Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sanne
hoi,

ik heb al vraker geschreven over de diaree die tommie steeds heeft. Op mijn verzoek heeft de dierenarts zijn ontlasting laten onderzoeken en er is uitgekomen dat hij giarda heeft. Vanmiddag kan ik een kuurtje voor hem halen. Wie weet wat giarda precies is en is het ook besmettelijk voor andere honden?

sandra
Door crutz
Umi heeft het ook gehad

hier kan je meer lezen http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=1998

heb uiteindelijk na alle extreme verhalen over het bijna uitkoken van alle ruimtes waar de hond verblijft (tot aan het 10 cm afgraven van je tuin toe) toch maar weer eens de DA gebeld
en
niet te overdreven doen, als er geen pups (onder het jaar) op de club bij ons rondliepen hoefde ik ook de club niet in te lichten

ze moeten er uiteindelijk een soort van natuurlijke weerstand tegen opbouwen, alleen op het moment van besmetting (als die weerstand dus niet voldoende is) wel even met een kuurtje aanpakken

en omdat Umi nog zo jong is heb ik de 2 volwassen honden hier ook behandeld zodat ze dat niet weer door kunnen geven

Barfplaats wordt gesponsord door