Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lin-da
Afgelopen januarie moesten alledrie mijn honden opgenomen bij de dierenarts vanwege onderzoek nadat 1 hond van mij binnen 24 uur was overleden aan hele gekke verschijnselen. Veel bloed wat er van achteruit kwam en veel drinken en braken, later ook met bloed. Wat de reden van overlijden was is nog steeds onduidelijk. Ze vermoedden een virus??

Toen mijn andere twee ook bloed bij hun ontlasting kregen werden ook hun opgenomen en helemaal doorgelicht, bloedonderzoek, scans enz enz.

Er was totaal niets te vinden en dus konden ze naar twee dagen weer naar huis.

Wel was er bij een scan of foto uit gekomen dat onze middelste hond, Timba (teckelxchihuahua) te kleine nieren had maar hier geen problemen van ondervond.

Ik zou graag willen weten wat dit voor de toekomst zou kunnen beteken? De da raadde mij aan om haar goed in de gaten te houden wanneer ze teveel zou gaan drinken en/of plassen. Dit is niet het geval nu, maar ik zou graag op de hoogte willen zijn van of dat op den duur problemen zou kunnen gaan opleveren? En wat die problemen van te kleine nieren zouden kunnen zijn? En wat zou ik ter preventie kunnen doen?

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Of maak ik me nu onnodig druk?

Gr linda
Door conleeuw
drie honden met bloed in hun ontlasting waarvan een bloed spuugt en ook uiteindelijk komt te sterven dan denk ik ook aan vergiftiging, maar jou vraag was over de te kleine nieren en daar kan ik je niet mee helpen, ik heb gelukkig nog nooit een hond of kat gehad met nierproblemen (ongeloofelijk maar waar) maar ik ben ook benieuwd ;)
Door lin-da
Ja ik moest toen der tijd ook aan vergiftiging denken al zei de da dat het gif wat de meeste hondenhaters gebruiken veel heftiger reactie's zouden ontlokken.

Ik ben toen verschrikkelijk aan het malen geweest en verdacht alles en iedereen. Zelfs zo erg dat ik de 15 kg brokken weggooide en toen over ben gegaan op kvv, ik vertrouwde niets meer.
Achteraf wanneer je weer normaal kunt denken ga je na wat er buiten gegeten kan zijn en dat is niet zoveel. Het zijn hier moeilijke eters en zullen niet snel wat van straat eten, ook moeten we dat gezien hebben. (zo vaak komen ze eigenlijk niet eens op straat, maar in de tuin).

Ik heb het verhaal toendertijd op een club gezet waar ik lid van was, en opeens was daar iemand met een hondje met exact dezelfde verschijnselen en balanceerde op het randje van de dood. Naar veel zoek werk en navragen blijkt dat er al gemiddeld vijf jaar een virus in Nederland rondwaard met deze verschijnselen die erg op vergiftiging en/of parvo lijken, maar het niet is. Aangezien de verschijnselen exact daarop lijken denk ik daar heel sterk aan.

Dit is even een korte samenvatting, maar ik zou inderdaad graag willen weten wat te kleine nieren met een hond kunnen doen en/of dit met goed voer of supplementen te voorkomen is.

Gr linda
Laatst gewijzigd door lin-da op di 20 dec 2005, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
Met een goede KVV (komplete versvlees maaltijd) of door te barfen, zet je in ieder geval al een heel goede stap.

Barf en KVV bevatten niet al die belastende stoffen die in brokken zitten (denk aan chemische toevoegingen, gemodificeerde vitamines, slechte kwaliteit eiwitten, afvalproducten, veren, klauwen en snavels...).

Daarnaast kan je supplementeren met Solidago van Vogel, of brandnetel capsules of koemis koetjing (java thee). Alle drie zorgen voor een goede spoeling en ondersteunen de nierwerking in het reinigen van het lichaam. Sterkte ermee!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door