Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
Breezer schreef: Ik wordt er niet goed van!!!!!!!!

Sinds vanmiddag weer diarree....

Bijna 3 dagen kei harde ontlasting, en nu is het weer zover.

Ik geef nog steeds Okugest, maar dan 3 tabletjes op een dag ipv 6. En ook de groene leem gaat nog steeds door het voer.

Wat kan ik nu nog meer doen? :'(

geef je al probiotica?
Door Helen
Hitam schreef: Geduld! Gaat vanzelf wel over.
Ja, daar had ik ook te weinig van met Kuma;D
Laatst gewijzigd door Helen op di 13 dec 2005, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lantsoght
Bij mij ook diarree. Deze morgen heel de keuken onder. Heb die dan maar laten vasten. Nu heb ik groene leem gekocht hoeveel mag je daarvan geven?
Door Bianca_Cailin
Cailin heeft nu ook een dikke week diarree, s morgens is de ontlasting redelijk en naarmate de dag vorderd wordt het steeds dunner. Staart omhoog en het spuit er uit, hoe lang kan je zoiets aankijken?
Gebruik sinds gisteren groene leem, doe daar smorgens een dessertlepel van over haar voer.
Door Borke
Bianca_Cailin schreef: Cailin heeft nu ook een dikke week diarree, s morgens is de ontlasting redelijk en naarmate de dag vorderd wordt het steeds dunner. Staart omhoog en het spuit er uit, hoe lang kan je zoiets aankijken?
Gebruik sinds gisteren groene leem, doe daar smorgens een dessertlepel van over haar voer.
Ik zou even een dag vasten (als je hond gewend is om op onregelmatige tijden te eten), geef dan alleen wat kippenbouillon of zoiets. Bij Borke hielp dat heel goed.
Verder heb ik hem Okugest gegeven en probiotica.
Door K@rin
Als mijn honden diaree hadden, dan kregen ze 24 uur nits te eten ....
Daarna weer heel langzaam hun normale voer gaan geven ..........
Door Hitam
Dat is een ouderwets systeem. Tegenwoordig moet je ze zo min mogelijk laten vasten, behalve als ze braken.
Door het vasten krijgen de darmcellen geen voeding en duurt het langer voor ze herstellen.
Door Borke
Hitam schreef: Dat is een ouderwets systeem. Tegenwoordig moet je ze zo min mogelijk laten vasten, behalve als ze braken.
Door het vasten krijgen de darmcellen geen voeding en duurt het langer voor ze herstellen.
OK, weer wat geleerd.
Het vasten had ik van mijn dierenarts, maar ja dat is ook alweer van een aantal jaar geleden...

Is kleine porties voeren wel beter dan 'normaal voeren'?
Door K@rin
Hitam schreef: Dat is een ouderwets systeem. Tegenwoordig moet je ze zo min mogelijk laten vasten, behalve als ze braken.
Mijn ervaring is, dat wanneer ze blijven eten, dat ze dan ook dun blijven sch*ten :o :o
Na een dag vasten ging het meestal weer beter ...........
Gelukkig hebben ze volgens mij al jaren geen echte spuitpoep meer gehad.
Heel soms dat een enkele hond een dagje diaree heeft, maar dat het de volgende dag al weer over is ........
Door Bianca_Cailin
Ik gaf eerst haar eigen voer, Energique met probiotica en Okugest, dat hielp niet, toen een paar dagen kip en rijst, daar werd het beter van, wat dikkere substantie dus ik wordt weer wat hoopvoller en heb haar vandaag dus weer Energique gegeven met groene leem en het is weer water, de hele dag alweer.
Door Lizzy
Brutus heeft nu ook al ruim een week (eerder anderhalf) diarree. Dan heeft hij weer een dag redelijke ontlasting en de dag erop is het weer terug. Ik wijd het aan een hardnekkig vervelend virus. Hij was er vorige week ook echt naar bij. Overgeven en hij wilde niet eten...... Ik geef hem probiotica extra en wacht af. Hij is verder niet meer ziek, heeft geen koorts, is alert en dus kijk ik het aan. Mocht er iets aan zijn ziektebeeld veranderen en hij echt ziek worden : dan ga ik zeker naar de DA.

Over dat vasten: Ik laat mijn honden alleen vasten als ze zelf aangeven niet te willen eten. Vorige week had Brutus dat. Hij stond naar zijn eendenkarkas te kijken met een muiltje van "oh getsiederrie". Op zo'n moment neem ik zijn eten direct weg en krijgt hij 24 uur (of langer) niks. Maar ik vraag me soms toch nog steeds af of het goed is hoor, om er eten in te blijven gooien bij diarree.... Juliette de Bairacli Levy laat iedere hond die diarree heeft of ziek is vasten. En niet 1 dag, maar meerdere. En bij diarree geeft ze zelfs een laxerend middel :o
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 31 dec 2005, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bianca_Cailin
Het gaat vandaag weer beter maar ik juich niet te vroeg....
maar ik zat ergens aan te denken, ze heeft ook nog steeds niet alle kiezen door en 2 hoektanden onderin gaan heeeel langzaam. Ze heeft er ook echt last van want ze kauwt overal op (onze nwe afstandbediening heeft ze ook onder "poten" genomen, dat ding kost 100 euries :-X), en nu zat ik zo s te denken, mn kids waren ook altijd zo vervelend als ze tandjes door kregen en ook gegarandeerd aan de diarree, zou dat er een beetje mee te maken kunnen hebben of zoek ik het nu te ver?
Door conleeuw
Lizzy schreef:
Juliette de Bairacli Levy laat iedere hond die diarree heeft of ziek is vasten. En niet 1 dag, maar meerdere. En bij diarree geeft ze zelfs een laxerend middel :o
Was haar redenvoering hiervoor niet om de "slechte bacterie" er sneller uit te krijgen? Dus dan hebben ze geen tijd om in de darmen te blijven hangen en "voort te planten" Ik vraag mij af, of virale vs bacteriele infectie niet verschillende aanpak zou moeten hebben? Overiginds, ik zou niet laxerende middel geven, gewoon omdat het voor mijn gevoel niet handig is, maar goed, Juliette weet veel meer dan ik... ;D dus zij durft daarom waarschijnlijk ook veel meer dan ik ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door