Ik heb 'm overigens gekocht op aanraden van de verkoper, terwijl ik eerst zelf zo'n aardewerken bak met van die leuke gekleurde strepen/hondenpootjes erop in gedachten had.

Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Dat verhaal over het voorkomen van maagtorsies met voerstandaard is gewoon achterhaalt.... helaas... (was dat maar het ei van Columbus...). Nu zou ik een hond en een wolf niet helemaal willen vergelijken want honden zijn gefokt met totaal andere lichaamsbouwen dan de oorsprong (misschien was dat niet zo slim???). Maar een voerstandaard helpt dus zeker niet bij het voorkomen van een maagstandaard.Maar kan het kwaad om ze wel uit een standaard te laten eten?
Robert Koncarevic schreef: Maar kan het kwaad om ze wel uit een standaard te laten eten?Ik weet het eerlijk gezegd niet... Maar sinds een aantal jaar lees ik op diverse sites dat het geven van eten uit een verhoogde standaard de kans op maagtorsie vergroot. In plaats van verkleind. Als dat werkelijk het geval is (en ik durf het echt niet te zeggen): ja, dan kan het dus wel kwaad.....
Lizzy schreef: Ik weet het eerlijk gezegd niet... Maar sinds een aantal jaar lees ik op diverse sites dat het geven van eten uit een verhoogde standaard de kans op maagtorsie vergroot. In plaats van verkleind. Als dat werkelijk het geval is (en ik durf het echt niet te zeggen): ja, dan kan het dus wel kwaad.....Zo'n jaar of 2 geleden is er een redelijk groot onderzoek geweest naar maagdraaiingen en daar kwam uit dat die standaards de kans zou verhogen. Nu zal iedereen wel uit dezelfde bron z'n info halen, net als daarvoor toen het net andersom was. Grote verschil is alleen dat de dingen die men altijd noemde zoals spelen na het eten, op hoogte eten, maaltijd verdelen zaken waren waarvan men het vermoeden had dat deze in verband konden worden gelegd met maagdraaiingen en het onderzoek van 2 jaar geleden een onderzoek was waarbij ze de achtergronden van tig honden die aangeboden werden met maagdraaiing na zijn gaan trekken een naar de grootste gemene delers zijn gaan zoeken.
son schreef: nog nooit gehoord.Ja, en dit is dus echt een broodje aap. Een hond eet hoeveel minuten per dag? Per week? Van dat eventjes door de pootjes staan krijgt een hond geen ED. Zouden alle wolven ED hebben. En niks is minder waar.
zelf gebruik ik standaard omdat ze in de dierenwinkel hadden gezegt dat het beter is voor hun voorpoten,moeten ze niet zo doorhangen,zeker bij honden met bv ED
sonja