202Spots schreef:
Pompoen kan rauw of gekookt gegeven worden.
Ik kook het 'n klein beetje en dan pureer ik het en vries het in kleine bakjes, wanneer ik 't dan nodig heb dan kan ik het gelijk gebruiken.
Het duurd me veels te lang om de schilletjes van de pitten te halen, dus ik koop de rauwe (groene) pitten,
Die zijn trouwens ook veel groter en dikker dan die kleine dingen die ik in de pompoenen vind.
Ik geef geen gemalen pitten MET gemalen schil, omdat ik er geen waarde in zie om de schil geven.
Er is ook echt geen toegevoegde waarde aan de schil van de pit, maar de inhoud wel. Ik ben ook wel eens veel te lui en dan koop ik gewoon pompoen pitten, eigelijk heb ik ze meestal toch iin huis, kost toch niet veel, maar wat ik al zei, ik maal ze ook wel eens zelf. Voor alle duidelijkheid, ik geef niet iedere week pompoen pitten. Pompoen krijgen ze wel geregeld. Meestal rauw, soms een beetje gekookt, als ik rauw pompoen geef is het deel van een groente mix, dus dan is het niet alsof een pompoen maaltijd krijgen, als je heel veel pompoen voert kunnen ze inderdaad aan de dunne gaan, dat willen we hier niet, dus gewoon af en toe deel van de groentemix.