uitzoeken om welke wormen het gaat, en indien het een worm soort is die niet een besmetting bij mijn hond zou opleveren dat ik het dan zou overwegen alsnog te voeren al dan niet schoongewassen. Het idee is natuurlijk niet prettig, maar je kan pens wassen tot je een ons weeg, nog zal je niet weten of er eitjes achterblijven, tenzij je dus meer weet over de type worm en weet dat het niet een wormbesmetting bij je hond zou opleveren, zou ik het voorlopig niet doen. Ik denk dat je eerst eens in de literatuur moet duiken (of een veearts vinden die jou wil helpen aan je informatie). Ik ben ook niet op de hoogte van de wormbesmettingen in jou deel van de wereld, maar zal ook ongetwijfeld wel wat kunnen vinden. Heb jij maar een pens gekregen, of waren het meerdere? en bevatten alle pensen dan wormen? Indien nodig wil ik wel helpen met research

als je dat wil hoor, maar eerst zou ik proberen te achterhalen of dit normaal is, of dat het een incident was.