Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Borke
Succes Elise, er zijn vast wel een aantal dingen die hij wel lust, hij hoeft toch niet iedere dag iets anders te eten.
Als hij met smaak voldoende variatie weet te eten en zijn conditie verbeterd dan is het toch toppie ;D

Ik weet wat voor worsteling dit kan zijn, heb het met onze poes Franny ook meegemaakt en uiteindeljik met groot succes ;D
Door Elise
[quote="AstridStraver"]
Succes Elise, er zijn vast wel een aantal dingen die hij wel lust, hij hoeft toch niet iedere dag iets anders te eten.
Als hij met smaak voldoende variatie weet te eten en zijn conditie verbeterd dan is het toch toppie ;D

Ik weet wat voor worsteling dit kan zijn, heb het met onze poes Franny ook meegemaakt en uiteindeljik met groot succes ;D
[/quote]

Ik heb de kwartel idd maar van zijn menu geschrapt, in plaats daarvan krijgt hij nog een extra dag hertenvlees, omdat ie daar echt van staat te watertanden zo lekker ;)
Door Elise
We zijn nu nog niet zo heel lang bezig, maar ik merk wel een aantal veranderingen bij Spike, ten goede trouwens. Maar ik wil het menu toch gaan aanpassen. Ik heb nu een paar dagen geen Bandit geitmix gevoerd en dat ging goed, vandaag weer geprobeerd en hij heeft weer jeuk + een paar bultjes. Ik denk dat hij zo reageerd op de visolie die erin zit :-\
Dus wil ik gaan overstappen op volledig BARF en wel met de volgende ingredienten om het voor ons betaalbaar te houden en omdat Spike voor sommige dingen zijn neus ophaalt.

Maandag:
- Kalkoen
- Hertenribben
Dinsdag:
- Struisvogelvlees
- Geitenribben
Woensdag:
- Hertenvlees
- Geitenvlees
Donderdag:
- Kalkoen
- Gans
Vrijdag:
- Hertenvlees
- Geitenribben
Zaterdag:
- Hertenribben
- Struisvogelvlees
Zondag:
- geitenvlees
- gans

Porties zijn ongeveer 250 gram per maaltijd. Daarnaast krijgt hij dan 3x in de week 250 gram groentenmix door zijn vlees heen.
Zuivel en ei en vis mag hij niet dus dat houdt op...

Dus ik zou zeggen: shoot ;) ;D
Door Lizzy
Wat ik niet op het menu zie staan is orgaanvlees van kalkoen, hert, geit, etc. Maar, misschien krijgt hij dat wel?

Ja, verder heb je mooie verschillende vleessoorten van 5 verschillende dieren afkomstig, dus dat is mooi. Groente geef je hem ook niet?

Ik weet niet of de geitenmix ook maiskiemolie bevat, maar anders zou hij ook daar slecht op gereageerd kunnen hebben. Welke veranderingen merk je trouwens, als ik vragen mag?
Door Elise
Hmm dus ik zou 2 maaltijden in de week beter kunnen vervangen door orgaanvlees?
Groenten krijgt hij 3x per week 250 gram, dus in totaal 750 gram.

De veranderingen die ik merk zijn dat zijn vacht aan de linkerzijde welke echt slecht was, langzaam weer dicht gaat groeien, dat zijn buik minder vurig rood is en zijn gedrag: hij haalt streken uit en heeft meer energie ;)
Door Elise
In de Bandit geitmix zit inderdaad naast de visolie ook maiskiemolie.

Zelf geef ik door de groentenmix een scheutje lijnzaadolie.
Door Borke
Spike boft toch maar met een baasje die dit allemaal voor hem uitzoekt, i.p.v. hem "gewoon"Prednison te geven ;D.

Mooi gevarieerd menu als je er orgaanvlees bij kunt geven!
Hoeveel ben je nu gemiddeld kwijt per dag?
Door Elise
[quote="AstridStraver"]
Hoeveel ben je nu gemiddeld kwijt per dag?
[/quote]

Dat varieert zo'n beetje van 2 euro tot 4 euro per dag denk ik, in ieder geval is het voor ons op deze manier betaalbaar/haalbaar :)

Ik zal in ieder geval nog orgaanvlees gaan teovoegen aan het menu, bedankt!
Door Borke
[quote="Elise"]
Dat varieert zo'n beetje van 2 euro tot 4 euro per dag denk ik, in ieder geval is het voor ons op deze manier betaalbaar/haalbaar :)
[/quote]
Dat valt me reuze mee!
Wat zou je per dag kwijt zijn als je CB eend of Bandit geit zou geven?
Wat als je brokken van de dierenarts en medicijnen zou geven?

Laat ik eens raden dat dat meer zou zijn dan je nu kwijt bent, terwijl je hond veel meer lol aan zijn eten heeft en het er veel beter op doet ;D

Wellicht een idee om ''allergie" of zoiets toe te voegen aan het onderwerp, dan kunnen mensen met vergelijkbare problemen met hun hond dit menu gemakkelijk terug vinden. ik denk namelijk dat je daar veel msnen mee zou kunnen helpen!
Door Lizzy
[quote="Elise"]
Hmm dus ik zou 2 maaltijden in de week beter kunnen vervangen door orgaanvlees?
Groenten krijgt hij 3x per week 250 gram, dus in totaal 750 gram.

De veranderingen die ik merk zijn dat zijn vacht aan de linkerzijde welke echt slecht was, langzaam weer dicht gaat groeien, dat zijn buik minder vurig rood is en zijn gedrag: hij haalt streken uit en heeft meer energie ;)
[/quote]

Ik denk wel dat je er goed aan doet om zo'n 10% a 15% orgaanvlees te geven. Meestal komt dat inderdaad neer op zo'n 2 maaltijden per week. Dat heeft hij toch wel nodig, orgaanvlees, want dit bevat toch weer belangrijke vitamines (vitamine A en E enzo).

Zelf zou ik geen lijnzaadolie geven. Sommige honden willen daar nog wel eens allergisch voor zijn dus dat zou ik nu niet gokken.
Door Elise
[quote="Lizzy"]

Zelf zou ik geen lijnzaadolie geven. Sommige honden willen daar nog wel eens allergisch voor zijn dus dat zou ik nu niet gokken.

[/quote]

Moet ik wel iets van een andere olie geven door zijn eten, of kan het ook gewoon zonder (dat doe ik nu).

Even een update toruwens: De afgelopen dagen heeft Spike weer een paar stappen terug gedaan. Het ging steeds beter, maar nu heeft hij weer jeuk en wordt zijn huid weer gelijk onrustig van al het likken.
Maandag gaan we weer langs bij Tannetje ;)
Door Lizzy
Het zou mooi zijn wanneer hij wat omega 3 binnen zou krijgen (dmv vis of visolie of - als het niet anders kan, lijnzaadolie), maar als je weinig kip voert (en jij voert geen) en wel groentes: dan is de behoefte aan omega 3 veel minder groot. Dus kun je ook zonder olie. Voer je ook vlees afkomstig van wild? Wild heeft een hoger percentage omega 3. Vandaar dat wolven ook geen visolie-capsules nodig hebben ;D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door