conleeuw schreef: nou wat ik eigelijk bedoelde, is als ik moet gaan kijken op de niveau van de verschillende amino acids, vitamins, mineralen, per product om dan uit te vogelen of ze genoeg krijgen.... dan wordt het voor mij te gedetaileerd, ik vindt het interessant om te weten en jij weet dat ik me er net zo makkelijk in verdiep, maar ik ben meer dan overtuigd als ik mijn kat en natuurlijk hond Barf of proodiemodel voeding geef, krijgen ze alles wat ze nodig hebben. Dus dan hoef ik ook niet op die niveau te rekenen. Het is goed en interessant om te weten waar wat in zit en welke voedingstoffen noodzakelijk zijn, ik wil ook graag alles weten, maar vindt dat ik niet in dat soort detail moet gaan rekenen om mijn beeste te voeren. En ook al zou ik deze info niet hebben, zegt logica nog steeds dat... als je een kat of een hond voeding geef die te vergelijken is met de oorspronkelijke prooi die hij in het wild zou hebben gevangen (en ik weet, wij voeren beter dan een wilde beest maar vergelijkbaar) dan krijgt hij gewoon alles wat hij nodig heb, dat wij dan nog betere voeren is alleen meegenomen. Dus geef ik redelijk geregeld vis en of visolie, en hoogwaardige groente, en medische zorg waar nodig.Niks rommelig. Ik begrijp precies wat je bedoelt en ik ben het er helemaal mee eens! Ik denk er net zo over.nou weet ik niet of ik het goed heb neergezet, ik schrijf voor mijn gevoel vandaag bijzonder rommelig.