Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lind@
Ik was nog vergeten te vertellen dat Lothar een week of twee geleden opeens heel erg rilde na het uitlaten, hij was echt opeens ziek. Meteen naar de dierenarts gereden want ik schrok me rot, nu ben ik best een paniekzaaier af en toe, maar ik dacht dat hij erbij neer zou vallen, zo rilde hij. Hij had koorts en de dierenarts dacht aan een griepje ofzo, wist het eigenlijk niet precies. Zou dat er ook mee te maken gehad hebben?
Phoe, Truus, ben wel heel blij te lezen dat het nu gewoon weer goed gaat met Timo!! Het kan dus gewoon heel goed aflopen! Maar je denkt meteen het ergste he?
Laatst gewijzigd door Lind@ op vr 13 jan 2006, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
He bah wat een vervelend nieuws allemaal :-\
Heel veel sterkte en ik hoop dat het al met al nog mee gaat vallen :-*
Door Lizzy
Lind@ schreef: Ik was nog vergeten te vertellen dat Lothar een week of twee geleden opeens heel erg rilde na het uitlaten, hij was echt opeens ziek. Meteen naar de dierenarts gereden want ik schrok me rot, nu ben ik best een paniekzaaier af en toe, maar ik dacht dat hij erbij neer zou vallen, zo rilde hij. Hij had koorts en de dierenarts dacht aan een griepje ofzo, wist het eigenlijk niet precies. Zou dat er ook mee te maken gehad hebben?
Phoe, Truus, ben wel heel blij te lezen dat het nu gewoon weer goed gaat met Timo!! Het kan dus gewoon heel goed aflopen! Maar je denkt meteen het ergste he?
Ik denk dat dat eerder toeval is geweest... Overigens zijn er wel verschillen in kwaadaardig en kwaadaardig. Het ene type tumor heeft bijv. ook eerder de neiging om uit te zaaien als de ander. Maar ik vrees dat je nu niets anders kan als weg laten halen en op laten sturen en afwachten op de resultaten... Pfff, wat een toestand... sterkte meis!
Door herder_lover
he bah, dat is geen leuk nieuws :(
Ik wens je veel sterkte dit weekend en uiteraard ook volgende week.... Denk positief, dat is het beste :-*
Door Sanyo
Laat je niet gek maken!
Sanne heeft een bloemkoolvormig gezwel gehad aan de zijkant van haar tong. De da vond het er absoluut niet goed uitzien.
Omdat de ligging zo moeilijk was zijn we door gestuurd naar een chirurg. Ook zij vond het er niet goed uitzien. Ze heeft er eerst een biopt uitgesneden, omdat als het echt zo kwaadaardig zou zijn, het er met een extra omvang van 3 cm rondom eruit gesneden zou moeten worden!
We zaten giga in de rats.
Totdat de uitslag kwam! Er was helemaal niets aan de hand, het waren normale cellen, waarschijnlijk een woekering na een beschading van het kluiven op iets.

Je kunt er dus niets van zeggen totdat het weggehaalde weefsel is onderzocht!
Sterkte met het wachten, je denkt inderdaad meteen het ergste, maar het kan ook super meevallen!
Door Ivonne
Bij Bas heb ik een keer een bultje gevonden; biopt laten nemen, de DA belde zelf om de uitslag door te geven en nog geen twee dagen later ging Bas onder het mes. Ook dat ding is opgestuurd en ja het was kwaardaardig (dat was al duidelijk door het biopt) maar ook bij Bas geen idee hoe het in de toekomst zou gaan. Dit was anderhalf jaar geleden. Tot zover gaat het goed en heb ik niets meer gevonden maar bultjes laat ik sowieso weghalen met dit in mijn achterhoofd. Liever een bultje "onnodig" weggehaald dan een per abuis niet die wel weg had gemoeten.

Sterkte!
Door Lind@
Ik heb nu al een aantal positieve verhalen gelezen hier, en dat stelt me wel gerust.
Dank jullie wel voor de reakties!
Door diana
daar ben ik het helemaal mee eens hoor .
en Linda,
ik Spreek je nog wel
wanneer je geen goed gevoel hebt bij deze d.a zoals je vandaag vertelde liet ik hem nooit in mijn hond snijden.
Door Hitam
Lind@ schreef: Ik was nog vergeten te vertellen dat Lothar een week of twee geleden opeens heel erg rilde na het uitlaten, hij was echt opeens ziek. Meteen naar de dierenarts gereden want ik schrok me rot, nu ben ik best een paniekzaaier af en toe, maar ik dacht dat hij erbij neer zou vallen, zo rilde hij. Hij had koorts en de dierenarts dacht aan een griepje ofzo, wist het eigenlijk niet precies. Zou dat er ook mee te maken gehad hebben?
Ik denk niet dat dit door een tumor veroorzaakt kan worden, maar heeft hij toen geen injectie gehad op die plek?
Door diana
jaa daar dacht ik ook aan
Boy heeft een keer weken rondgelopen met zo,n bult !!!
dat kwam door een kennelhoestinjectie daar reageerde hij enorm op
die krijgt hij ook never meer
Door Lind@
Vanmorgen heel vroeg weggegaan en ik kom thuis ligt Lothar weer zo gigantisch te shaken.
Dit had hij 4 weken geleden ook al; hoge koorts maar verder kon de da niks ontdekken.
Ik heb de da gebeld of ik zometeen langs kan komen en dat kon niet. Ik vertrouwde het niet en heb meteen een andere da gebeld waar ik zometeen terecht kan. Ik moest de eerste da bellen om te vragen wat voor soort tumor het is die ze ontdekt hebben, en het is dus een Mastocytoom. Volgens de da waar ik zometeen heen ga kwaadaardig.
Hij kijkt Lothar zo na, en als hij niet te ziek is opereert hij hem morgen.
Ik ben gewoon niet tevreden over da nr. 1 Ik krijg altijd weinig info, en ik wil altijd graaaaaag alles weten!
Bovendien is het meer een vee-arts dan een huisdierenarts. Ik heb al een paar operaties daar laten doen, en elke keer zit ik achteraf nog met onbeantwoorde vragen.
Door Lizzy
Jeetje meis, wat een toestand.... wat een rare aanvallen heeft hij zeg..... getsie, ik hoop niet dat het een met het ander te maken heeft. En natuurlijk zwaar ruk dat het een kwaadaardig gezwel is.... He jasses Lind@, ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen......
Door Sonja
Hè bah! Veel sterkte met die operatie.
En misschien even contact opnemen met de Ottenhorst? Mijn ervaring is dat ze daar best wel bereid zijn om je meer info te geven.
Door judith1967
He getsie.Mijn Jimmy had ook ook gezwel op zijn buik,die hebben we weglaten halen,toen was Jimmy 13 jaar,wss wel kwaadaardig,maar hij is er nu nog,gelukkig,alhouwel er op dezelfde plek wel weer een bultje begint te komen.

Sterkte.
Door Lind@
Net terug van de da. 4 weken geleden had hij 40.6 nu net 40.4
Hij rilde en lag steeds te knikkebollen. De dierenarts kon niks vinden, operatie gaat morgen niet door ivm de koorts.
Hij heeft 2 spuiten gekregen, pijnstiller en antibiotica en tabletten meegekregen.
Eind van de week moet ik bellen hoe het gaat. Hij wil dan een bloed en urine onderzoek doen en de gegevens van de vorige dierenarts.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door