Frankie en Jaymz krijgen nu zo'n twee weken Energique en doen het er prima op: ze produceren keurige keuteltjes (behalve wanneer ze uit de sloot hebben staan lebberen of uit pure gekkigheid sneeuw hebben gehapt) en drinken veel en veel minder. En ik had natuurlijk al actieve honden, maar het lijkt of ze nu buiten nog energieker zijn. Enfin, hier schrijft dus een tevreden mens (mede dankzij jullie tips).

Het lijkt me leuk in de loop der tijd naast dit complete versvoer ook een paar keer per week zelf maaltijden samen te stellen. Ik loop momenteel bij mij in de buurt overal te kijken naar wat er zoal aan vlees te koop is en te informeren naar de mogelijkheden. Daarstraks zocht ik bij ons op de markt naar kippennekken, die ze niet hadden. Wel ben ik thuisgekomen met een kilo mooie konijnenborststukjes-uit-de-aanbieding.
De vriendelijke verkoopster heeft me helemaal uitgelegd hoe je dat moet bereiden ('goed sudderen, hoor!'), en ik heb haar maar in de waan gelaten. (Yek, ik zou het zelf niet willen eten

Nu mijn vraag: wanneer zou ik dit het beste kunnen geven, en hoeveel dan? Het zijn stukken vlees-met-bot (ribben, enzo), dus volgens mij geen dragende botten. En hoe kan ik dit het beste aanbieden? Frank is heel gulzig en werpt zich vol overgave op de grootste kluifbotten. Ik zal proberen het stukje vlees vast te houden, maar vrees voor mijn vingers. Ik ben echter toch bang dat hij grote stukken rib zo naar binnen werkt. Of kan dat juist wel? ???
Jaymz is daarentegen juist heel tuttig en weet nooit goed hoe hij iets aan moet pakken. 't Is dat hij altijd dreigend gegrom klaar heeft, anders zou Frank alles van hem inpikken. Hij heeft zelfs nog moeite met een stukje appel. Wat adviseren jullie? ???
Groetjes en alvast bedankt!