Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Mmm, volgens mij kunnen we daaruit concluderen dat Saar niet echt zichzelf is.... Is haar oor ook vies? Stinkt het? Zit er prut in? Trouwens Geer, als deze AB kuur niet aanslaat, dan moet je misschien ff een kweekje laten maken van iets van het vuil uit oor ofzo? Of anders naar een Holistisch DA?!

Sterkte hoor Geer, met onze Saar!
Groetjes, Liz
Door sharpie
Tjeetje wat een gedoe allemaal zeg :-\
Arme Saar en Geer :'(

Mijn teef had pas geleden ook een oorontsteking en daar gaan ze erg van met de kop schudden.
Nou komt dat bij Sharpei vaak voor omdat ze van die kleine oortjes hebben.
Maar goed, ik heb toen dus haar oren moeten laten uitspuiten omdat haar gehoor kanaaltjes zo klein waren dat de troep er niet meer uit kon.
Nou denk ik niet dat dat bij Saar hoeft hoor, maar een ABoorzalf lijkt me wel misschien handig.
Ik denk dat het niet zomaar over gaat anders.
Ik vind Surolan een goed merk ab-oorzalf, daar zit ook een speciaal schimmeldodend middel in, ik heb er altijd betere resultaten mee gehad dan met Otiderm, maar misschien is dat voor iedere hond wel weer verschillend.
Ik zou er iniedergeval niet mee blijven doorlopen en toch even naar laten kijken.
:-\
Door Helen
Geer, Balou had toen we haar kregen een chronisch zeer linker oortje. Het ging niet over en we mochten haar maar heel voorzichtig aaien daar anders ging ze gillen. Toen we dat zilverwater kregen besloot ik het ook maar in haar oor te kiepen. En echt het was over. Nu doet haar linkeroor net als haar rechteroor ;D ;D Maw "krab mij eens even lekker achter mijn oren, baas". Misschien een optie??

PS Ik overdrijf niet!!
PS2 Leuk zo'n Geer-zeik topic ;)

groetjes Helen
Door geer
Ik zeik vrolijk verder ;D Helen, dat zilverwater in het oor, zou dat ook kunnen met de 'sterke versie' van zilverwater??? Ik gebruik momenteel oorreiniger van AST Farma ???
Door Helen
Ik denk het wel Geer, ik heb er toen gewoon driemaal daags een paar drupjes ingegooid. Wel goed gemikt dat het in de gehoorgang terechtkwam. ( Bij Balou heb je daar twee man voor nodig plus een zaklamp...Ze wiebelt nogal dan)

Ah, ik heb flink gezocht en de sterkte die ik heb is 6-15 ppm en daar mag je drie maal daags 20 druppels van geven.

groetjes Helen
Door geer
't Zit er al in ;) Inderdaad goed ik de gehoorgang mikken, maar Saar laat momenteel alles toe :-\ dus ook dit :D Ben benieuwd!!!
Verder gEEn nieuwe klachten meer te melden ;D ;D
Door sylvia
Geer die AB hoeft niet te beteken dat de ooronsteking wegblijft ,als de ooronsteking een gevolg is van iets anders komt hij gewoon weer terug.
en zoals ik zei Als de keel lymfe is opgezet gaat het oor ook vaak meedoen,die komt er dan bij als de oorzaak weg is gaat dat ook weg (met wat hulp)
Aangezien Saar verkouden is en flink ook is het logisch dat alles bij haar kop niet lekker is.
Door Helen
geer schreef: 't Zit er al in ;) Inderdaad goed ik de gehoorgang mikken, maar Saar laat momenteel alles toe :-\ dus ook dit :D Ben benieuwd!!!
Verder gEEn nieuwe klachten meer te melden ;D ;D
Nou da's relaxed. Ik heb het ruim een weekje volgehouden en toen was het over.

groetjes Helen
Door SHIVA
hoi geer nou dat is mooi vevelend zeg voor jou en je hondje
ik hoop dat dat zilverwater gauw aanslaat
en zeik maar lekker verder hoor dat is goed voor je
veel sterkte ermee
gr shiva
Door Truus
Het zit allemaal niet mee he Geer, arme Saar en arme jij :-\
Wat een zorgen zijn dat he.
Ik duim voor je dat Saar weer gauw de oude is ;)
Groetjes en een aaitje voor de zieke.
Door geer
Nou het schiet nog niet echt op... Ik ben sinds dindsdagavond begonnen met het zilverwater, maar zie tot nu toe nog geen verandering :(
Ze blijft enorm sloom, kwijlt en slijmt als een bezetene, rochelt en hoest en die bult zit er nog steeds... Enige verschil is dat ze gister en vanochtend wel om 8 uur aan het bed stond te rammelen om te eten, terwijl ze dat een paar dagen niet had gedaan :-\
Pfffffff...wat zal ik nou doen? Het nog even het weekend aankijken?
Door tieneke
Hoi Geer,ik zou het nog even aankijken.
Als Saar nu al weer om eten staat te bedelen is dat toch een heel erg goed teken? :P
Door Helen
Als mijn hond zo lang ziek zou zijn ook nog na een ab-kuur zou ik nog een keer naar de da gaan. Kan die effe naar de longen luisteren. Maar ja, ik ben daar een miep in....

groetjes Helen
Door geer
Ik ben ook een enorme Miep... Maar de vorige keer dat ik naar de DA ging, hoorde die niets in de longen en voelde hij niets aan de keel (of eigenlijk was het een mevrouw, 'zij' dus...)... Wat ik me nou afvraag...kan het zo zijn dat de kennelhoest/griep, zich ONdanks die AB kuur heeft ontwikkeld tot oor/keel- of longonsteking??
En als ik naar mijn DA ga, en die zou dat constateren, is het dan verstandig om Saar nOg een AB kuur te geven??
Door sylvia
Helen schreef: Als mijn hond zo lang ziek zou zijn ook nog na een ab-kuur zou ik nog een keer naar de da gaan. Kan die effe naar de longen luisteren. Maar ja, ik ben daar een miep in....

groetjes Helen
volgens mij is het nog niet lang na de ab kuur
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door