Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ike
o getver, wat kl*te, hoop dat ie snel zover opknapt dat ze hem verder kunnen onderzoeken! heel veel sterkte :-*
Door conleeuw
oh wat shit zeg, ik hoop dat de koorts snel afneemt en dat de knobbel verwijderd kan worden. Heel veel sterkte ermee. :-*
Door Charlie Angel
Wat vreselijk zeg, ik hoop dat Lothar snel weer wat opknapt en dat de knobbel verwijdert kan worden.
Sterkte! :-*
Door Lind@
Dank je ;)
Die koorts heeft er niks mee te maken zei de da, maar toch is het wel vreemd dat hij dat nu voor de 2e keer in 4 weken heeft.
Door diana
ik hoop dat ze het toch vet mis hebben en dat het een ontsteking is .
Waar hij nu dan die koorts van heeft .
Als ik ook maar iets voor je kan doen weet je mijn nummer he .
ben dr zo!
Laatst gewijzigd door diana op ma 16 jan 2006, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
Volgens Tannetje kunnen ze uit het bloed niet zien of het om een kwaadaardig gezwel gaat.
Ik denk zelf ook alleen als ze de verwijderde tumor nakijken Linda.Zo ging dat bij Timo in ieder geval. Hoop zo dat het allemaal goed komt :-*.
Die koorts kan ook te maken hebben met een ontsteking natuurlijk.Pffff...ik ga onwijs duimen meis!
Wat een onzekerheid he :-\?
Door tieneke
Bij Kobus werd ook het weggehaald weefsel naderhand onderzocht,ze kunnen wel vaak meteen zien of het er veel anders uitziet dan gezond weefsel.
Onze Da zei toen dat het er vrij goed uitzag.
De uitslag was gelukkig goed!
Door Hitam
Een mastocytoom kun je wel herkennen, maar die kunnen ook erg varieren in kwaadaardigheid.
Door Truus
Hitam schreef: Een mastocytoom kun je wel herkennen, maar die kunnen ook erg varieren in kwaadaardigheid.
Kunnen ze die herkennen doormiddel van een punctie?
Heeft bloedonderzoek wel zin?
Laatst gewijzigd door Truus op ma 16 jan 2006, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lind@
Dat het een Mastocytoom is is door het lab vastgesteld waar ze het spul naartoe hadden gestuurd.
Als de bult eruit is gesneden wordt hij ook weer opgestuurd.
Het bloed-en urineonderzoek wil hij gewoon doen om te kijken of er nog meer speelt dan alleen die tumor. Zoals suiker bijv.
De dierenarts zei ook dat hij waarschijnlijk ergens een ontsteking heeft vanwaar die koorts vandaan komt, maar waar???
Hij wil Lothar gewoon effe GOED onderzoeken, en daar ben ik wel blij om. Mijn vorige da zou daar niet opkomen denk ik.
Door Hitam
Ja, dat is wel zo veilig. Want die koorts is wel raar.
Bloedonderzoek of een punctie is niet hetzelfde. Bij een punctie prik je in de bult en haal je er wat cellen uit die je opstuurt. In een mastocytoom zitten mastcellen en die zijn wel herkenbaar.
Door Lind@
Even een update-je:
Ik heb al Lothars' gegevens bij mijn oude da opgehaald en bij de nieuwe gebracht. Wat neemt die man een tijd voor je zeg! Alles wordt heel rustig en duidelijk uitgelegd.
De uitslag van het biopt was dus een mastocytoom en er waren ook cellen gevonden die duiden op een ontsteking.
Het gekke is, dat ik de bult niet meer kan voelen. Ja als ik heeel goed wroet, denk ik hem soms nog enigszins te voelen.
Ik heb dit de da verteld en die zei dat er vaak om een mastocytoom ontstoken weefsel zit. Door de antibiotica die hij nu krijgt vanwege de koorts, is die ontsteking weg en het bultje dus kleiner.
Maar als we het bultje niet kunnen vinden, kan hij ook niet weggehaald worden natuurlijk.
Hij moet eerst zijn ab-kuur afmaken en die is maandag klaar. Dan moet ik komen voor bloed- en urineonderzoek en dan hopen dat we het bultje kunnen traceren en hij dus geopereerd kan worden.
Laatst gewijzigd door Lind@ op za 21 jan 2006, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diana
Maar
allemaal dus toch gunstig
hoe kleiner hoe beter!!!!!
En ja Heslinga neemt wel de tijd.
En dat is ohh zo belangrijk!!!!
Door Hitam
Ik gok er nog steeds op dat het een ontsteking was van die injectie. Kennelijk zitten er wat mastcellen bij, maar dat kan bij een ontsteking waarschijnlijk wel. Wegisweg.
Door Lind@
Tsja ik weet het niet, heb er geen verstand van. Maar de da zei dat de uitslag van het biopt er niet om liegt.
Ik zal het eens opperen, of het niet alleen van die injectie van 4 weken geleden kan komen. Nu weet ik niet of die op exact die plek is gegeven, maar wel ongeveer daar.
We zullen wel zien. Ik houd jullie op de hoogte.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door