Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
Hautesse schreef: ;Dgeduld heb ik nu wel lang genoeg gehad of niet? ;D

De plek is nog steeds warm...tips???

Lieke ;)
nog meer geduld, het koelt vanzelf af als de ontsteking minder wordt.
Door Lizzy
Is het misschien een idee om ook vitamine C en echinacea (extra forte van Bloem) te geven? Dat verhoogt de weerstand en volgens mij kan ze dat wel gebruiken!
Door 202spots
Ik zou 3-4 keer per dag inwrijven met de talc poeder, en dan s'nacht de zalf erop doen.
Door Jojo
Doet de sudocreme niets meer? Ik hoor links en rechts wel vaker over de wondere werking ervan en dacht er over het ook eens in huis te halen.
Ik kreeg laatst een serie hotspots het beste weg met..............hydrocortiderm ::)
Ik weet, het past niet binnen het plaatje ´natuurlijk´ maar als je al vele andere dingen geprobeert hebt moet er toch echt iets gaan gebeuren, ´t is voor het beestje ook niet fijn. En ja, er zit prednison in, maar het is maar heel lokaal en oppervlakkig dat het gebruikt wordt.
Meestal hoef je het maar een par dagen te gebruiken voor verbetering en kun je daarna weer gewoon verder met de ´natuurlijke´ middeltjes. ´t is een overweging hè? Zelf heb ik het gepakt omdat het ondanks de natuurlijk middeltjes het steeds erger werd, ik dacht ik kan nu beter die hydrocortiderm uit de kast halen, anders zit ik na het weekeind bij de da en krijgt hij een spuit prednison en een antibioticakuur, dat vond ik nog veel erger. Het jeukte gewoon als een tierelier en een langdurige ontsteking is toch ook niet echt bevordelijk voor het lichaam lijkt mij :-\
Ow, wat wel goed hielp was een paar keer daags schoondeppen met lauw water met opgeloste dode-zee zout! Ontsmet en helpt ook tegen de jeuk.
Door Jojo
Ow, ik las het topic net eens terug en begrijp dat er nog niet echt sprake is van een wond, of wel?
Op beginnende rode, jeukerige en twijfelachtige plekjes/bultjes doe ik altijd direct teatree olie van Tasman. Is ook jeukstillend, antibacterieel enzo.........
Door Hautesse
Nee er is geen sprake van een wond...maar de sudocrem werkt wel tegen de onrustige huid en het rood is ook minder...maar de plek blijft warm..maar daarvoor moest ik van een paar forumleden maar geluld mee hebben ;D

Lieke ;)
Door Femke
Loebas heeft hier in de zomer een joekel van een hotspot gehad. Nou met zo'n vacht in die hitte grijp ik écht wel naar de hydrocortiderm. Het werkt als een trein, en als je zag hoe snel die hotspot toen groter werd :o :o

Toen hij eenmaal 'droog' en minder vurig was overgestapt op de calendulan, maar eerst durfde ik dat toch niet te wagen :-\
Door Hautesse
de plek is zolang ik het insmeer met sudocrem niet meer rood geweest maar hij blijft wel warm...dus ik hou nog maar eff geduld ze heeft er voor zover ik zie aan haar geen last van!

Lieke ;)
Door DIB
wondspray (W-spray) van de Silverlinde, is desinfecterend en huidhelend. Geheel op basis van natuurlijke producten, essentiele olie. Werkt geweldig!

www.silverlinde.com of bij de paardendrogist.
Door Hobbes
Bij ons hielp Weleda Calendula baby-olie!

Er zit alleen sesamolie, kamille en calendula in: oplikken kan dus ook geen kwaad lijkt me. (wel de baby-olie nemen, Weleda heeft ook Calendula-massageolie)

NB: Hobbes had toen al 2 maanden enkele kale plekken die af en toe een beetje opengekrabt waren - kweet niet of je dat 'hotspot' mag noemen?

Ze waren in elk geval in een paar dagen weg!! (eerst kwam er een korstje op, en na een dag of 3 gingen er al haartjes groeien!)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door