Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
Eeeeh......volgens mij loop ik achter?
Waar zijn pompoenpitten precies goed voor?
Dat wist ik alweer niet, dat die ook soms noodzakelijk waren.
Omdat ze tegen 'wormen' zijn???

Haha, waarom danook voor mannen?
Mijn nieuwsgierigheid is gewekt ??? ??? ???
Door conleeuw
roefus schreef: Eeeeh......volgens mij loop ik achter?
Waar zijn pompoenpitten precies goed voor?
Dat wist ik alweer niet, dat die ook soms noodzakelijk waren.
Omdat ze tegen 'wormen' zijn???

Haha, waarom danook voor mannen?
Mijn nieuwsgierigheid is gewekt ??? ??? ???
hier dan een lijstje ;D

Possible Benefits:
Anti-parasitic
Anthelmintic (expels tapeworms)[1]
Taeniacide (kills tapeworms)[1]
Depression
Enlarged Prostate
Urinary
Insomnia

volgens mij is er nog meer, hangt ervan af waar je lees, want niet overal mogen dezelfde mogelijke benifit op staan, bijvoorbeeld in Duitland mag een ding op staan, in Engeland weer die niet maar een ander wel weer. Ik weet niet precies hoe de spelregels werken, maar ik zal wel kijken of ik nog iets kan vinden, dan post ik wel opnieuw ;)
Door Lizzy
In mijn volkomen voedingswijzerboekje staat het volgende over pompoenzaden:

"Supervoeding. De zaden kunnen gebruikt worden als behandeling tegen lintworm. Een van de vele traditionele 'kruiden'middelen tegen parasieten die echt werken. Doordat ze veel zink bevatten zijn pompoenzaden bijzonder belangrijk voor mannen. Zink is essentieel voor de productie van vruchtbaar sperma en daarnaast een specifieke beschermende stof voor de prostaat".
Door roefus
Haha, en Roefus is hond EN man....... ::) ::) ::)

Ga ik toch van die pitjes halen......om het budget lekker weer een duw omhoog te geven ;D ;D ;D
Door veronique
roefus schreef: ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Wist ik veel waar dat goed voor was. Fruitpitten zijn niet gezond dus dacht ik deze ook niet, dus...weg ermee. Vind het wel zonde, ik heb net 3 pompoenen schoongemaakt , klein gesneden en ingevroren.
Door roefus
Ik wist ook niet 'veel'. >:(
Ze hebben hier nog nooit pompoen gehad, om nog maar te zwijgen van die 'pitjes'.
Als Roefus nou last van zijn prostaat krijgt, van spoelworm enzovoorts.....ik weet 'de schuldige' weer te vinden.
IK was 'de schuldige'
Door Doedels
Lizzy schreef: In mijn volkomen voedingswijzerboekje staat het volgende over pompoenzaden:

"Supervoeding. De zaden kunnen gebruikt worden als behandeling tegen lintworm. Een van de vele traditionele 'kruiden'middelen tegen parasieten die echt werken. Doordat ze veel zink bevatten zijn pompoenzaden bijzonder belangrijk voor mannen. Zink is essentieel voor de productie van vruchtbaar sperma en daarnaast een specifieke beschermende stof voor de prostaat".
En volgens de medische scheurkalender ook bevorderlijk voor het libido van vrouwen ;D
Door conleeuw
Doedels schreef: En volgens de medische scheurkalender ook bevorderlijk voor het libido van vrouwen ;D
nou dat had ik ook ooit ergens gehoord, maar kon het nergens vinden in de lijst met waar pompoen/zaden dan goed voor was ;D bedankt ;D
Door herder_lover
maar moet ik ze eerst drogen in de oven voor ik ze maal? En ik kan ze niet pellen, dat lukt niet. En zonder schil kopen, dat hebben ze hier niet...
Door conleeuw
herder_lover schreef: maar moet ik ze eerst drogen in de oven voor ik ze maal? En ik kan ze niet pellen, dat lukt niet. En zonder schil kopen, dat hebben ze hier niet...
ik zou ze eerst drogen, je kan ze eerst gewoon ergens laten drogen, en dan pas in de oven, anders duurt het heel lang in de oven, dan malen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door